Paljonko miehesi tienasi viime verotuskaudella?
Tässä tiedustellaan vain oikeuttasi käyttää nimitystä kotirouva. Pienituloisten miesten puolisot saavat käyttää ainoastaan nimikettä kotiäiti. Jos lapsia ei ole, kyseessä on loinen tai siipeilijä tai hienostuneemmin kotiluuska. Oma mieheni tienasi 50000 ¿. Sijoittunen kotirouvan ja -äidin välimaastoon, vai mitä olette mieltä? Onkohan tästä muuten laissa sanottu mitään, kai asiasta ainakin EU-direktiivi on?
Kommentit (51)
meren rannalla ja oma piha löytyy ja mukavat ulkoilumaastot. Kälyä ei ole (olikos se miehen veljen vaimo ? ööh), jos on niin miehen veli on eronnut...
Hän asuu Afrikassa, minä asun Suomessa.
Vierailija:
Minäkin puhun itsestäni välillä kotirouvana. Mieheni tulot olivat n. 60.000 e.
Taidankin olla se " pikku rouva" .
jonka jäsen olen, hoidan ruokaostokset, vien lapsia harrastuksiin, opiskelen kieliä (omaksi huvikseni)...
nettona pikaisesti laskien 382,500 euroa. Siis tuon verran tuli käteen palkkatulosta - sijoitustuloja ei kait edes kysytty.
Ja kyllä, kotiluuska olen vai mikä se kiva nimitys olikaan. Miksi lähtisin raatamaan kun raha ei ole niin tärkeää että sitä tuon miehen palkan lisäksi vielä meille tarvittaisiin. Riittää meille.
Elämä on mielekästä ja kivaa! :)
Tarkoittaen sitä, että miehesi bruttotulot olivat viime vuonna 765 000 euroa. Meikäläisen päähän ei tuollainen summa mahdu kuin markoiksi muutettuna. Hänen bruttopalkkansa siis oli 4 551 750 markkaa, hui.
Kuukausipalkkana tuo tarkoittaa kai 63750 euroa (melkein 480 000).
Vierailija:
nettona pikaisesti laskien 382,500 euroa. Siis tuon verran tuli käteen palkkatulosta - sijoitustuloja ei kait edes kysytty.Ja kyllä, kotiluuska olen vai mikä se kiva nimitys olikaan. Miksi lähtisin raatamaan kun raha ei ole niin tärkeää että sitä tuon miehen palkan lisäksi vielä meille tarvittaisiin. Riittää meille.
Elämä on mielekästä ja kivaa! :)
Eli lapsi 1v. ja minä kotona hoitovapaalla (vai mikä lie) siihen saakka, kunnes tyttö täyttää 3v. Ja jos toinen tulee sinä aikana, niin kotona olo pidentyy sen mukaan kun (mahdollinen) kuopus on 3v.
Hoidan kotona siis lastani, teen kotityöt ja ruoan, käyn kaupassa jne... eli kyllä tämä työstä käy. Itse asiassa oma (virallinen) työni on paljon helpompaa omasta mielestäni. :)
Mutta kyllä minä ihan oikeasti nautin kotona olemisesta lapseni kanssa. Ja omasta tahdostanihan minä kotona aion olla siihen saakka kun lapsi täyttää 3v. Enkä ota siitä paineita, sillä jos todellakin tulee tunne, että pitää päästä takaisin työelämään tms. niin sitten menen. :) Onneksi minulla on mahdollisuus valita.
Mutta kysymys kuuluukin, mikä minä olen? Kotiäiti, kotirouva vaiko lokki? ;P
On se jännä, että täällä av:lla on samaan aikaan ihmisiä notkumassa, jotka miettii, että kuinka pärjää parilla sadalla eurolla seuraavat kaksi viikkoa, ja tili on aina nollilla, asutaan vuokralla, ei ole varaa matkustella, asutaan Itä-Helsingissä jne. ja samaan aikaan kehutaan kun mies oli yli-ylilääkäri, autona on puolen millin volvo (+kauppa-autot jne.), sekä miehen vuostulot on 9000000miljoonaa euroa, ja oma koulutus on AINA myös akateeminen... ;D
OIKEESTI, missä ihmeen fantasiamaailmassa te jaksatte elää!!!??? ;D
Vierailija:
Kotiluuskat, utelias kysymys: Miten olette turvanneet oman tulevaisuutenne, jos mies ottaa eron?
Eläkkeet yms asiat?
Olemme mieheni kanssa naimisissa ja päätös on tehty yhdessä; minä kotona lasten kanssa ja hän töissä tienaamassa leivän taloon.
Ja jos nyt ero tulee, niin sehän on silloin 50/50 (asunto, säästö + muu omaisuus). ...ja loput on sitten sen ajan murhe, jos sitä aikaa edes tulee.
Katsos, ei se ota jos ei annakaan. Kaikkea ei voi pelata varman päälle tässä elämässä.
Itse en tienaa yhtä paljon kuin mieheni, mutta myös minun tulojani tarvitaan perheessämme. Taloa maksamme pankille ihan samoin, kuin niin monet muutkin suomalaiset.
Mikä siinä on niin huvittavaa?
Vierailija:
On se jännä, että täällä av:lla on samaan aikaan ihmisiä notkumassa, jotka miettii, että kuinka pärjää parilla sadalla eurolla seuraavat kaksi viikkoa, ja tili on aina nollilla, asutaan vuokralla, ei ole varaa matkustella, asutaan Itä-Helsingissä jne. ja samaan aikaan kehutaan kun mies oli yli-ylilääkäri, autona on puolen millin volvo (+kauppa-autot jne.), sekä miehen vuostulot on 9000000miljoonaa euroa, ja oma koulutus on AINA myös akateeminen... ;DOIKEESTI, missä ihmeen fantasiamaailmassa te jaksatte elää!!!??? ;D
No tämän ketjun rajauksen perusteella olen kotirouva vielä muutaman kuukauden ajan. Aikaisempien ketjujen perusteella kotiorjakin kai :)...
Voit nauraa mahasi kipeäksi ja kuvitella fantasiamaailmaksi jos tahdot. Mulla ainakaan ei ole minkään valtakunnan mielenkiintoa suurennella tai rehvastella nimimerkin suojissa (enkä tee sitä oikeassakaan elämässä) vaan otin vain osaa gallupiin ja kerroin kuinka asia on. (Ja kyllä mulla on akateeminen koulutus, anteeksi vielä sitäkin).
24:lle - ihan noin sitä kk-palkkaa ei voi laskea koska hänen palkkansa koostuu peruspalkasta ja bonuksesta. Ja kyllä se veroprosentti on iso... että yhteiskuntakin ottaa kyllä omansa ja moni kotihoidontuki tulee tuollakin verosummalla maksettua :)
Vierailija:
27! Voisivatkohan he olla eri ihmisiä? Vauva-lehden keskustelupalsta on Suomen suosituin ja täällä käy oikeesti tosi monta ihmistä ihan joka päivä.
Nimittäin aina kun kysytään, mikä auto teillä on, niin 99,9% vastaa aina omistavansa " tuliterän puolenmillin auton" , eikä silloin ketjussa näy yhtäkään vm-87 corollaa taikka rellua.
Ja kun kysytään puolison ammattia, niin johan ilmottautuu lääkärit, juristit, poliisit, kemistit jne. paikalle, eikä joukossa ole yhtäkään siivoojaa, ratikkakuskia, myyjää jne.
Ja kun kysytään omaa koulutusta, ovat kaikki aina akateemisia, ja tuskin kukaan myöntää olevansa " vain" toisen asteen tutkinnon suorittajia jne.
JOS palstalaisia olisi laidasta laitaan, kuten sinä ehdotit, niin kyllä se näkyisi näistä vastauksista. Totuus on vain yksinkertaisesti se, että av on täynnä pelkkiä akateemisia lääkärien vaimoja joilla on aina rahat loppu vaikka mies tienaa sen 89miljoonaa vuodessa ja ajelee puolen millin volvolla oman kartanon maita ympäri. ;)
t:27
On sinulla sitten paha olla itsesi kanssa kun pitää tuollaisessa mielikuvitusmaailmassa elää. ;D ;D ;D ;D
Vierailija:
24:lle - ihan noin sitä kk-palkkaa ei voi laskea koska hänen palkkansa koostuu peruspalkasta ja bonuksesta. Ja kyllä se veroprosentti on iso... että yhteiskuntakin ottaa kyllä omansa ja moni kotihoidontuki tulee tuollakin verosummalla maksettua :)
Eli KotiRouva (nostaa kruunun päähänsä).
Olethan sinä se nainen, joka käy perheineen ulkoilemassa vieraiden ihmisten pihoissa, olethan? -ap