Mitä kuuluu vastata kun päästät ihmisen nousemaan bussin ikkunapaikalta ja hän sanoo kiitos?
Tuntuu tyhmältä seisoa siinä mykkänä mutta joku "ole hyvä" olisi varmaan liioittelua?
Kommentit (61)
-Vihdoinkin lähdit.
Jos et tosissaan muuta keksi..
Hymyilet ja nyökkäät, se toimis mulla :)
No itse sanon "ole hyvä", sillä minulle on opetettu, että niin vastataan kiitokseen. Ei se ole mitään liioiteltua.
Olenko tyly kun en sano edes kiitos? Taidan olla :/
No voi sanoa vaikka: ”eipä mitään”.
Mä sanoisin varmaan "ei mitää" hymyn kanssa.
Voi nyökätä suomalaisittain ja hymy meille suomalaisille taas liikaa. Voi sanoa myös ole hyvä.
”Laskumme on jo lähetetty”, ja hymyilet päälle kuin lakimies sanoessaan tuon. Kiinteä katsekontakti on tarpeen myös.
Eipä kestä, ei mitään, eipä mitään, kiitos (kiittämisestä), ole hyvä. Valitse siitä paras omaan suuhusi sopiva. Hymykin on parempi, kuin ei reaktiota lainkaan, mutta kyllä kiitokseen olisi kohteliasta vastata jotain.
Itse en sano mitään, mutta hymyilen ja katson silmiin. Mielestäni se toimii ns. vastauksena tuossa tilanteessa ihan hyvin.
Minä sanon aina kaikissa vastaavissa tilanteisessa vaan että "eipä mitään" ja ehkä vähän hymyilen.
En ole sanonut mitään mutta ei sen pitäisi vaikuttaa tylyltä.
En tiedä :D Minä olen ihan urpo noissa, ja sanon aina kiitos kun joku sanoo minulle kiitos. :D