Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin työpaikka joka sulla on ollut?

Vierailija
16.01.2019 |

Kerro siitä.
Itse olen lopen kyllästynyt työhöni ja mietin mitä tehdä

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen. Työuupumus takana, toinen varmaan kohta edessä. Epäoikeudenmukaisuus, hyväksikäyttö jne nykyään koko ajan vallalla. Epäpätevät pomot/johtajat.....kun vaan saisi toisen työpaikan.....

Vierailija
2/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen koulu. Kaikki tehtiin kuten pari ihmistä halusi tai sitten savustettiin pois. Mitään lain turvaa ei ollut oppilailla eikä työntekijöillä, lisäksi oletettiin työntekijöiden myyvänsä sielunsa koko aatteelle ja uhrautuvan koulun puolesta mm palkka-asioissa, jota maksettiin sen verran kuun oli rahaa maksaa.

Koulu sai valtion tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikepakkaaja. En ole koskaan missään törmännyt yhtä epäammattimaiseen ympäristöön; todella pölyistä ja likaista, työntekijät halpaa vuokratyövoimaa ilman koulutusta, työ todella puuduttavaa ja raskasta, vaikka toisaalta helppoa. Helppous taisi olla ainoa hyvä puoli. Pomo joka kohteli kaikkia kuin vajaaälyisiä, kyttäsi minuutteja ja sekunteja tauoilla.

Vierailija
4/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni järjestö. Minun, korkeasti koulutetun, haluttiin tekevän viestinnän asiantuntijatyötä reippaasti alle 200 e kuukausipalkalla. Paikan toimistosihteeri sai parempaa palkkaa. Esimies vittuili minulle edeltäjäni virheistä (jotka olivat osin makukysymyksiä). 

Jostain syystä ko. puljussa vaihtuu väki joka vuosi...

Vierailija
5/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni järjestö. Minun, korkeasti koulutetun, haluttiin tekevän viestinnän asiantuntijatyötä reippaasti alle 200 e kuukausipalkalla. Paikan toimistosihteeri sai parempaa palkkaa. Esimies vittuili minulle edeltäjäni virheistä (jotka olivat osin makukysymyksiä). 

Jostain syystä ko. puljussa vaihtuu väki joka vuosi...

Siis 2000 e :)

Vierailija
6/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esperi

Vierailija
7/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioski. Aivan liikaa työtä p*skalla palkalla, työaika loppui klo. 21.15, eli vartissa olisi pitänyt siivota, nollata koneet ja tilittää. Sula mahdottomuus, joten ylitöitä joka ilta ilman palkkaa. Ei ikinä enää.

Vierailija
8/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alan työt. Kammottavat työyhteisöt, paljon kiusaamista ja häiriintyneitä työntekijöitä, epäpätevät ja ammattitaidottomat esimiehet, tyhmät ja ilkeät työkaverit, tyhmät ja ilkeät asiakkaat, surkea palkka, 0-soppareilla venymistä... Pahimpia kauppiasvetoiset paikat.

Sanoinko jo, miten järkyttävää porukkaa kaupoissa on töissä?

Never again!

Vierailija
9/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen työpaikka. Yksityinen firma, heikkoa henkilöjohtamista, mielistelijät pärjäsivät. Liian pitkään sitä siedin, lopulta tajusin nostaa kytkintä. Itse työ oli kyllä kiva ja osa työkavereista myös.

Vierailija
10/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelönmyynti. 16-vuotiaana yksin kioskissa 10 h vuoroja, seksuaalista häirintää pultsareilta ja narkkareilta, haukut yrittäjältä, kun en pystynyt pitämään koppia siistinä samalla kun palvelin asiakkaita jonossa. Palkka alle minimin nuoreen ikääni vedoten.

Vierailija
11/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään suuren autoliikeketjun eräs toimipiste. Narsistinen, k***pää esimies, jonka päätehtävä tuntui olevan simputtamisella osoittaa oma ylemmyytensä. Otti minut silmätikukseen, aluksi en ymmärtänyt miksi. Oli myös täysin epäpätevä työhönsä, työntekijät kärsivät hänen virheistään. Omat virheensä kuittasi vain sanomalla että niitä sattuu, muiden virheet olivat maailmanloppu. Oli myös ilmeisen mustasukkainen saatuaan selville että minulla ja eräällä (määräaikaisella) työntekijällä oli suhde. Tämän sai selville nähtyään meidät yhdessä työajan ulkopuolella, töissä pyrimme olemaan vain työtovereita. Siitä alkoi parin kuukauden piina minua kohtaan, valitti ylemmälle esimiehelle että suhde häiritsee töitäni, otti yhteyttä ex-mieheeni että minulla on suhde töissä olevan virolaisen kanssa. Kaikki oli minun syytäni. Jouduin hoitamaan kassaa, johon en ollut saanut mitään koulutusta ja sain huudot niskaani kun menin kysymään yhteen hankalaan asiaan apua sihteeriltä, joka hoiti kassaa aiemmin. Minun vastuullani oli kolmen ihmisen työt. Lopulta irtisanouduin. Minulla olisi ollut kuukauden työvelvoite irtisanoutumisen jälkeen, mutta esimies sanoi että minä voin lähteä heti. Sopi minulle, en halunnut jäädä enää kuukaudeksi hänen kiusattavakseen.

Seurustelukumppanilleni sanoi ennen kuin suhteemme selvisi, että työ jatkuu määräaikaisuuden jälkeen. Kun suhde selvisi, työtä ei enää ollutkaan tarjota (työtilanne ei ollut mitenkään muuttunut). Kun minä irtisanouduin, tarjosi miehelle ensin minun paikkaani, josta mies kieltäytyi koska ei halunnut tehdä varaosamyyjän töitä (on asentaja). Sen jälkeen esimies tarjosi miehelle sopimuksen jatkoa asentajan töissä. Miehen kieltäytyessä siitäkin (uusi paikka oli jo tiedossa ja sovittu), esimies sanoi miehen olevan tossun alla sekä p*llun perässä.

Jälkeen päin soitti vielä miehen uuteen työpaikkaan ja haukkui hänet varkaaksi. Meni sen jälkeen polleana kehuskelemaan muille työntekijöille (ex-kollegoillemme ja ystävillemme) mitä oli sanonut.

Meidän lähtömme jälkeen suurin osa porukasta on vaihtunut siellä, muillekin riitti. Myönnän, että tunnen vahingoiloa kun sieltä lähti pois viisi erittäin tärkeää työntekijää, jotka olivat olleet siellä jo vuosia. Tiedän, että esimies oli k*si sukassa, kun menetti niin monta tärkeää työntekijää. Kyseessä on kuitenkin suht pieni piste, n. 20 työntekijää.

Vierailija
12/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten hoidossa ja päiväkodissa. Se on sosialistieukkojen temmellyskenttää, kyräillään, juorutaan, kukaan ei saa poiketa massasta, tehdään asiat helpomman kautta, jotta päästään johonkin nurkan taa lusmuilemaan tai tupakalle, heitellään ihmeellisiä kommentteja muka vitsillä, vaikka tarkoitus on ärsyttää ja loukata. Oksettaa pelkät muistot noista vasemmistolaisten ihannoimista laitoksista, missä yksilöllisyys on kirosana ja jossa pelisääntöjä ja tiimitoimintaa toitotetaan, mutta itse eivät niitä noudata ja tiimin taakse on niin helppo piiloutua tyyliin ”en se minä ollut”.

Vierailija
13/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikanmyyjänä 15-vuotiaana. Työ sinäänsä helppoa ja kevyttä, mutta...

Olin ikäisekseni aika kehittynyt ja rinnat olivat "jo" kokoa D. Kesähelteellä kun ei mitään kerrastoa voi päällään pitää vaan oli ihan perus toppeja/t-paitoja. Onneksi sentään oli essu siinä että sai vähän rintoja piiloon.

Tämä ei kuitenkaan estänyt miehiä heittämästä limaisia kommentteja. Ihan tavalliset perheen isät tulivat ostoksille ja tuijottivat häpeilemättä. Heittivät jotain rasvaista "Sun mansikkaa vois kyllä lipaista öhö öhö"  "Kaiva sieltä syvemmältä, mä haluan noita pohjimmaisia mansikoita" että kumartuisin ja rintavakoon olisi parempi näköyhteys.

Kun kuulee sen kymmenennen kerran päivän aikana "On siinä neidolla komeat mansikat esillä" niin se ei ole hauskaa, vaan rasittavaa ja myötähäpeää aiheuttavaa.

Vierailija
14/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

R-kioski. Aivan liikaa työtä p*skalla palkalla, työaika loppui klo. 21.15, eli vartissa olisi pitänyt siivota, nollata koneet ja tilittää. Sula mahdottomuus, joten ylitöitä joka ilta ilman palkkaa. Ei ikinä enää.

Mä olin pari vuotta Ärrällä ja tykkäsin kyllä ite. Alotin siivoamisen pikku hiljaa jo ennen sulkemista, sillon oli yleensä hiljasta, riippuu toki paikasta. Ainoa huono oli ettei ollut oikeita taukoja tai ruokatuntia kun pyöritti yksin kioskia.

Vierailija
15/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin pari vuotta Ärrällä ja tykkäsin kyllä ite. Alotin siivoamisen pikku hiljaa jo ennen sulkemista, sillon oli yleensä hiljasta, riippuu toki paikasta. Ainoa huono oli ettei ollut oikeita taukoja tai ruokatuntia kun pyöritti yksin kioskia.

Meillä ei ollut hiljaista. Etenkin joku vkl-ilta, yksin töissä, hyvä että edes ehti palvelemaan sen jonon ennen yhdeksää. Välillä oli pakko pitää auki pidempään, siinä ei paljon siivoiltu etukäteen.

Vierailija
16/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesula. Kuumaa, kiireistä ja selkään käyvää.  

Vierailija
17/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä.

Vierailija
18/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt erään vuokratyöfirman kautta keittiöapu/tiskarikeikkoja. Monet paikat oli ihan jees, yksi-kaksi kivaa ja hyvin johdettua, missä oli hyvä henki :).... mutta vielä useampi aivan hanurista.

Erityisesti yksi hotelli oli niiiiiiiiin saastainen, sieltä siis nappailin lähinnä sunnuntai-iltavuoroja tiskarina. Henkilökunta tsemppaili ja koitti pitää yllä hyvää tiimihenkeä, mutta samalla muutama elämäänsä kyllästynyt ja hahmotuskyvytön matami teki työstä todella sekavaa ja vaikeaa.

Ja sen takia siellä oli usein helkkarin kiire, hommat oli organisoitu niin typerästi (tiskit tuotiin salista minne huvitti, puhtaat vietiin minne huvitti vaikka olisi välissä voinut jättää viemättä minnekään kun kohta tarvittiin taas, tarjoilijat sotkivat tahallaan ruontähteillä, aivan paskaisia tiskejä leviteltiin puhtaiden vieressä, viemäreiden annettiin mennä tukkoon... että olin kiukkuinen joka kerta!)

Yksi esimerkki hygieniasta, josta kukaan ei ollut vastuussa: Biojäte tyhjennettiin tiskinurkalla (n. 2 m etäisyydessä siitä mistä keittiö alkaa) isoon roskapönttöön, johon ei laitettu säkkiä vaan siis suoraan siihen pönttöön. Eikä sitä kukaan tyhjentänyt vaan sai haista siinä vaikka pari päivää, viereen laitettiin vain jotain pienempiä säiliöviritelmiä kun ei mahtunut enempää paskaa. Ja jos se tyhjennettiinkin niin ei pesty. Tai laitettu sitten vaikka sitä jätesäkkiä sinne, ei vaan tullut ilmeisesti kellään mieleen. Ja kun vuokratyöntekijä tuli paikalle niin silmäiltiin vain, että tuo pitäis jonkun tyhjentää. - Joo ei kiitos, hommasin vain jostain oman paskiksen ja sitä täyttämään.

Ja etenkin se tunnelikone, missä pestiin astiat! Aina kauttaaltaan punahomeessa, se haju ja yäääk, en edes jaksa muistella enempää. Ja usein se kuitattiin sillä, että "kun on niin paljon vuokratyöntekijöitä eikä ne välitä pestä sitä kunnolla" No joo, varmasti väki vaihtuu, mutta olisiko esimiehen asia ohjeistaa työnteossa. Tai kenen vaan, joka ei halua työskennellä paskassa.

Niinkin kävi usein, että kun vuoro lähestyi loppua vaikka klo 22-23 niin varttia ennen kysäistiin, että voisitko olla vähän pidempään kun työt jää muten kesken eikä saada suljettua. Ja sitten pääsikin lähtemään jo 02 jälkeen.

Jos jollain on ollut kamalampi työpaikka niin nostam hattua!

Vierailija
19/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli tää työpaikkana, mutta hirveät ihmiset.

Pääsin töihin erääseen liikuntapaikkoja pyörittävään yritykseen.

Aloitin työt ja tein kaksi peräkkäistä työvuoroa. Toisen työvuoroni lopussa olin tarkastuskierroksella. Löysin rikkinäisen sählymailan, en sitä arvokasta lapaosaa vaan puolikkaan varren. Noukin mukaani. Jouduin sitten painimaan sählykaukalon laitojen kanssa jotta saan ne yksin pystyyn. Meni sen verran pitkään, että minua tultiin hakemaan koska muut odottivat. En sitten kysellyt mihin tämä stagan palanen kuuluu tai pitääkö siitä raportoida jotenkin koska muut jo odottivat tms joten ajattelin hoitaa asian vapaapäiväni jälkeen seuraavalla työvuorolla joten nakkasin sen stagan palasen pukukaappiini jonne viikkasin myös työvaatteeni ja lähdin kotiin.

Vapaapäiväni jälkeen tulen 10 minuuttia ennen vuoroni alkua työpaikan pukuhuoneeseen. Pukukaappini oli pengottu ja työvaatteeni oli kadonnut. Aikani etsin lattialta uusia ja löysinkin. Tästä syystä myöhästyin työpisteeltä 5 minuuttia. Kysyttiin miksi tulin myöhässä ja kerroin syyn.

Ei men kauaa aikaa kun minut pyydetään takahuoneeseen. Alkavat esitellä sählymailan puolikasta ja syyttivät varkaaksi. Kerron miten asiat oli ja totesin että jos olisin varas niin kai olisin vienyt sen kotiini kuten oikea varas tekisi. Ei tullut vastaukseksi muuta kuin epämääräistä muminaa.

Sitten alkavat syyllistämään että tulin myöhässä, kerroin jälleen miten asiat meni. Sanoivat, että minun olisi pitänyt heti tulla sanomaan kun huomasin, että työvatteeni olivat kadonneet. Totesin vaan että silloin olisin myöhästynyt vielä enemmän. Taas epämääräistä muminaa jonka jälkeen ilmoittivat, että työsuhteeni on päättynyt. Näin hienosti kohdellaan pienessä yrityksessä nuorta työntekijää elämänsä ensimmäisessä työpaikassa.

En vieläkään käsitä miksi näin toimittiin.

Ei kannata tukea Arena Center Oo Yytä, itse en ainaskaan tue.

Vierailija
20/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin lajittelu. Työmäärä suuri,varsinkin ennen joulua. Juoruakka teki työpäivistä tukalia. Kuppikuntia työntekijöiden keskuudessa. En ollut postin jakamisessa. 

Välttäkää näitä työpajoja. Paljon ihmisiä, teette suuria työmääriä ilman palkkaa. 

Jos olette työkykyisiä, niin menkää esim. työkokeiluun oikeaan yritykseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän