Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velkalumipallo - kokemuksia?

Vierailija
16.01.2019 |

Onko joku päässyt veloistaan onnistuneesti lumipallotekniikalla?

Velkalumipallon ideana on siis maksaa velat pois yksi kerrallaan pienimmästä suurimpaan. Kaikista muista maksetaan kuukausittain minimilyhennys, mutta pienimpään velkaan laitetaan kaikki velanmaksuun liikenevät varat. Ja kun velka on kuitattu, aletaan lyhentää seuraavaa velkaa vähintään summalla, johon sisältyy myös jo kuitatun velan kk-lyhennys. Tästä syntyy ns. lumipalloefekti, joka tutkitustikin motivoi jatkamaan velkojen maksua.

Lisää aiheesta:
https://matkallavaurauteen.com/lumipallotekniikalla-velattomaksi.html

Itse olen juuri aloittanut, ja sain kuitattua ensimmäisen velan 17 000 euron potista tänä aamuna. Velkalumipallon tukena käytän tarkkaa tulojen ja menojen seurantaa, budjetointia ja säästäväistä elämäntapaa. Kerään myös pientä varakassaa, jotta yllttävät menot eivät kaada taloutta.

Pidän tätä samalla mahdollisuutena opetella vastuullista taloudenpitoa - on kerta kaikkiaan aivan pakko, jos haluaa veloista eroon ja kartuttaa varallisuutta. Enkä pelkää epäonnistumista, koska jos projekti jää kesken, olen todennäköisesti saanut joitain pieniä ja kalliskuluisia velkoja maksettua pois joka tapauksessa.

Onko muilla kokemuksia velkojen vyöryttämisestä velkalumipallolla?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, otin asuntolainaa 100 000 ja aloin lyhentämään. Kun tämä pienin velkani oli maksettu, niin sen jälkeen en enää ole ottanut mitään lainoja.

Sinccis

Vierailija
22/22 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, otin asuntolainaa 100 000 ja aloin lyhentämään. Kun tämä pienin velkani oli maksettu, niin sen jälkeen en enää ole ottanut mitään lainoja.

Sinccis

Minäkin tykkään haistella omia pierujani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme