Mies lyö unissaan
Viime yönä kyynärpäällä vatsaani. Ei muka muista näistä mitään.
Voiko olla näin?
Viime yönä jalkani oli hänen selkänsä päällä, ja heräsin kun kyynärpää tuli voimalla vatsaani. Mies vielä "unissaan" sanoi että nosta jalka selkänsä päältä.
On muutenkin yöllä illeä. Työntää minut pois puoleltaan, repii peittoni jos on tiputtanut omansa lattialle yms. Kaikki muka unissaan.
Kommentit (28)
Kaippa tuo on ihan mahdollista. Mulla oli exä joka hakkas pariin otteeseen itseään nyrkillä naamaan unissaan. Heräsin siihen ja tietenkin säikähdin, mutta nähtävästi ei itse herännyt vaikka minusta lyönti näytti todella kovalta. Hänellä oli (on) todella isoja psyykkisiä ongelmia ja vahingoitti itseään ihan hereilläkin, paljon aiemmin viiltelemällä ja ennen ja jälkeen meidän suhteen mm. polttamalla itseään tupakalla.
Tuskin miehesi tila on niin vakava, mutta kannattaa ainakin yrittää purkaa mahdollista stressiä hereillä ollessa ja ennen nukkumaan menoa jollain rakentavilla tavoilla. Hyvä olisi lopettaa töiden teko ajoissa ja laittaa puhelin ja netti pois hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa.
Kannattaisi mennä unipolygrafiaan. Taustalla voi olla vakava sairaus tai sitten vain jokin vaarattomampi unihäiriö. Itseltä löytyi syy vastaavaan käytökseen lievästä uniapneasta. Tuollasta tapahtuu kevyessä unessä, jos syvä uni on vähäistä (niin kuin uniapneassa käy), niin unihäiriöt lisääntyvät. Vaikka uniapneapotilaat ovat usein ylipainoisia, niin itse en ole. En myöskään kuorsannut. Ikinä ei olisi syytä löytynyt ilman unipolygrafiaa. Unenaikaisen väkivaltaisuuden syynä voi olla myös vakava sairaus, mutta en nyt muista sen nimeä.
Itsellä kerran melkein nenä murtui, kun mies unissaan kädellä moksautti. Ei voida nukkua vierekkäin.
mun veli lyö kans unissaan kun lihakset rentoutuu. työskentelee raksa-alalla, ja on erittäin fyysistä työtä. veljen exä kerto mulle noista yölyömisistä. eli ne lyömiset yms voi johtua myös lihasten rentoutumisesta ja tulee semmone reflexi sitte että lyö, jos on tehnyt paljon fyysistä työtä päivän aikana..
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi mennä unipolygrafiaan. Taustalla voi olla vakava sairaus tai sitten vain jokin vaarattomampi unihäiriö. Itseltä löytyi syy vastaavaan käytökseen lievästä uniapneasta. Tuollasta tapahtuu kevyessä unessä, jos syvä uni on vähäistä (niin kuin uniapneassa käy), niin unihäiriöt lisääntyvät. Vaikka uniapneapotilaat ovat usein ylipainoisia, niin itse en ole. En myöskään kuorsannut. Ikinä ei olisi syytä löytynyt ilman unipolygrafiaa. Unenaikaisen väkivaltaisuuden syynä voi olla myös vakava sairaus, mutta en nyt muista sen nimeä.
Olisko ollut Parkinsonin tauti? Joka tapauksessa tuo on oire, jossa pitäisi mennä lääkäriin. Itse menin ihan tk-lääkärille, joka kirjoitti lähetteen HUS-unipoliklinikalle, jossa kävin nukkumassa yön elekrodit päässä ja kaikki nauhoitettiin videolle. Syy löytyy vain unilääketieteen erikoislääkärin vastaanotolla. Kun sain C-pap laitteen, niin kaikki oireet loppuivat viikon kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
4-vuotias lapsi nukkuu vielä vieressä ja on ihan kuin miehesi. Ei enää lyö unessa kun kielsin kaikki väkivaltaiset piirretyt. Ei enää varasta peittoa kun käytössä on lämmin yöpuku ja sukat.
Jätä se sika
Tuohan on aivan sairasta! Laita mies yöksi lepositeisiin ja pakkopaitaan.
"Unimaailman ninja", hauskasti ilmaistu.(: