Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tippaako kukaan ravintolassa?

EntäSinä?
15.01.2019 |

Itse aina jätän kolikoita joita löytyy taskusta jos on hyvää/ok palvelua

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippaan kyllä aika usein. Tämä koskee tarjoilijoita, kokkeja ja portsareita. Kun olen antanut pokelle hyvää tippiä, niin pääsee lauantaiyönä seuraavan kerran suoraan jonon ohi sisään. Ei tarvitse jonotella yhtään. Ja kun tippaa baarimikkoa, niin saa aina hyvää ja nopeaa palvelua.

Vierailija
42/43 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pikkurahoja kantabaarin tiskillä "henkilökunnan virkistyskassa"-säästöpossuun ja ovimiestä olen tippaillut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tippejä. Kenellekään. Ja olen itse pitkän linjan tarjoilija ja kyyppari. Tipit vielä monessa paikassa jaetaan kaikkien kesken, joten siitä antamastasi tipistä saattaa se hyvä tarjoilija, jolle sen tipin tarkoitit, nähdä 20 senttiä. Meille hyville maksetaan kunnon liksaa, peruslautasenkantajat on sitten asia erikseen. (Oma palkkani on 16€/h + lisät, ja ihan perus rivityöläinen, ei vastuita).

Jos on pakko tipata, älä ainakaan kaljanlaskemisesta tai viininkaatamisesta, eri asia jos on cocktailbaari missä rakennetaan juomaa viis minuuttia.

Kerroin lapissakin aina ulkomaalaisille että Suomessa ei ole tippikulttuuria, jos haluatte hyvästä palvelusta kiittää niin pyöristäkää seuraavaan vitoseen tai kymppiin, mutta 10-20% on aivan tarpeetonta. Kerroin vielä paljonko meillä on palkka, eli ei tarvitse meidän palkkaa tipeillä paikata. Absurdisti nää jätti mulle aina tippiä, mutta toivottavasti se oli viimeinen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä