Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tippaako kukaan ravintolassa?

EntäSinä?
15.01.2019 |

Itse aina jätän kolikoita joita löytyy taskusta jos on hyvää/ok palvelua

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy syömässä vaikkapa Kotipizzassa tai Hesburgerissa, niin missä vaiheessa ne tipit pitäisi maksaa kun vie itse pois astiatkin?

Vierailija
22/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelu kirjoitti:

Kun käy syömässä vaikkapa Kotipizzassa tai Hesburgerissa, niin missä vaiheessa ne tipit pitäisi maksaa kun vie itse pois astiatkin?

setelin voi käydä laittamassa tissien väliin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa oli typerää, kun korttipäätteeseen piti naputella itse koko summa. Eli siinä lukee kyllä loppusumma, mutta maksurivi on tyhjä ja se pitää naputtaa kokonaan itse. Ilmeisesti oletetaan, että silloin siihen laittaisi tippiä päälle? Oletettavasti se ei kuitenkaan hyväksy pienempää summaa...

Suomessakin oli jossain vaiheessa niin, että jos halusi maksaa 2€, se tuli näpytellä 0020.

Tavan pöljä asiakas näppäili ekana kakkosen, jonka jälkeen kone pakotti lyömään vielä kolme numeroa ennenkuin enternappula vapuui, jolloin laskun loppusummaksi tuli pari tonnia...

Vierailija
24/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelu kirjoitti:

Sen jälkeen kun siivoamiseltasi kerkeät käydä kassalla ensin kiittämässä ruoasta ja olet skrabannut työntekijöiden autot pihalla.

Setelin voit jättää pyyhkijän alle. Kiitos.

Vierailija
25/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Ei kerinnyt kyyppari vielä edes laskea loppuun asti sitä melkein kympin maksanutta olutta lasiin, kun hän jo opasti minua baaritiskillä miten tippiä jätetään korttipäätteellä.

Ymmärrän toki tippaamisen, mutta mielestäni tippiä saadaan, ei pyydetä.

Haha, samaan törmännyt muutaman kerran eri paikoissa ja todella nolo tapa kyllä. Liittyy muuten aina vielä mielestään tasokkaisiin paikkoihin tämäkin ilmiö  :D

No ilmankos en ole moiseen törmännyt, kun en koskaan käy missään muka-hienoissa paikoissa.

Mitä tulee itse kysymykseen, niin harvoin Suomessa. Mutta jos oikein hyvää palvelua ja herkullista ruokaa saan, tai olen muuten hyvällä tuulella ja satun olemaan jotakuinkin varoissani, niin silloin joskus.

Vierailija
26/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippaan portsaria että muistaa mut ja takseja. Ravintolahenk. kuntaa, siivoojia jne vain ulkomailla. Suomessa hintoihin lisätään palvelumaksu automaattisesti.

Vierailija
27/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä!

Vierailija
28/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit ei tippaa. Pysykää Rosson vihannespöydässä tuulipuvut.

Vierailija
29/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippaan jos kaksi asiaa täyttyvät:

1. ruoka on maukasta

2. en joudu odottamaan laskua puolta elämää sitä pyydettyäni ja vielä joutua odottamaan, että saan maksaa sen.

Vierailija
30/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaassa jätän aina tippiä, mutta Suomessa en.

Vierailija
31/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareissa en tippaa, mutta takseissa ja ruokaravintoloissa kyllä myös Suomessa.

Vierailija
32/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tippaan ja saan joskus tippiä itsekin.

T: kokki-tarjoilija

Niin minäkin. Huomannut, että ravintolatyöntekijät usein tippailevat, muut harvemmin.

T. Toinen kokki-tarjoilija

Vierailija
33/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan Suomessa tipannut. Kerran yritin, mutta mönkään meni, joten sen jälkeen en ole enää edes yrittänyt. Lasku oli jotain 44 euroa ja tarjoilija otti kortin. Samalla sanoin, että voi pyöristää viiteen kymppiin. Tarjoilija katsoi päälle epäuskoisena ja minä nolona ja hölmistyneenä takaisin. Tarjoilija ojensi kuitin ja oli ottanut sen tasasumman. En tiedä, miten se olisi pitänyt sanoa tai missä vaiheessa vai oliko vain tyhmä tai kuuro tarjoilija.

Vierailija
34/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoomus ilmeisesti haluaa tippikulttuurin tänne ja kaikki ongelmat seuraa perässä

Vierailija
35/43 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tippaan ja saan joskus tippiä itsekin.

T: kokki-tarjoilija

Niin minäkin. Huomannut, että ravintolatyöntekijät usein tippailevat, muut harvemmin.

T. Toinen kokki-tarjoilija

Aloin vain kysellä mielenkiinnosta, itsekkin olen tarjoilija... Mutta kyllähän se piristää päivää kun joku on jättänyt vaikka euron tai kaksi

Vierailija
36/43 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan Suomessa tipannut. Kerran yritin, mutta mönkään meni, joten sen jälkeen en ole enää edes yrittänyt. Lasku oli jotain 44 euroa ja tarjoilija otti kortin. Samalla sanoin, että voi pyöristää viiteen kymppiin. Tarjoilija katsoi päälle epäuskoisena ja minä nolona ja hölmistyneenä takaisin. Tarjoilija ojensi kuitin ja oli ottanut sen tasasumman. En tiedä, miten se olisi pitänyt sanoa tai missä vaiheessa vai oliko vain tyhmä tai kuuro tarjoilija.

Varmaan hämmentyi, kyllä itsekkin välillä jää tuijottamaan jos joku sanoo että pyöristä vain koska sitä tapahtui niin harvoin

Vierailija
37/43 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ravintolassa. Joskus baarissa saataan antaa käteisenä tasarahan, josta jää sitten tippiä pari euroa yli. Harvoin Suomessa ravintolassa olen edes saanut niin hyvää palvelua, että siitä erityisemmin pitäisi olla kiittelemässä. VArsinkin kun tietää, että ravintolassa tarjoilijat tienaa palkallaan jo ihan siedettävän summan.

Vierailija
38/43 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, kun ei se ole täällä tapana.

Kävin kerran ravintola tornissa Helsingissä.

Jotkut sanovat, että se on tasokas paikka.

Ei kerinnyt kyyppari vielä edes laskea loppuun asti sitä melkein kympin maksanutta olutta lasiin, kun hän jo opasti minua baaritiskillä miten tippiä jätetään korttipäätteellä.

Ymmärrän toki tippaamisen, mutta mielestäni tippiä saadaan, ei pyydetä.

No, tämän jälkeen en ole tornissa asioinut, enkä asioi.

Ymmärsit luultavasti väärin. Hän yritti auttaa sinua, että et maksa vahingossa sillä tippiä, kuten moni tekee ihan vahingossa.

Vierailija
39/43 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortilla ja kolikoilla ei tippailla. Eli setelirahaa tiskiin, jos tilanne sellaiselta tuntuu.

Se menee niin jos lasku on 46e niin lätkäsen 50e setelin ja siitä ottaa tippinsä. Voi voi jollei ole setelirahaa. Palvelun hinta on jo leivottu ruokien hintoihin.

Vierailija
40/43 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä toi tippaaminen kyllä kotimaassa oikein luontevalta tunnu, ulkomaillakin herättää ärsytystä vaikka rahasta se ei nyt ookkaan kiinni..

Baareissa poket oikeestaan ainoo kelle tippiä tulee annettuu, niille tipeille yleensä saa vastinettakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä