Taas henkisesti paha olo, mitä tehdä?
Ja olen tosi yksinäinen. Jo sekin ahdistaa.
Ihan pelottaa tulevat päivät.
Valtava ahdistus ja paha olo välillä.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Jokin kriisipuhelin?
Oletko hakenut mistään apua?
Olen joskus soittanut sinne.
Olen mutta nyt ei oo mitään hoitosuhdetta.
Hieman kehno neuvo, mutta minua on auttanut englanninkieliset chatit... Esim. 7 cups of tea. Ammattilaisille puhuminen toki maksaa, mutta joillakin tuollaisilla sivuilla on vapaaehtoisia, joille voi anonyymisti avata sydäntään.
Auttaisiko jos siirtäisit ajatuksiasi muualle, mikäli ahdistuksen syylle ei nyt pysty tekemään mitään? Hengittele rauhassa (palleahengitys), uppoudu johonkin sarjaan tms. ettei tarvi ajatella omaa pahaa oloa... Jotain pientä aktiviteettia, joka ei vaadi sinulta liikaa voimia.
Periaatteessa ei tarvitse muuttaa kuin ajattelurakenteitaan.
Ei tarvitse tehdä mitään, ei ostaa mitään, ei mennä minnekkään, ei soittaa minnekkään.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa ei tarvitse muuttaa kuin ajattelurakenteitaan.
Ei tarvitse tehdä mitään, ei ostaa mitään, ei mennä minnekkään, ei soittaa minnekkään.
Virikkeettömässä ympäristössä on vaikea lähteä muuttamaan ajatusmallejaan, vaikka ne olisivat pahan olon takana. Siksi eristäytyminen pahentaa masennusta ja usein keskusteluapu auttaa pääsemään sellaiseen tilaan, jossa ajatustyöskentelyllä voi parantaa itseään.
Kannatan terveydestään huolehtimista, niin henkisen kuin fyysisen. Sosiaaliset kontaktit on ilman muuta tärkeitä suurimmalle osalle meistä, sosiaalisia olentoja kun olemme.
käy lenkillä ja syö terveellisesti
Rutiinit auttaa mua, päivät kulkee kuin juna radallaan. Samoin viikot. Ja jopa vuodet.
Jos sinulla on perheenjäseniä, soita heille.
Suunnittele huomiseksi jotain mukavaa tekemistä. Jos tykkäät vaikka ruoanlaitosta, suunnittele mitä hyvää ruokaa teet ja kirjaa valmiiksi ylös ostoslista.
Pysy huomenna aktiivisena, vaikka se tarkoittaisi vain kotitöitä, ostoksilla käyntiä ja vaikka sitä ruoanlaittoa. Herää aikaisin, niin näet päivävalon.
Katso hyvä elokuva. Laita ynttilöitä palamaan.
Juttele ihmisten kanssa netissä.
Muistuta itseäsi siitä, että vaikka ahdistus on ikävää, se ei ole vaarallista eikä siitä seuraa mitään pahaa. Muistuta siitäkin, että näin pimeään vuodenaikaan on aika yleistä, että välillä kaikki tuntuu synkältä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Suunnittele huomiseksi jotain mukavaa tekemistä. Jos tykkäät vaikka ruoanlaitosta, suunnittele mitä hyvää ruokaa teet ja kirjaa valmiiksi ylös ostoslista.
Pysy huomenna aktiivisena, vaikka se tarkoittaisi vain kotitöitä, ostoksilla käyntiä ja vaikka sitä ruoanlaittoa. Herää aikaisin, niin näet päivävalon.
Muistuta itseäsi siitä, että vaikka ahdistus on ikävää, se ei ole vaarallista eikä siitä seuraa mitään pahaa. Muistuta siitäkin, että näin pimeään vuodenaikaan on aika yleistä, että välillä kaikki tuntuu synkältä.
Faith, olet kyllä piristävä näky tällä palstalla joka kerta.
Itsellä on ahdistushäiriöön elinikäinen lääkitys. En suostu kärsimään, kun apua on saatavilla. Diabeetikko ottaa insuliinia, minä SNRI-lääkettä.
Get a haircut and get a real job..🎸🎶
Tee vaikuttavia tekoja niin tunnet itsesi tarvituksi, tärkeäksi ja riittäväksi. Aloita kansalaisten aloitteet sivustolta niin teet heti merkittäviä tekoja!
Pyytäisipä joku nainen minut joskus syömään ihan vaikka peruskotiruokaa ja seurustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Faith, olet kyllä piristävä näky tällä palstalla joka kerta.
Olen samaa mieltä. Hän ei tuputa välttämättä uskoaan ollenkaan, vaikka uskon samoin kun hän. Mutta koska en ole hän, niin neuvoisin ap.ta katsomaan vaikka TV7 ohjelmia tai lukemaan Raamattua, niin sieltä se lohtu tulee viisauden sanoissa.
Silloinkin kun kokee olevansa aivan loppu.
Ps vuosikausia vaivannut paha selkäongelmani loppui kerrasta kun annoin elämäni Jeesukselle ja rukoilin aidosti ja vuodatin kaiken pahan oloni Hänen syliinsä. Hänen, joka lupasi auttaa ja rakastaa aina, vaikka kukaan muu ei. t. ohis
Yksinäinen mies kirjoitti:
Pyytäisipä joku nainen minut joskus syömään ihan vaikka peruskotiruokaa ja seurustelemaan.
Mikä ikäinen olet ja mistäpäin? Musta olis ihanaa pyytää? olen sinkku, mutta jo vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen mies kirjoitti:
Mikä ikäinen olet ja mistäpäin? Musta olis ihanaa pyytää? olen sinkku, mutta jo vanhempi.
M+40v lpr
Itkin kovasti yöllä. Liittyy menetykseen.
Jokin kriisipuhelin?
Oletko hakenut mistään apua?