Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko narsistinen persoona olla jättäjä?

Carolin86
15.01.2019 |

Minulle sanottiin, että ei narsistinen persoona ikinä jätä seurustelukumppaniaan. Onko näin?

Onko kuitenkin mahdollista, että jättäjä onkin ”narsisti” tai narsistin kaltainen? Vai onko aina niin, että ”narsisti” jätetään ja ”narsisti” jää vainoamaan? Eikö narsistinen persoona juuri kyllästy nopeasti ja voi siksi jättää?

Haluan kysyä siksi koska etsin syitä tapahtuneeseen ja pahaan olooni.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos narsisti saa jotain "parempaa" tilallesi ja jos kanssasi oleminen on narsistille tullut liian hankalaksi, niin kyllä narsisti voi olla jättäjä.

Vierailija
2/80 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti todellakin jättää jos on parempaa tiedossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos narsisti saa jotain "parempaa" tilallesi ja jos kanssasi oleminen on narsistille tullut liian hankalaksi, niin kyllä narsisti voi olla jättäjä.

Joo löysi kyllä parempaa luulisin. Mitä tarkoitat tuolla, että ”kanssasi oleminen on tullut liian hankalaksi”? Siis nimittäin todellakin sain kuulla olevani hankala...ihan maan matonen sain kuulla olevani monilla eri sanavalinnoilla.

Voiko jättämisen syy olla se, että jos ”narsistisen” henkilön jäljille on päästy tässä persoonallisuushäiriöasiassa?

Vierailija
4/80 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää voi, mutta ei unohda yhtään narsistista lähdettä.

Voi mennä vuosia, vuosikymmeniä kun se voi ottaa yhteyttä, että tässä mä nyt olen, oot varmaan odottanut.

Ikinä, ikinä ei kannata mennä takasin. Salatkaa osoitteenne ym.

Vierailija
5/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättää voi, mutta ei unohda yhtään narsistista lähdettä.

Voi mennä vuosia, vuosikymmeniä kun se voi ottaa yhteyttä, että tässä mä nyt olen, oot varmaan odottanut.

Ikinä, ikinä ei kannata mennä takasin. Salatkaa osoitteenne ym.

Tämä! Yritys voi olla jopa niin raadollinen kuin ”Olen todella pahoillani kaikesta.” Kun juttua hetken jatkaa, oli narsisti sitä mieltä, että hän on pahoillaan siitä, että minusta _tuntuu_ siltä että hän kohteli huonosti - oikeasti hän on täysin syytön kaikkeen kaltoinkohteluun. Uskomatonta sakkia.

Vierailija
6/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai narsisti on aina se jättäjä, koska hänen mielestään hän päättää kaikesta. Siis aivan sama vaikka sinä olisit hänet jättänyt, hän on mielessään se joka päätti lähteä. Ja narsistista et välttämättä pääse eroon koskaan. Kun uuden tai uusien kanssa menee huonommin, narsku palaa aina kokeilemaan kepillä jäätä, josko vanhalta vielä jotain irtoaisi. Ja tyrmäävää kyllä, narsisti yrittää tehdä sitä paluuta ihan kuin mitään ei olisi aiemmin tapahtunutkaan.

Vierailija
7/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei eli jos hiljaiseloa on ollut 2 kk, se ei välttämättä tarkoita mitäään? (Viimeisimmässä yhteydenotossa hän kielsi minua ottamasta yhteyttä ja esti minut kaikilla kanavillaan.)

Vierailija
8/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carolin86 kirjoitti:

Okei eli jos hiljaiseloa on ollut 2 kk, se ei välttämättä tarkoita mitäään? (Viimeisimmässä yhteydenotossa hän kielsi minua ottamasta yhteyttä ja esti minut kaikilla kanavillaan.)

Voi pongahtaa kuin vieteriukko takaisin elämääsi just silloin, kun siitä itsestä siltä tuntuu. Varo vaan. Äläkä missään tapauksessa ota takaisin vaikka lupaisi kuu taivaalta.

Vierailija
9/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsistitkaan aivan yhdestä puusta ole, joten toiset eivät jätä, kun saavat uhrin alistettua valtaansa, mutta toiset voivat jättääkin. Mutta vain, jos löytyy jotain parempaa.

Kuulin juuri eräästä tapauksesta, josta en tiedä onko mies narsisti, mutta melko vahvaa toisen hyödyntämistä kuitenkin. Oli pitkään yhdessä naisen kanssa, saivat kolme lastakin. Koko liiton ajan miehellä oli muita, mutta nainen ei tästä tiennyt. Kun mies sitten löysi paremman, jätti naisen ja lapsetkin kuin nallin kalliolle, ja elarit luonnollisesti myös maksamatta.

No uusi nainenhan huomasi melko nopeasti, minkä sortin hurmuri on kyseessä, kun pintaa vähän raaputti. Mätä sisus. Nainen lemppasi miehen.

Mies sitten otti yhteyttä entiseen vaimoonsa esittäen tarinan, että on koko ajan kaivannut, teki virheen ja on jättänyt naisen. Tietysti tuo toinen nainen oli jotenkin mustamaalaamalla vaimoa saanut miehen jallitettua itselleen tms.

No hyväuskoinen kiltti vaimo uskoi tämän ja typerä otti miehen takaisin. Tehtiin sovintolapsi, neljäs.

Mies löysi, ahkerasti haettuaan, paremman melkein heti kun neljäs muksu oli syntynyt. Taas jäi vaimo ja lapset ja elarit.

Nyt jännityksellä odotetaan, ottaako entinen vaimo vielä kerran miehen takaisin, kun uusi nainen äijän dumppaa.

Melko narsistista toisen hyödyntämistä, tuokin tyyppi voisi kokeilla välillä yksinoloa. Sori ohis.

Vierailija
10/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti nimenomaan jättää, häntä ei jätetä. Kävi miten kävi, narsistista tulee lopulta jättäjä (ainakin omasta mielestään), tavalla tai toisella.

Vierailija
11/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse kykene käsittämään sitä onko joku narsisti vai ei niin sulla on pahoja puutteita sosiaalisissa taidoissa. Ei sitä tarvitse pohtia kuukausitolkulla, että onko vai ei. Vie sun rahat ja vainoaa sen jälkeen kun olet jättämässä häntä. On lainaamassa sulta aina rahaa kun voi. Ne ihmiset palvoo rahaa.

Vierailija
12/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kaikki rahan perään järjestään. Tekee mitä vaan sen vuoksi. Lainaa ja ei palauta takaisin. Tai muun lainen rahallinen hyöty.

Vierailija
13/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin epävakaa personallisuushäiriöisen ystävän. Hänellä siis vahvoja narsistisia piirteitä. Tämä ystävyyden päätös oli n. 15 vuoden jälkeen. Olin itse täysin hajalla tästä ystävyydestä ja koko elämä oli siinä kohtaa kaaoksessa. Silti sain jostain voimaa päättää ystävyyden, erään tapahtuneen jälkeen. Tämä ystävä sitten kuulemma kiertää juoruilemassa, kuinka minä olen narsisti. En tiedä millaista versiota hän selostaa mutta huvittavaa, että hän teki itse kaikkensa, että ottaisin yhteyttä häneen. Facebookissa teki vihjailevia postauksia minusta. Lopulta sitten näin, että hän oli estänyt minut. Ikään kuin olisi jotenkin vaarana, että olisin ottanut häneen yhteyttä. 

Jos ajattelen, vaikka tätä ystävää, niin vaikea kuvitella, että hän olisi täysin yhtäkkiä pystynyt katkaisemaan välit esim. kanssani, koska hän hyötyi minusta. Hän oli enemmän se henkilö, joka selän takana haukkui muita ihmisiä ja jo ystävyyden aikana minua. Sellaisia ihmissuhteita hän kyllä päätti nopeasti, joista ei enää ollutkaan hänelle hyötyä. Näillekään hän ei kuitenkaan ikinä sanonut suoraan asiasta. Ei vain enää pitänyt yhteyttä ja antoi toisten roikkuessa hänessä.  On vaikeaa kuvitella, että narsisti esim. voisi suoraan kertoa "uhrille", kuinka haluaa jättää tämän huonon suhteen vuoksi ja sitten totetuttaa tämän, eikä enää ole yhteydessä. Mieluummin narsisti haluaa jättää toisen roikkumaan ja kertoa kaikille muille ihmisille, että mikä tässä henkilössä on vikana. Uskon, että narsisti harvoin täräyttää suorat sanat jättäessään toisen. Kaikki tapahtuu kieroillen. 

Vierailija
14/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiva että näitä keittiöpsykologeja on näin paljon.

Narsisti = Polvemme muotisana

Vierailija
15/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tai tajua miksei narsisti -tai lisää tähän kuka hyvänsä toinen- voisi toimia parisuhteessa yhtä hyvin jättäjänä. 

Vierailija
16/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti pitää saada uskomaan, että hän on jättäjä, vaikka näin ei todellisuudessa olisikaan. Näin pääsee helpommalla erossa. Kokemusta on.

Vierailija
17/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun narskuni jätti minut siinä vaiheessa, kun ei saanut enää täyttä valtaa minuun. Olisi pitänyt jäädä pois töistä, koska oli mustasukkainen miespuolisista työkavereistani. No en jäänyt, joten lähti. Nyt hällä toinen uhri ja on kuin ei olisi koskaan tuntenutkaan minua, jos vastaan kävelee. Ei moikkaa edes, vaikka oltiin yhdessä yli 10v.

Vierailija
18/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et itse kykene käsittämään sitä onko joku narsisti vai ei niin sulla on pahoja puutteita sosiaalisissa taidoissa. Ei sitä tarvitse pohtia kuukausitolkulla, että onko vai ei. Vie sun rahat ja vainoaa sen jälkeen kun olet jättämässä häntä. On lainaamassa sulta aina rahaa kun voi. Ne ihmiset palvoo rahaa.

No eiköhän narsistisia tyyppejä ole moneen junaan. Eli jos raha on olennainen, sitten minun tapauksessani ei ollut kyse tosi narsistista vaan jostain muusta häiriöstä. Ei omassa tapauksessani raha ollut mikään juttu. Kyllä se oli se tunnekylmyys ja empatian puute. Enkä siis tiedä oliko kyseessä henkilö joka saisi diagnoosin mutta kuten tiedämme, harvalla on diagnoosi. Mutta jätti ja lähti ja murskasi itsetunnon.

Vierailija
19/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen ei kestä tulla jätetyksi joten hän ehtii ensin. Jättää, ennen kuin jää odottamaan että toinen osapuoli ehtii ensin.

Vierailija
20/80 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi narsistille se raha on jollain tapaa mukana kuviossa. Pyytää lainaksi tai pyytää takaamaan asuntoaan tai lainojaan. Jättävät uhrin kun hän pyytää takaisin maksua ja uhri kieltäytyy. Narsistiksi haukkuminen on aika vahva syytös jos sulla ei ole klikannut jonkun kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi