Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMUSSUKAT-06 UUTEEN VIIKKOON (ma-ti)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva nukkuu jo toisia aamupäiväunia, joten hetki aikaa istahtaa koneen ääressä. Vaatteiden silitystä olisi myös tarjolla, mutta silitys kun ei ole meikäläisen lempipuuhia...

Meidän ukko nukkui viime yön ensimmäistä kertaa kokonaan omassa sängyssä!! Klo 21.30 simahti, 03 söi nopsaan ja sit nukkui 07.30 saakka pinniksessä. Kovin on erilaisia nämä ilonaiheet elämässä kuin ennen vauvaa:) ja mun mielestä on mukavaa myös se ettei öisin tarvi vaihdella enää vaippoja. " Pienenä" oli kakka joka vaipassa 2-3 kertaa yössä, nyt kakka enää päivisin. Tänään vaihdettu 3 kunnon kakkavaippaa!

Niin se ensimmäinen äitienpäiväkin meni. Mies oli ostanut suklaata, olipa taas hyvää...sai hyvällä omallatunnolla syödä!

Ostettiin lauantaina pojalle lelumatto ja se on kyllä vauvan mielestä tosi hauska juttu! Naurua ja asiaa riittää sekä riippuville leluille että omalle peilikuvalle. Mukavaa, kun vauva alkaa viihtyä itsekseenkin eikä aina äidin tai isän sylissä.

Nyt loppui sitten lämpimät kelit. Tylsää:(. Täytyy muistaa pukea taas kunnolla vaatetta päälle, varsinkin vauvalle. Päiväunetkin voi onnistua taas paremmin ulkona vaunuissa. Mutta nyt mä alan kyllä silittämään niitä vaatteita ennen kuin ukko herää ja lähdetään ulkoilemaan!

Sport75 ja ukko 2+kk

Vierailija
2/33 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lightblue]Kylmät ilmat tulivat sitten takasin *BLÄÄH!*.

Täällä odottelen uutisia koirasta, kun isä meni tunti sitten sen kanssa eläinlääkäriin. Pelottaa!

Poika köllöttelee masullaan tässä mun jalkojen päällä ja imee nyrkkiään. Meilläkin siis nyrkki löytänyt tiensä suuhun. Yritin poikaa tuossa ulkona vaunuihinkin nukuttaa, mutta nukkui vaan vajaa puolen tunnin unet ja heräsi, sitten nukahti sitteriin taas vaan puoleksi tunniksi ja kitinä sen mukaista. Ei oikein sujunut helposti tuo pidemmälle lenkille lähtö, kun mukana vauva, neiti ja koira, joka haluu kävellä ojassa/ pellolla. No, tulipa ees hetki ulkoiltua.

Nyt ruuanlaittoon...

-Monkey ja Väpä 8vk-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan teille kaikille maalismussukoille. Ajattelin minäkin kirjoittaa muutaman sanan, vaikken odotusaikana teidän ketjuissa pyörinytkään, laskettu aika kun oli huhtikuun puolella, mutta pikku-ukko päätti syntyä hieman ennemmin.

Meilläkin se on sitä ihan normaalia vauva-arkea, välillä nukutaan paremmin ja välillä keskitytään enemmin tuohon syömispuoleen. Tissiä syödään ahkeraan ja pullosta otetaan lisää, jos tuntuu ettei riitä. Isoilla miehillä on iso nälkä.. niin kai se on tulkittava. Meidän vauvelin syntymä paino oli 4200gr ja 52cm, viime neuvolassa (2vkoa sitten) 5450gr ja 58cm että kyllähän sitä kasvetaan ja vauhdilla!

Hymykin on jo suotu tuolla hampaattomalla suulla useasti ja se kyllä piristää kummasti valvotunkin yön jälkeen.

Tänään kävimme myös neuvolassa näytillä, kun lauantaina kylvyn yhteydessä löysin kaksi pattia. Toinen on lähellä korvaa ja toinen takaraivossa, kallonpohjassa. Patit eivät tunnu aristavan mitenkään ja ovat sellaisia pehmeitä ihoa alla. Mutta mitä ne on, niin sitä ei osaa kukaan sanoa. Seurataan vaan, että kasvaako ja tuleeko niitä lisää. Inhottavasti kyllä pelästyttää ja pistää ajattelemaan kaikenlaista, mutta täytyy vain toivoa ettei mitään vakavaa kuitenkaan.

Ei kukaan muu ole törmännyt samanlaiseen patti-vaivaan??

Muuten kaikki kuitenkin sujuu ihan mallikkaasti ja ollaan terhakoita. Mutta nyt pikkumies haluaa tittiä ja nukkumaan, joten täytynee mennä!

Hyvää viikonalkua kaikille!

T. Inkku ja Nipa kohta 7vkoa

Vierailija
4/33 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lightblue]Täällä itketään... koira jouduttiin lopettamaan. Sillä oli keuhkosyöpä. Äiti just soitti. Nyt täällä neidin kanssa itketään. Neiti mietti just, että hänen taikakivensä ei ollu toteutunut, kun koira kuoli. Ikävä on kova!

-Monkey-

Vierailija
5/33 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosi surullinen olo sun puolesta ja ikävää ettei edes voitu yrittää hoitaa. Oon parina viime päivänä miettinyt meidän Minea-kissaa kun kuoli tammikuussa eikä syytä löytynyt! Ikävä on kova vieläkin. Harmittaa kun ääneen mietittiin miten kissan ja vauvan kans pärjää, mutta ei näköjään olis ollut mitään ongelmaa kun mun vanhemmilla on kissa ja hyvin siellä voidaan olla ilman et kissasta olis " ongelmaa" . Ja meidän oma kissa oli vielä rauhallisempikin. Tuntuu et toinen ajatteli et jättää meidät itse (juuri ennen kuin vauva syntyi) kun pois antamista harkittiin =' ( =' (

Vierailija
6/33 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jälkitarkastuksessa viime viikolla ja tässä nyt tietoja synnytyksestä:

Käynnistyi vesien menolla ja supistuksia tuli sitten sen jälkeen epäsäännöllisesti melkein vuorokauden =)

Synnytyksen kestoksi merkitty 14h+40min, ponnistus 56min ja jälkeiset 24min.

Olin sairaana kun synnytin, joten kokoajan meni antibioottia suoneen.

kun supistukset alko ottaan kipeää sain ilokaasua ja jonkun tramal jutun peppuun=> Ei auttanut

yhtäkkiä supistuksia alkoi oleen kokoajan, väliä ehkä 2min. Sitten sain kohdun kaulan puudutuksen, se autto ehkä tunnin verran, mutta pikkuherraa ei näkynyt. Jossain vaiheessa pyysin epiduraalia mutta oli kuulemma liian myöhäistä.

Kokoajan kätilö kysyi että tuntuuko että pitäis ponnistaa, mutta ei tuntunut. Sitten sanoi että nyt aletaan ponnistamaan vaikka ei tunnetta ookkaan. Supistuksia kokoajan... Kätilö sanoi että ponnista ku tulee supistus, mutta ku oli kokoajan supistus...

Olin muuten aloittanut jakkaralla ja yhdessä vaiheessa sanoin että en enää jaksa (en saanut peräkkäin kun kaksi ponnistusta kun loppu voimat). Sitte kaks kätilöä ja mies nosti mut sängylle ja alettiin ponnistaan selältää jolloin jaksoin 3 peräkkäistä ponnistusta ja silloin vauva syntyi.

vauva parkaisi, mutta meni sitten hiljaseks ja alko sinertää kaikki meni hulinaks, mies itki, kätilöt juoksi ja huusi lastenlääkäriä ja minä en oikeen reagoinu mitenkään, olin varmaan niin poikki.

Vauva vietiin virvotteluhuoneeseen ja pian sieltä kuului itkua ja miehen kans itkettiin onnesta. Sain pikaisesti nähdä vauvaa ja sitten se vietiin varuilta lastenosastolle lämpöön , mutta kaikki oli kuitenkin ok!

Juotiin synnkärikahvit ja mies lähti kotiin lastenosaston kautta.

Oltiin sairaalassa 6päivää kun vauvallekin laitettin menemään antibiootti koska synnytyksessä mulla oli tulehdusarvot korkealla.

Jälkeenpäin sain tietää että vauva meni synnytyksessä ns. takalukkoon ja että niin käy aika usein.

Uudestaan synnyttämään menen mielellään, jos vaikka sais sen epiduraalin niin sehän menis leikiten =), että mitään kammoa ei jäänyt.

Laitan tekstin myös maaliskuisten synnytyskertomuksiin, jos vilä sellainen pino löytyy.

Vierailija
7/33 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vauva, joka sai pariviikkoa sitten nimen Hannes Eemil, on aivan kamalan kiltti. Nukkuu n.6h yöllä pötköön (9.00-3.00), syö ja nukkuu sittensuunillen seitsemään kahdeksaan. Toissa yö oli kahdeksan ja puoli tuntia pitkä ja viime yö seitsemän...

Tankkaa kyllä rajusti illalla ja aamulla ennen päikkäreitä (yleensä 4h).

Ruoan jälkeen on yleensä vapaata seurustelua, naureskelua ja hassuja leikkejä kuten kuinka syvälle nyrkki saadaan suuhun ennen ku alkaa yökkäyttään...

Ongelmana on ainoastaan vaipan valmistajat jotka ei osaa valmistaa meidän normi kokoiselle Hannekselle pitävää vaippaa.. kaikkia on kokeiltu, mutta kahdesti päivässä on pissa tai kakka tunkeutunut ulos vaipasta mistä milloinkin..=(

Ajateltiin miehen kanssa että jos sitä veisi Hanneksen yökylään mummulaan ensi perjantaina. Lähtisi itse vähän tuulettumaan.

Käydään kyseisessä mummulassa joka toinen päivä, joten Hannes tunteen varmasti olonsa kotoisaksi siellä. Kysymys onkin varmaan miten itse pärjään ilman hymypoikaa...

Vierailija
8/33 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johdosta. Voimahalit täältä : ( Olen itsekin 2 koiraa omistanut ja muita eläimiä kuten jyrsijöitä ja tiedän miltä tuntuu menettää ihmisen paras ystävä.

Äitienpäivä meni oikein mukavasti. Oltiin mun vanhempien ja miehen äidin ja lasten kanssa ravintolassa syömässä. Lpaset osasivat käyttäytyä hienosti ja Joelkin nukkui melkein koko ajan miehen sylissä. Aamulla sain eka nukkua pidempään ja pöytään oli katettu aamupala. Lapset oli askarrelleet päiväkodissa kauniit kortit joissa oli kiva runo ja etukannessa mun kuva ; ) Myös orvokit olivat istuttaneet itse koristeltuihin purkkeihin (maitopurkkeihin). Nyt kohta olis tarkotus mennä istuttamaan orvokit isompaan ruukkuun ja viedä ulos. Sisällä pienessä purkissa eivät kauaa elä...

Meillä Joel nukkuu edelleen yöt suht hyvin. 21-22 menee yöunille, 03-05 syöttö ja taas 06-07 syöttö. Joskus jäädään tästä jo ylös mutta joskus uinahdetaan vielä tunniksi. Vähän on taas välillä ollut levotonta yöllä. Kovasti poika on alkanut taas ähistä ja puhista unissaan ja lopulta parahtaa itkuun. Rauhoittuu kuitenkin tutista mutta sama kaavaa saattaa toistua pian uudestaan. Tätä tapahtuu useimmiten sen yöllisen aterian jälkeen, vaikka poika olisi röyhtäissytkin jne..Mistäköhän lie johtua?! Ekaks ajattelin että jos se johtuu siitä uudesta tuttelista? Meillä kun oli aiemmin käytössä just se 0-12 kktta jonka myynti lopetettiin ja tilalle tulu ne tutteli plussat 0-6 kk ja 6-12kk. Mutta ihme sitten eittei niitä masuvaivoja ole päivisin?!

Päivisinkin on alkanut muodostumaan jonkinlaista rytmiä. Tosin ihmeen vähän aikaa poika jaksaa kerrallaan valvoa. Aamupäivisin ekoille kunnon päikkäreille lähdetään noin 10 maissa vaunuihin. Tätä ennen saattaa sitterisää ottaa pinet torkut. Nyt on vaunu unetkin taas maistuneet kun helteet loppui. saas nähdä joutuuko opettaan sisälle nukkumista kesällä.. Joel herää näiltä päikkäreiltä noin klo 12-13, syö, leikitään lattialla ja jutellaan. Torkahtaa apaut reilun tunnin päästä siitä hetkeksi joko sänkyynsä syliin tai sitteriin.

Sitten syödään tas noin klo 15-17 ja lähdetään uudestaan ulos vaunuihin nukkumaan. Iltaunilta sitten heräilee siinä klo 19 ja syö ja leikkii ja valvoo siihen asti kun käydään yöunille. Useimmiten vaunuissa unet ovat katkonaisia ja saa hytkytellä ainakin pari kertaa pojan uudelleen unten maille.

Tälläin siis meillä. Joel tykkää kovasti katsella leikkitelinettään lattialla selällään ollessaan ja juttelee ja hymyilee kovasti. Masullaan hän ei lattialla juurikaan viihdy vaikka nukkuu yönsä mahallaan. Pään kannattelu on lattialla ollessa melko olematonta mutta sylissä ollessa pää kannattelee jo hienosti. Nyrkit on myös eksynyt suuhun jo kuukauden päivät.

Mites muilla vauvoilla tuo vatsallaan viihtyminen ja siinä asennossa pään kannattelu?

Nyt täytyy taas mennä. Moi!

Vierailija
9/33 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa maaliskuiden vauvapinossa. Lukemassa oon käynyt ahkeraan, mutta nyt oli pakko kirjoitella Monkeyn takia. Osanottoni koran johdosta. Meillä oli sama tilanne muutama viikko sitten. Rakas koiramme jouduttiin lopettamaan ihmeellisten kohtausten takia. Olihan vanhuksella jo ikää 13v ja pelkona ollu jo pitkään että lopetus edessä, mutta kyllä se sattui ja sattuu vieläkin. Ihmeen hyvin meidän esikoinen 4v. on asian alkuitkujen jälkeen ottanut. Huutelee koiralle pilven reunalle kuulumiset.

Meidän poju syntyi 13.3 ja sai nimekseen Noel. Synnytys meni epiduraalin voimalla hyvin, kesti 7h ja 5min. Poika oli aikas potra syntyessään 4280g ja 54cm, mutta hyvin sopi tuleman. Hyvin on menny pieniä ilmavaivoja lukuunottamatta nyt. Tyytyväinen jätkä, katselee ihmisiä ja leluja ja juttelee ja nauraa niille. Siskokin hoitaa mielellään vauvaa. Äitin mieltä vaan painaa nyt Noelin kaarevuus. Kirjoitin siitä jo aloituksenkin ja sain vastauksia. Lääkäri on ensi maanantaina. Toivon todella ettei olis mitään vakavaa! Yöt alkaa olla jo aikas mukavia 6-7h unta ja sit ruokailu.

Tässä lyhykäisyydessään kuulumiset.

Äippis75

Vierailija
10/33 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana täytyy ottaa kovasti osaa Monkeyn suruun. Olipa ikäviä uutisia teillä.. Todella kurjaa. Isot jaksuhalit!

Eka äippäpäiväkin on tosiaan takana ja Nellalla tuli 3 kk täyteen. Aivan hurjan nopeesti on tää aika mennyt. Meillä vietettiin äitienpäivää aika vilkkaissa merkeissä. Ajateltiin että säästymme kauhealta rumbalta kun olisi pitänyt molempien vanhemmilla käydä että kutsumme koko poppoon meille syömään ja kakkukahveille ja sen sellaisille. Täällä meillä oli siis eilen " puoli sukua" . Molempien vanhemmat ja molempien sisarukset. Veljeni avokki jäi Ouluun koska hänen isänsä oli joutunut yllättäen sairaalaan saatuaan aivoinfarktin. Sain mieheltä aamulla kakkukahvit ja ruusun sänkyyn. Niin ja lahjaksi oli ostanut lahjakortin hierojalle (3 käyntiä). Minä vähän vihjailin sellaisesta.. :) Olin todella iloinen ja itkettikin aivan valtavasti. Tyttö antoi heti aamusta lahjaksi isot pulautukset ja meni lakanatkin vaihtoon. :)

Tänään oltiin sitten Nellan kanssa 3 kk-neuvolassa ja isosti oli tyttö kasvanut. Kilo painoa lisää ja senttejäkin 6. Hienosti siis kasvaa rintamaidolla ja kovasti th kehui terhakaksi ja pirteäksi vauvaksi. Sitä tyttö kyllä on. Tykkää kovasti olla lattialla ja touhuilee siellä omiaan ja juttelee samalla. :)

Eipä meille paljon mitään uutta kuulu. Elämä menee edelleen mukavasti omilla raiteillaan ja minäkin olen kivasti saanut omaa aikaa ja ollaan miehen kanssa päästy kaksistaankin vähän olemaan. Vaikka tuntuukin siltä että tekisi mieli vain nukkua aina kun voi. :)

En saanut jostain syystä viime yönä oikein nukutuksi vaikka tyttö nukkuikin kuin tukki puoli viiteen asti aamulla ja söi pikaisesti ja jatkoi uniaan puoli kasiin asti. Väsyttää ihan vietävästi ja taidan painua pehkuihin nyt just ja pistää miehen käärimään nuo pyykit tuolta kodinhoitohuoneesta kaappiin.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Lily & Nella 3 kk

Vierailija
11/33 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutushali monkeylle.

Olin lauantaina ekaa kertaa viihteellä tytön syntymän jälkeen. Ja oli kyllä kivaa! Nyt jaksaa taas!

Eipä meillekään mitään sen erikoisempaa kuulu, ihan kivasti arki rullaa. Tyttö on aika huomionkipeä tapaus, syliä ja viihdytystä kaipaa kovasti. Eniten olen kyllä tyytyväinen siihen, että tyttö nukahtaa nykyään mukavan ajoissa, ei mene enää sinne kello kahteen yöllä... nyt siis nukahdetaan klo 21-23 välillä.

NapNap + tyttö 2,5kk

Vierailija
12/33 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksikin lohdutushalit Monkeylle! Meilla kanssa koira jouduttiin lopettamaan, tosin jo vuosia sitten, ja suru oli aivan valtava. Jaksamisia.

Lyytikki kyseli paan kohottamisesta. Luin jostain etta jos vauvaa ei pideta paljoa mahallaan niin paankoholla pitaminen ym saattavat tulla vasta myohemmin. Eli tuskin on syyta huolestua, mutta kannattaa pitaa masullaan vahan aikaa joka paiva.

Meidan tytto inhoaa mahallaan olemista, vaikka paa kohoaakin jo korkeuksiin. Inhoaa niin paljon etta kaantyy siita selalleen melkein heti mahalleen laiton jalkeen. Itsepintainen tapaus, tama meidan neiti......

Aitienpaivaa ei meilla nyt juhlittu, kun juhlittiin Englannin vastaavaa jo maaliskuussa :) Silloin sain miehelta ruusuja ja suklaata ja aivan ihanan kortin. Kaytiin myos ulkona syomassa, mutta tytto roikkui tississa silloin viela kuin takiainen :)

Hyvaa alkuviikkoa kaikille

Browniette ja Maya 2kk+

Vierailija
13/33 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita maaliskuisia, joilla yöt on vielä kovin rikkonaisia? Meillä pian (26.5.) 3 kk tyttö ei vielä ole löytänyt rytmiään ja nyt alkaa itseäkin jo väsyttää kiitettävästi. Tai tietty rytmi on, mutta se ei oikein ole mulle mieleen: nukkumaan mennään noin klo 22, siitä herää syömään viimeistään 01 ja sen jälkeen 1-2 tunnin välein heräilee. Nyt tosin ollut kovassa nuhassa, ehkä sekin tekee unen katkonaiseksi. Ekat päiväunet on pitkät, noin klo 10-14 ja tokatkin usein sitten 16-19. No, kai tämä tästä. Täysimetyksellä mennään, ne joiden vauvat saa korviketta kai nukkuukin helpommin pidempiä pätkiä.

Muuten menee mukavasti, samat kujeet tuntuu olevan: naureskelua, oman äänen testailua ja nyrkin imemistä. Yksi päivä vahingossa huomasi omat kätensä, mutta ei sittemmin ole niitä uudelleen löytänyt ;-)

Kivaa alkuviikkoa!

t. Anna ja tytöt 4 v ja 2,5 kk

Vierailija
14/33 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mun murunen tulee taas muutaman viikon päästä suomeen lomille, tänne meille.

Hyvä hyvä, koska viimeks uhkasin laittaa poitsun mukaan Kosovoon ku se mulle vaan kitisi aamu kuudesta eteenpäin, ja toiselle vaan nauro, ja meillä yleensä muutenki nukutaan ainaki 9.

Eilen oli taas jännä päivä poitsulla, käytiin sen Mummin luona, serkkulikka oli kans siellä. No unet meni ohi ja ku se oli valvonu jo 5 tuntii niin ei se nukahtanu enää autoon, eikä vaunuihin ku käytiin mun työpaikalla sillä aikaa ku auto oli huollossa, ja sillon se oliki valvonu jo ties kuin kauan ja kitinä muuttu huutamiseks ja siihen ei auttanu sit mikään. Vähän esimakuu duunikaverille jonka vaimo pian saa vauvan, ja toiselle jonka vaimo odottaa kaksosia =) On niin ärsyttävää ja kauheeta katsoo ku toinen yliväsyneenä ei voi ottaa ku pikku torkkuja. Oli kotonaki työ ja tuska saada sitä nukkuu ku ähisi vaan tai ainaki silmät oli ihan ammollaan ku kävin kattoo. 8 tunnin valvomisen jälkeen se simahti. Jännä homma että senki jälkeen sen rytmi oli ihan ennallaan, on meinaan niin kellontarkka jätkä yösyöttöjen kanssa.

Ai niin ja MONKEYlle ja koko perheelle isot surunvalittelut hauvelista.

Juu, mutta nähdään huomenna tapaamisesssa ketkä tulee.

Sera ja Tomi 7vko

Vierailija
15/33 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap oli käynyt ulkona... mä kans kävin lauantaina kavereiden kans ulkona ja Joanna jäi mummon ja vaarin luokse. Lähdin sen verran myöhään, että laitoin tytön itse nukkumaan, joten mummo oli tarvinnut vain yhden kerran syöttää ennen kuin tulin kotiin. Eli helpolla mummu pääsi =) Oli kyllä mukavaa olla ulkona ja piristi kummasti. Mies ei vaan tykkää et käyn ulkona ja sen puolesta haluais et olisin raskaana koko ajan, sillon kun ei voi käydä missään tai ainakaan ottaa sidukkaa =D Harmittaa välillä kun se on niin omistushaluinen kun ei ite käy missään niin mäkään en sais käydä. Sit ymmärtäis jos tyyliin joka viikonloppu olis menossa, mut ku harvoin käy ja silti...

Anna: Nukutaanpas teillä ruhtinaallisen pitkät päikkärit ja vielä kahdet! Meidän neiti nukkuu ehkä yhdet tunnin-parin tunnin päikkärit ja nekin vähän levottomasti (ulkoilmas nukkuis paremmin, mut ku ei sitä mahdollisuutta). Tosin yöunet nukkuu 10-12h kahdella syötöllä.

Meillä oli kans yhdes vaihees niin ettei mikään vaippa pitänyt, mut nyt pampersin ja pirkan vaipat TOIMII! =) Silloin tällöin saattaa falskaa, mut ei läheskään joka pvä, joten tyytyväisiä ollaan.

Tänä aamuna heräsin tosi kovaan lutskutukseen ja Joanna imi ja maiskutti nyrkkiään ja sormiaan. Ei näköjään enää heti ala kitisee jos tutti tippuu ku sit nyrkit löytää tiensä suuhun. Tossa äsken huvitti kun toisella oli tutti suussa ja silti väkisin tutin välistä oli kaks sormee saanu ängettyä samaan aikaan suuhun ja hermostu ku tutti oli sit tietty huonosti... voi parkaa ku ei ne yhtä aikaa mahdu kaikki suuhun =)

Voi itku mun täytyy tunnustaa, et oon sortunu muutaman tupakan polttelemaan!!! =( =( Lopetin heti ku raskaustesti näytti plussaa ja viikko sit poltin ekan tupakan ku miehen kans oltiin riidelty. Se kun on " hyvä tapa kostaa" kun mies ei polta ja ei yhtään tykänny et mä poltin. Täytyis ottaa järki käteen ja yrittää olla pilaamatta omaa terveyttä ja purkaa suuttumus jollain toisella tapaa...

-S & J 3kk-

Vierailija
16/33 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]ajattelin laittaa kuulumiset samalla kun syön, kohta lähdetään ulkoilemaan. pitäisi samalla hakea pojan passi, saa nähdä minkänäköinen kuva on paperiin monistunut. vauvalla oli naama täynnä näppyjä kun kuva otettiin, pari päivää myöhemmin niin lääkerasva tehosi ja näpyt olivat tiessään..

viikonloppuna on reissuun lähtö. eilen käytiin hakemassa matkarattaat ja päädyttiin maclareneihin. täytti meidän kriteerit kivasti on hyvin tuntuvat toimivan ainakin täällä sisällä - poika otti aamusta tunnin päikkärit rattaissa (rattaat saa siis makuuasentoon ja sisälle sopii meidän gessujen pehmeä kantokassi). täytyy alkaa tehdää listaa pakattavista jutuista, tuntuu että mukaan pitää muistaa vaikka mitä!

vauva alkaa seurustella yhä enemmän - hymyjä, hihkumisia ja jokeltelua tulee aina kun poika ei oo superväsynyt. meillä ollaan myös siirrytty aiempaan iltarytmiin ja poika on yöunilla 21-22.30 mennessä. kiva:) saatiin vihdoin ostettua se sitteri. aiemmin ajattelin että on turha ostos, mutta testattiin kavereilla ja poika viihtyy paljon paremmin ja pidempään kun lattialla. aamukakkakin tulee helposti kun siinä on niin rento asento;)

monkeylle halit!

Jumboon tulevat - nähdään huomenna!

Caddie ja poika 8vkoa[/color]

Vierailija
17/33 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö netissä jostain kuva matkarattaista? Meidän tarttis kans ostaa ja pähkäilen mitkä olis hyvät ja käytännölliset...

Vierailija
18/33 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin juuri vaunulenkiltä, 1,5h lenkki tällä kertaa. Tyttö nukkui koko matkan.

Tänään oli taas kakka-päivä. Tyttö kakkaa viiden päivän välein nykyään. Onko kenenkään muun lapsella tällaisia välejä? Eikös se ole kuitenkin ihan ok, vaikka ei joka päivä kakkaakaan? Vai voiko olla, että lapsi saa liian vähän maitoa...? Täysimetyksellä mennään edelleen.

Simbucca: Meillä on sama juttu, mä käyn ulkona paljon enemmän kun mies, ja se ei oikein tykkää siitä... Oli kyllä jännä juttu, että sillon kun olin raskaana, niin miehellä oli tosi usein jotain baarireissuja, pikkujouluja, risteilyitä sun muita, tavallisesti kun käy tosi harvoin. En mäkään tosiaan joka viikonloppu ole menossa, ja nyt varmaan vaan entistä harvemmin.

Meidän tyttö pulauttelee ihan hirveesti! Vaatteita saisi olla vaihtamassa koko ajan. Muilla samaa?

Vierailija
19/33 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulauttelusta... meidän neiti pulauttele edelleen aika paljon vaikka on se refluksi-lääkitys, mut en tiedä ku sitä ei varmaan voi vertaa tavalliseen pulautteluun. Mut välil saattaa tulla viel tuntikin syönnin jälkeen puklua vähän. Ja älkää vaan kysykö mist erottaa tavallisen pulauttelun ;) En tiiä ku lääkäri selitti sen niin ympäripýöreesti et yhtä tyhjän kans oli kysyä... tosin se ei tuntunu osaavan vastaa moneen muuhunkaan kysymykseen. Onneks meil kesäkuus " expertille" aika.

Vierailija
20/33 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rupesi mietityttämään... 2kk neuvolassa paino 5445g, ja nyt kokeilin meidän kotona olevalla vaakalla, niin tyttö painaa 5,4kg... eli kahdessa viikossa painoa ei olisi tullut yhtään. Ja kun tyttö pulauttelee ihan hirveesti ja kakkaakin tulee tosi harvoin... mielipiteitä?