Saako leipäjonossa näpelöidä älypuhelinta?
Mitä mieltä? Seurasin kuinka useampi ihminen näpräsi odotellessa älypuhelimiaan. Jos on varaa sellaiseen niin luulisi olevan varaa ruokaankin?
Kommentit (32)
Mun älypuhelin maksoi 79 euroa noin neljä vuotta sitten. En näe oikein järkeviä perusteluja sille, miten se vaikuttaa mun tämänhetkiseen huonoon tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun älypuhelin maksoi 79 euroa noin neljä vuotta sitten. En näe oikein järkeviä perusteluja sille, miten se vaikuttaa mun tämänhetkiseen huonoon tilanteeseen.
Voisit myydä sen ja vaihtaa halvempaan!
mun puhelin maksoi 200 e mut koska maksan osamaksulla se maksaa vain 4 e kuussa eli se on sama mitä se puhelin edes maksaa, mutten halunnut hienompaa koska Aasian matkoilla se voidaan varastaa
Minäpä olenkin huomannut leipäjonossa sellaisen naisen, jolla on jaloissaan välillä mustat ja välillä harmaat sukat. Miten se kehtaakin hakea ilmaista ruokaa, kun sillä on varaa vaihtovaatteisiin? Mokomakin röyhkeä valeköyhä. Kyllä yksien vaatteiden pitäisi riittää, enempää ei tarvita!
Ei tietenkään. Köyhällä ei saa olla mitään kivaa. Vaikka on hyvin mahdollista että tämä leipäjonottaja on hankkinut sen puhelimen silloin kun hänellä on ollut parempi rahatilanne, ennen mahdollista irtisanomista tai sairastumista. Hänen tulee välittömästi paiskata puhelimensa lähimpään kiveen ja hankkia halvin mahdollinen halkopuhelin. Myös jos hänellä sattuu olemaan ehjät vaatteet, tulee niihin viiltää saksilla reikiä. Muuten joku voisi luulla vaikka varakkaaksi, perkele.
Ei saa! Siellä jonotetaan nöyränä, alistuneena, katse maahan luotuna ja peli mentettynä. Game over!!
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä? Seurasin kuinka useampi ihminen näpräsi odotellessa älypuhelimiaan. Jos on varaa sellaiseen niin luulisi olevan varaa ruokaankin?
Niinkö luulet? Aloituksestasi luulisi, ettei ajattelukykysi ole kovin pitkälle kehittynyt.
Mutta käydään nyt läpi pari mahdollista skenaariota:
Älypuhelin on saatu lahjaksi. Siitä ei kannata hankkiutua eroon, koska nettiyhteyttä tarvitaan mm. työnhakuun.
Älypuhelin on ostettu ennen taloudellisiin vaikeuksiin joutumista. Käytetyn puhelimen myymisellä ei saavuta niin suurta rahallista hyötyä, että kannattaisi jäädä ilman yhteyksiä ulkomaailmaan. Hyöty olisi lyhytkestoinen, mutta haitta pitkäkestoinen.
Eikö puhelimen saa korottomalla 12kk osamaksullakin. Joten ei tarvi maksaa kerralla. Itselläni on kyllä 6150 enkä käy ruokajonossa.
AndyMcCoys kirjoitti:
mun puhelin maksoi 200 e mut koska maksan osamaksulla se maksaa vain 4 e kuussa eli se on sama mitä se puhelin edes maksaa, mutten halunnut hienompaa koska Aasian matkoilla se voidaan varastaa
Sometat jostain leipäjonosta osamaksupuhelimella ja olet lähdössä Aasiaan...?
Sitten kun jään eläkkeelle, aion hyödyntää leipäjonot ja kaikki mahdolliset ilmaiset/halvat ruokatarjoilut. Silloin kun on tuota aikaa.
Vierailija kirjoitti:
AndyMcCoys kirjoitti:
Eikös Aasian matkojakin saa nykyisin osamaksulla?
Pitäiskö vähän laittaa asioita tärkeysjärjestykseen jos on uusin applen luuri kädessä mutta ruokaan ei oo rahaa!
Harmittaa kun itse asun pienellä paikkakunnalla joten en voi mennä jonosta hakemaan ruokaa.
Minulla on älypuhelin ja omaisuutta reilusti muutenkin, mutta ei rahaa.
En saa mitään tukia yrityksen takia ja omaisuutta vaikea myydä, kun se liittyy yritystoiminnan pyörittämiseen.
Pitää varmaan älypuhelin myydä.
Vierailija kirjoitti:
AndyMcCoys kirjoitti:
Itse olen käynyt ulkomailla maksetuilla matkoilla seurana. En kävisi ollenkaan muuten kun ei ole varaa. Ihan vaan tiedoksesi ettei asiat ole aina niin mustavaloisia kun haluat ne ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AndyMcCoys kirjoitti:
Itse olen käynyt ulkomailla maksetuilla matkoilla seurana. En kävisi ollenkaan muuten kun ei ole varaa. Ihan vaan tiedoksesi ettei asiat ole aina niin mustavaloisia kun haluat ne ymmärtää.
Ahaa! Oletko ns. maksettu es*cort*ti? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AndyMcCoys kirjoitti:
Ahaa! Oletko ns. maksettu es*cort*ti? :D
Asiat eivät edelleenkään ole niin mustavalkoisia kuin haluat ymmärtää. Miksi minun pitäisi olla ja jos tarkoitat seksia, niin ei matkoilla ole ollut mitään seksiä vaan samoilua ja ravintoloita paikallisen kulttuurin opettelmista , kielten puhumista jne maahan tutustumista? Olen vain hyvää seuraa. Kukaan ei varmaankaan seuran takia sinua halua kuunnella ja koe saavasi turvaa sinusta, ihan omasta asenteestasi johtuen, etkö osaa vai halua korjata sitä. Katkeraa.
Nokian 3210 on ainoa sallittu puhelin leipäjonossa.