Taaperon kanssa telttailemaan?
Meidän teksisi mieli lähteä telttaretkelle jollekin kivalle leirintäalueelle. Onko kellään kokemukisa telttailusta 2v:n kanssa vai onko lomamökki parempi? Mikä olisi hyvä leirintäalue?
Kommentit (4)
Viime kesänä, kun tyttömme oli n. puolivuotias, yövyimme pari yötä teltassa. Kaikki meni tosi hyvin, kun sääkin sattui hellimään oikein kunnolla. Olimme yhden yön Paraisilla, missä oli todella kiva ja siisti leirintäalue ja yhden yön Nauvossa. Meidän tyttö nukkui todella hyvin teltassa, oikeastaan vielä paremmin kuin kotona. Innostuttiin telttailusta ja on ajateltu tehdä pieniä reissuja myös tänä kesänä. Pari yötä teltassa oli meille ihan sopiva aika ja ehkä kovin sateisena päivänä on mieluummin mökkimajoituksessa...
Joka kesä olemme olleet telttailemassa 1-4 yön reissuja. Välillä ihan umpimetsässä ja välillä sitten enempi " ihmisten ilmoilla" . Telttailu onnistuu ihan kaiken ikäisten lasten kanssa, kunhan oma asenne on kunnossa :)
Meidän lapset nukkuvat teltassa tosi hyvin. Makuupussin lisäksi suosittelen jotain peittoa mukaan, sillä pieni saattaa mönkiä ulos siitä pussista ja yöllä on sitten helppo peitellä hänet, jos ilma kylmenee.
Teillä joilla hyviä kokemuksia telttailusta, nukkuuko lapsenne kotona perhepedissä vakituisesti tai edes joskus tilapäisesti? Entä missä kohtaa lapsi nukkuu teltassa, teidän välissä vai toisessa päädyssä?
Meillä on tulevana kesänä alle puolitoistavuotias sekä minulla kasvava maha, mutta telttailua olisi kivaa kokeilla. Ongelmana on ettei tyttö viihdy YHTÄÄN välissämme sängyssä. Matkasängystä tykkää kyllä, mutta se ei nykyiseen pikkutelttaan mahdu.
Voipi olla että majoitutaan suosiolla pikkumökkiin missä ruoanlaittokin on helpompaa (ei tarvitse keitellä Trangialla tai nuotiolla).
Minun mielestäni sille ei ole mitään estettä, jos leirintäalue on ok, eli siisti, hyvät pesumahdollisuudet yms. Viime kesänä olimme (itse asuntoautolla) Naantalin leirintäalueella ja siinä lähettyvillä oli yksi perhe teltalla. Nuorempi lapsi oli taaperoikäinen ja lisäksi lasten äiti viimeisillään raskaana. Sinne he vaan kömpivät kaikki telttaan illalla nukkumaan eikä pihaustakaan kuulunut :)