Sanokaa mikä auttaa suonenvetoon
Kommentit (17)
Banaani. Yksi päivässä. Kaliumin puute tekee kramppeja.
Magnesium tabletteja myydään ihan ruokakaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Banaani. Yksi päivässä. Kaliumin puute tekee kramppeja.
En syönyt tänään banaania vaikka normaalisti syön joka päivä
Kielen alle pari raetta merisuolaa, jos on, tavallinen ruokasuolakin käy. Lisäksi kannattaa juoda reilusti vettä. Lihasta kannattaa venytellä. Jos sinulla on paljon suonen vetoja, niin magnesiumia kannattaa lisätä ja pyytää lähete verikokeeseen, jossa mitataan kaliumin määrä. Alhainen kalium aiheuttaa suonenvetoja.
Meni ohi, mutta oli niin kipeä. Mulle tulee usein näitä, varsinkin yöllä. Ei pysty liikkua kun takareisi kramppaa, joskus myös muualta esim jalkapohjasta. Tarttis jotain apua olla saatavana käden ulottuvilla
Vierailija kirjoitti:
Kielen alle pari raetta merisuolaa, jos on, tavallinen ruokasuolakin käy. Lisäksi kannattaa juoda reilusti vettä. Lihasta kannattaa venytellä. Jos sinulla on paljon suonen vetoja, niin magnesiumia kannattaa lisätä ja pyytää lähete verikokeeseen, jossa mitataan kaliumin määrä. Alhainen kalium aiheuttaa suonenvetoja.
ok, saako kaliumia muusta kuin banaanista? On usein suonenvetoja, varsinkin urheilun jälkeen
Vesi, magnesium, lämpö (itsellä aina villasukat yöllä jalassa).
Vettä, suolaa, kaliumia ja magnesiumia. Esim. tee kasvissosekeitto, jonka maustat mineraalisuolalla, siinäpä on kaikkea, mikä auttaa. Mulla ei muuten ole juuri suonenvetoja ollut, kun olen alkanut tehdä enemmän itse ruokaa ja käytän aina mineraalisuolaa.
ainoa mikä auttaa heti on , että nouset kipakasti ylös ja painat jalkaa lattiaan. Seisot molemmilla jaloilla.
En tienä mistä sellainen johtuu, menee kyllä joskus ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ok, saako kaliumia muusta kuin banaanista? On usein suonenvetoja, varsinkin urheilun jälkeen
Saa, tabletteina apteekista. Niihin ei tarvitse reseptiä, mutta pitää pyytää farmaseutilta. Kysyvät vielä, onko arvo mitattu. Noilla pääsin omista suonenvedoista lähes kokonaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruna. Finelin sivuilta pääsee tutkimaan eri ruoka-aineiden vitamiini- ja hivenainepitoisuuksia.
Siihen auttaa käänteinen toimenpide, perzzeeseen veto. Kuivalla kamppeella. Joten rohkeasti vain pöksyt nilkkoihin ja pyllistys oikein antaumuksella astujaan päin. Ja voi sitä suolaakin ruokalusikallisen suuhun laittaa lisäksi.
Magnesium.
Suola.