Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ehkäisykeino teillä on käytössä?

Vierailija
14.01.2019 |

Jos on? Itse en haluaisi syödä mitään hormoneita ja ajattelin kuparikierukan laittamista koska siinä siinä niitä ei ole. Mutta sitä ei kuulema suositella jos runsas vuoto ja minulla on todella runsas vuoto. Kondomia pitäisi käyttää, mutta usein se vaan jää siinä kiihkossa käyttämättä. Pelottaa koko ajan jos pamahdankin paksuksi. Mies ei laukea ikinä sisääni, mutta silti mahdollista kuitenkin on aina tietty tulla raskaaksi.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut (palstalta), että kierukankin läpi voi tulla raskaaksi. Varmaan on ollut kyse hormonikierukasta, kai ne on yleisempiä tänä päivänä.. joka tapauksessa: jos tulee raskaaksi kierukan läpi (kierukka muuten asennettu väärin vai mistä johtuu?) niin mitäs sitten? kai se kierukka pitää saada pois? meneekö raskaus sitten kesken? aina?

meillä on lapsia ja jos tulisin vahingossa raskaaksi (nyt kyllä olenkin, ehkäisy siis hoidossa) emme haluaisi aborttia. Sterilisaatiot hankitaan molemmat kun lapsiluku varmasti täynnä, sen luulisi olevan pommin varmaa jo vaikka ei nyt ihan kohdunpoisto. Olen vain miettinyt tuota kierukkaa (josta olen kuullut eniten kauhukertomuksia) ja tämäkin mietityttää? Jos kierukasta huolimatta raskautuu niin mites jatko?

Hormonikierukka on lähes yhtä varma kuin sterilisaatio. Kuparikierukka on todennäköisemmin se joka pettää eikä hormonikierukka. Itselläni kuitenkin kuparikierukka ja tyytyväinen olen ollut.

Tilastoihin ei lasketa käyttäjävirhettä. Eli jos kierukka on valahtanut pois paikaltaan tai asetettu huonosti. Esim. vasektomia on paljon tätä varmempi.

Vierailija
42/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyyn ei ole ollut tarvetta koska ei voida saada lapsia luomuna. Nyt mulla on kuitenkin mirena kierukka koska myoomat aiheuttaa helvetillisiä kuukautisia. Kierukka ei ole aiheuttanut minkäänlaista sivuvaikutuksia ja kuukautiset jäi pois. Olen hyvin tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudetaan kuuluvaan ääneen notta ampu tulee.

Vierailija
44/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan jaksaa käyttää kondomia vakisuhteessa? Seksi huomattavasti vähemmän kivaa kortsun kanssa...hirveä säätäminen, vie spontaaniuden ja vähentää tuntoa molemmilta, plus että paras hetki (kun mies saa siemensyöksyn sun sisälle) jää tuntematta. 

Itse syön pillereitä, haluan em. syiden lisäksi myös kontrolloida milloin mulla tulee menkat. 

Vierailija
45/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Miten kukaan jaksaa käyttää kondomia vakisuhteessa? Seksi huomattavasti vähemmän kivaa kortsun kanssa...hirveä säätäminen, vie spontaaniuden ja vähentää tuntoa molemmilta, plus että paras hetki (kun mies saa siemensyöksyn sun sisälle) jää tuntematta. 

Itse syön pillereitä, haluan em. syiden lisäksi myös kontrolloida milloin mulla tulee menkat. 

Juuh, ei mitään ilmapallosähläilyä. Meilläkin kupari käytössä eikä mitään ongelmia.

Vierailija
46/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Pakko. Mieluummin halutaan harrastaa seksiä edes kondomilla kuin olla selibaatissa parisuhteessa.

Minulle eivät sovi hormonaaliset ehkäisyvalmisteet eivätkä hormonittomat kierrukat. Olemme molemmat liian nuoria vielä sterilisaatioon, ikäraja on Suomessa todella korkea. 

Vierailija
47/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Minulle hormonaalisten aiheuttamat haitat ovat huomattavasti suuremmat kuin kondomin, joten sillä mennään. Ei optimaalista, mutta vähiten huono.

Vierailija
48/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta avioliittoa.

Vierailija
49/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehkäisykeino: AV. Tätä palstaa kun käyttää niin eipähän tarvitse pelätä että päätyisi kenenkään kanssa sänkyyn.

Vierailija
50/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty yhdyntä

Vierailija
51/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on pelkkä keskeytetty yhdyntä ehkäisykeinona. Mitenköhän tehokas? Tällä menty nyt puoli vuotta enkä ole raskaana. Jostain luin että riittää että ne siittiöt pääsee emättimen suulle ja sieltä ne uis etiäpäin, näinköhän on?

Vierailija
52/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi. Hormonaaliset ehkäisyt laukaisivat jäätävät migreeniputket.

Vierailija
53/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukkuva lapsi, joka nukahta vasta kymmeneltä ja kuitenkin herää samaan aikaan aamulla kuin vanhemmat, yleensä myös jopa ennen meitä ja herättää. Lisäksi herää lähes joka yö kerran ja kömpii viereen. Kerran viikossa nukkuu koko yön, joten univelka taattu seuralainen. Ei siis hotsita kun ei vaan jaksa. Päiväunet puoli tuntia, joten ei päiväkiksautustakaan voi tehdä viikonloppuisin, tosin ei ennen lastakaan sellaisia ollut.

Viimeksi seksiä kondomin kanssa melkein kolme kuukautta sitten.

Vierailija
54/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsu.

Vierailija
55/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsu ja pillerit. :) Minä en raskaaksi aio edes vahingossa.

Vierailija
56/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on tämä maikkarin huomentasuomen juontaja Ivan Popoulon kolumni. Onko hyvää ehkäisyä?

"Ennaltaehkäisy ei toimi

Sitten alkoi ennaltaehkäisevien toimenpiteiden luettelointi.

Heti alkuun pöytään lyötiin vanha kunnon kotouttaminen. Se ei ole onnistunut Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa eikä tähän mennessä Suomessa, mutta jostain ihmeellisestä syystä ollaan silti sitä mieltä, että jatkossa kyllä onnistuu. Kunhan vielä vähän jykevämmin sanotaan, että ei saa ra6iska6ta, niin eiköhän se siitä sitten.

Vasemmistosta muistutettiin, että suostumusperusteisuus on saatava lakiin. Sekö se ongelma todella on? Että jospa vain laissa lukisi, että suostumus on saatava, niin sitten varmasti raiskaaminen loppuu, niinkö?

Poliisien lisäämistä on esitetty myös. Poliisi tietenkin valvoo lakia, mutta miten se auttaa siihen, että mies ei ra-i-s- kaa naista? Vaikka jokaisessa kulmassa seisoisi poliisi, ei siitä olisi mitään hyötyä niin kauan, kun he eivät seuraa ihmisiä heidän koteihinsa.

Annika Saarikko sanoi blogissaan, että "oireilevat tunnistetaan ja rikoksia pystytään paremmin ennaltaehkäisemään". Anteeksi, mutta mitkä olivatkaan raiskaamisen ennakko-oireet? Näkeekö sen röntgenissä vai kuumemittarilla?

Mitään oireita ei tietenkään ole. Ja vaikka olisikin, miten ihmeessä ne selvitettäisiin? Talutetaanko jokainen turväääpäää ikanhakjia muuttoviraston toimesta terapiaan juttelemaan seksuaalifantasioistaan?

Ensimmäinen järkevänoloinen ajatus

Tuntuu aivan käsittämättömältä, että päässä ei vieläkään soi mitkään kellot.

Sisäministeri Kari Mykkäseltä tuli ensimmäinen järkevän oloinen ajatus, kun hän pohti, miten rajan yli tulevien nuorten miesten määrää voitaisiin pienentää. Tässä piilee koko ongelman ydin.   "

Vierailija
57/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat eshkäisykeinot ovat naama, kainalo ja perusanaali.

Vierailija
58/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kierukka. Paikallinen hormooni vaikutus. Kohta tosin saan lopullisen ehkäisyn kun kohtu poistetaan.

Vierailija
59/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio ja vasektomia.

Vierailija
60/63 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopinut hormoonit ei kierukat. Pillereistä päänsärkyä, lihominen ja rintojen kasvu. Mies sanoi menevänsä vasektomiaan. Lapset oli jo hankittu niin se sopi minullekin.

Ei ole kumpaakaan kaduttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi