Mikä ehkäisykeino teillä on käytössä?
Jos on? Itse en haluaisi syödä mitään hormoneita ja ajattelin kuparikierukan laittamista koska siinä siinä niitä ei ole. Mutta sitä ei kuulema suositella jos runsas vuoto ja minulla on todella runsas vuoto. Kondomia pitäisi käyttää, mutta usein se vaan jää siinä kiihkossa käyttämättä. Pelottaa koko ajan jos pamahdankin paksuksi. Mies ei laukea ikinä sisääni, mutta silti mahdollista kuitenkin on aina tietty tulla raskaaksi.
Kommentit (63)
Ehkäisyyn ei ole ollut tarvetta koska ei voida saada lapsia luomuna. Nyt mulla on kuitenkin mirena kierukka koska myoomat aiheuttaa helvetillisiä kuukautisia. Kierukka ei ole aiheuttanut minkäänlaista sivuvaikutuksia ja kuukautiset jäi pois. Olen hyvin tyytyväinen.
Huudetaan kuuluvaan ääneen notta ampu tulee.
Miten kukaan jaksaa käyttää kondomia vakisuhteessa? Seksi huomattavasti vähemmän kivaa kortsun kanssa...hirveä säätäminen, vie spontaaniuden ja vähentää tuntoa molemmilta, plus että paras hetki (kun mies saa siemensyöksyn sun sisälle) jää tuntematta.
Itse syön pillereitä, haluan em. syiden lisäksi myös kontrolloida milloin mulla tulee menkat.
treffit kirjoitti:
Miten kukaan jaksaa käyttää kondomia vakisuhteessa? Seksi huomattavasti vähemmän kivaa kortsun kanssa...hirveä säätäminen, vie spontaaniuden ja vähentää tuntoa molemmilta, plus että paras hetki (kun mies saa siemensyöksyn sun sisälle) jää tuntematta.
Itse syön pillereitä, haluan em. syiden lisäksi myös kontrolloida milloin mulla tulee menkat.
Juuh, ei mitään ilmapallosähläilyä. Meilläkin kupari käytössä eikä mitään ongelmia.
treffit kirjoitti:
Pakko. Mieluummin halutaan harrastaa seksiä edes kondomilla kuin olla selibaatissa parisuhteessa.
Minulle eivät sovi hormonaaliset ehkäisyvalmisteet eivätkä hormonittomat kierrukat. Olemme molemmat liian nuoria vielä sterilisaatioon, ikäraja on Suomessa todella korkea.
treffit kirjoitti:
Minulle hormonaalisten aiheuttamat haitat ovat huomattavasti suuremmat kuin kondomin, joten sillä mennään. Ei optimaalista, mutta vähiten huono.
Mun ehkäisykeino: AV. Tätä palstaa kun käyttää niin eipähän tarvitse pelätä että päätyisi kenenkään kanssa sänkyyn.
Meilläkin on pelkkä keskeytetty yhdyntä ehkäisykeinona. Mitenköhän tehokas? Tällä menty nyt puoli vuotta enkä ole raskaana. Jostain luin että riittää että ne siittiöt pääsee emättimen suulle ja sieltä ne uis etiäpäin, näinköhän on?
Kondomi. Hormonaaliset ehkäisyt laukaisivat jäätävät migreeniputket.
Huonosti nukkuva lapsi, joka nukahta vasta kymmeneltä ja kuitenkin herää samaan aikaan aamulla kuin vanhemmat, yleensä myös jopa ennen meitä ja herättää. Lisäksi herää lähes joka yö kerran ja kömpii viereen. Kerran viikossa nukkuu koko yön, joten univelka taattu seuralainen. Ei siis hotsita kun ei vaan jaksa. Päiväunet puoli tuntia, joten ei päiväkiksautustakaan voi tehdä viikonloppuisin, tosin ei ennen lastakaan sellaisia ollut.
Viimeksi seksiä kondomin kanssa melkein kolme kuukautta sitten.
Kortsu ja pillerit. :) Minä en raskaaksi aio edes vahingossa.
Mites on tämä maikkarin huomentasuomen juontaja Ivan Popoulon kolumni. Onko hyvää ehkäisyä?
"Ennaltaehkäisy ei toimi
Sitten alkoi ennaltaehkäisevien toimenpiteiden luettelointi.
Heti alkuun pöytään lyötiin vanha kunnon kotouttaminen. Se ei ole onnistunut Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa eikä tähän mennessä Suomessa, mutta jostain ihmeellisestä syystä ollaan silti sitä mieltä, että jatkossa kyllä onnistuu. Kunhan vielä vähän jykevämmin sanotaan, että ei saa ra6iska6ta, niin eiköhän se siitä sitten.
Vasemmistosta muistutettiin, että suostumusperusteisuus on saatava lakiin. Sekö se ongelma todella on? Että jospa vain laissa lukisi, että suostumus on saatava, niin sitten varmasti raiskaaminen loppuu, niinkö?
Poliisien lisäämistä on esitetty myös. Poliisi tietenkin valvoo lakia, mutta miten se auttaa siihen, että mies ei ra-i-s- kaa naista? Vaikka jokaisessa kulmassa seisoisi poliisi, ei siitä olisi mitään hyötyä niin kauan, kun he eivät seuraa ihmisiä heidän koteihinsa.
Annika Saarikko sanoi blogissaan, että "oireilevat tunnistetaan ja rikoksia pystytään paremmin ennaltaehkäisemään". Anteeksi, mutta mitkä olivatkaan raiskaamisen ennakko-oireet? Näkeekö sen röntgenissä vai kuumemittarilla?
Mitään oireita ei tietenkään ole. Ja vaikka olisikin, miten ihmeessä ne selvitettäisiin? Talutetaanko jokainen turväääpäää ikanhakjia muuttoviraston toimesta terapiaan juttelemaan seksuaalifantasioistaan?
Ensimmäinen järkevänoloinen ajatus
Tuntuu aivan käsittämättömältä, että päässä ei vieläkään soi mitkään kellot.
Sisäministeri Kari Mykkäseltä tuli ensimmäinen järkevän oloinen ajatus, kun hän pohti, miten rajan yli tulevien nuorten miesten määrää voitaisiin pienentää. Tässä piilee koko ongelman ydin. "
Parhaat eshkäisykeinot ovat naama, kainalo ja perusanaali.
Mulla on kierukka. Paikallinen hormooni vaikutus. Kohta tosin saan lopullisen ehkäisyn kun kohtu poistetaan.
Ei sopinut hormoonit ei kierukat. Pillereistä päänsärkyä, lihominen ja rintojen kasvu. Mies sanoi menevänsä vasektomiaan. Lapset oli jo hankittu niin se sopi minullekin.
Ei ole kumpaakaan kaduttanut.
Tilastoihin ei lasketa käyttäjävirhettä. Eli jos kierukka on valahtanut pois paikaltaan tai asetettu huonosti. Esim. vasektomia on paljon tätä varmempi.