Mikä ehkäisykeino teillä on käytössä?
Jos on? Itse en haluaisi syödä mitään hormoneita ja ajattelin kuparikierukan laittamista koska siinä siinä niitä ei ole. Mutta sitä ei kuulema suositella jos runsas vuoto ja minulla on todella runsas vuoto. Kondomia pitäisi käyttää, mutta usein se vaan jää siinä kiihkossa käyttämättä. Pelottaa koko ajan jos pamahdankin paksuksi. Mies ei laukea ikinä sisääni, mutta silti mahdollista kuitenkin on aina tietty tulla raskaaksi.
Kommentit (63)
Ulkonäkö ja ikä. Seksi loppui kuusi vuotta sitten.
N41
Kohdun poisto. On muuten toiminut hyvin :)
Vierailija kirjoitti:
Sama. Tosi tehokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Tosi tehokas.
Ja selibaatin lisäksi ainoa, joka toimii 100% varmuudella.
Kuparikierukka on hyvä minulle ainakin. Laiton jälkeen parit kuukautiset oli tosi runsaat. Sitten tasottui. Vähän enemmän menkkavuotoa kuin ennen kierukkaa.
Mirenakin minulla on ollut, mutta aiheutti finnejä. Menkat jäi pois kokonaan.
Annan naiselle aina aamulla väärän nimen ja puhelinnumeron.
Täten voin panna aina paljaalla eikä ole huolta seuraamuksista.
Minulla on ollut jo 3 kuparikierukkaa. Huoleton, toimii, eikä kovia sivuvaikutuksia. Kannattaa kokeilla, saahan sen pois, jollet ole tyytyväinen.
Olen kuullut (palstalta), että kierukankin läpi voi tulla raskaaksi. Varmaan on ollut kyse hormonikierukasta, kai ne on yleisempiä tänä päivänä.. joka tapauksessa: jos tulee raskaaksi kierukan läpi (kierukka muuten asennettu väärin vai mistä johtuu?) niin mitäs sitten? kai se kierukka pitää saada pois? meneekö raskaus sitten kesken? aina?
meillä on lapsia ja jos tulisin vahingossa raskaaksi (nyt kyllä olenkin, ehkäisy siis hoidossa) emme haluaisi aborttia. Sterilisaatiot hankitaan molemmat kun lapsiluku varmasti täynnä, sen luulisi olevan pommin varmaa jo vaikka ei nyt ihan kohdunpoisto. Olen vain miettinyt tuota kierukkaa (josta olen kuullut eniten kauhukertomuksia) ja tämäkin mietityttää? Jos kierukasta huolimatta raskautuu niin mites jatko?
Kuparikierukka käytössä. Ei ole minulla vuodot runsastuneet sen myötä lainkaan, jo neljäs vuosi menossa. Kuparikierukoita on erilaisia, EN suosittele nova-t merkkiä!
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut (palstalta), että kierukankin läpi voi tulla raskaaksi. Varmaan on ollut kyse hormonikierukasta, kai ne on yleisempiä tänä päivänä.. joka tapauksessa: jos tulee raskaaksi kierukan läpi (kierukka muuten asennettu väärin vai mistä johtuu?) niin mitäs sitten? kai se kierukka pitää saada pois? meneekö raskaus sitten kesken? aina?
meillä on lapsia ja jos tulisin vahingossa raskaaksi (nyt kyllä olenkin, ehkäisy siis hoidossa) emme haluaisi aborttia. Sterilisaatiot hankitaan molemmat kun lapsiluku varmasti täynnä, sen luulisi olevan pommin varmaa jo vaikka ei nyt ihan kohdunpoisto. Olen vain miettinyt tuota kierukkaa (josta olen kuullut eniten kauhukertomuksia) ja tämäkin mietityttää? Jos kierukasta huolimatta raskautuu niin mites jatko?
Hormonikierukka on lähes yhtä varma kuin sterilisaatio. Kuparikierukka on todennäköisemmin se joka pettää eikä hormonikierukka. Itselläni kuitenkin kuparikierukka ja tyytyväinen olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisylaastari hyvä, hormonit imeytyvät elimistöön tasaisesti, ei korkeita piikkejä.
Mulla petti nämä. Nyt on vuoden ikäinen ihana poika😃❤️
Miehellä on piuhat poikki. Mulle ei sovi mitkään hormonit ja kierukkaa ei tule, nyt on päivälleen säännöllinen kierto ja karmeinta olisi yllärivuodot, ne kun pukkaa tulemaan aina lomamatkoilla. Meillä on kaksi lasta, molemmat sektiolla (ei oma päätös) joten päivänselvää oli että se en ole minä joka leikkuriin menee.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kondomi aina ovulaation aikaan ja sitä ennen. Käytän kuukautisvuoto appia tai mikälie on nimeltään. Se kalenteri näyttää ovulaatio ajankohdan ja päivät jolloin raskauden mahdollisuus on suuri. Ovulaation jälkeen pannaan paljaalla :)
Ei luoja. Näin teki mun kaverikin kunnes upsista keikkaa.. sitä oltiinkin raskaana! Hän ei pitänyt lasta.
Flexi-t ja gynefix on hyviä kuparikierukoita. Se mikälie Nova-t on semmonen josta olen kuullut paljon huonoa. Nuo kaksi ensimmäistä on hyviä ja sopii mainiosti myös synnyttämättömille.
Vierailija kirjoitti:
Annan naiselle aina aamulla väärän nimen ja puhelinnumeron.
Täten voin panna aina paljaalla eikä ole huolta seuraamuksista.
Yök, olet vastenmielinen tautipesäke.
Meilläkin on ollut kondomit vuosia, tosin miehellä on hormonaalinen häiriö jonka takia hedelmällisyys on alentunut. Nyt kun lapset on tehty mies menee vasektomiaan.
Vasektomia. Ihanaa kun ei tarvitse hormoneita tai mitään muutakaan säätämistä.
Ulkonäkö ja persoona.