:) :) :) ELOKUISTEN UUSI VIIKKO :) :) :)
Kommentit (40)
huh tulipas taas syötyä....no normaalia ruokaa, mutta vähän karkas kontrolli joten ähkyssä täällä istun. Tänään oon kyllä vaunuillut tunnin verran ja eilen reilu tunti sauvakävelyä. Nyt tässä viritin sykemittarin käyttöön jos se tois vähän lisämotivaatiota:)
meillä samat leikit kuin heatherilla, minä ja sisko kontataan ja vauva kiljuu ja nauraa ja seuraa perässä. Välillä leikkivät kahdestaanki samaa leikkiä:)
Meilläkin olis ollut muskarin päättäjäiset tänään mutta eipä me päästy kun molemmat niin räkäisiä, ja 2 edellistäkin kertaa sairaana joten ei mitään hajua millaset ne päättäjäiset ois ollut. Nooh jospa sitä taas ens syksynä jos ehtii töiltä menemään:/
Meilläkin syöminen vähän niin ja näin nykyään, sellanen lääkeruisku tai oma lusikka pitää olla kädessä, muutenn kääntää pään vain pois....välillä kyllä onnistuu ilmankin kun käskee siskon viereen seisomaan niin ei tarvi siskon mukana päätä käännellä. Nyt vieläuus villitys on pöydälle kiipeäminen, eli syöttötuolissa noustaan " seisomaan" ja sitten kontataan pöydälle, olis pitänyt heti alkuunsa ostaa selllanen säädettävä tai muuten vaan ahtaanpi syöttötuoli ettei pääse niin helposti pois...
joo mutta nyt muihin hommiin, moi
mäkin nyt koitan pitkästä aikaa jotain raapustella. Joona leikkii tietsikan alla, kohta johdoissa....
Meillä menee hyvin, poika kasvaa ja kehittyy kovasti. Oikein iloinen ja aurinkoinen vesseli. Juuri nyt kovasti treenaa konttaamista. Kun malttaa rauhassa niin menee hyvin, mut yleensä tulee kauhee kiire ja sit mennään ryömien=). Ylöspäin myös kova hinku, joka paikkaan koittaa nousta, mut unohtaa et kiinnikkin pitäisi pitää.
Ruoka maittaa, nukkuu yöt ja päiväälä kahdet unet. Eka ½-1 tuntia ja sit 1-1½ tuntia.
Mitäs vielä...kesää tässä nyt odotellessa ja lämpimiä päiviä.
MInnele ja Joona 9kk 9pvä
kuin Sylvesterkin eli aattelin kans lopettaa imetyksen kesän aikana, mutta miten ihmeessä?! Oon yrittänyt antaa korviketta pienestä taikamukista (ilman venttiiliä, koska poika ei osaa siitä imeä), mutta sillä juottaminen on todella hidasta eli jos se 5-6 dl pitäis päivässä sillä menetelmällä juottaa, no thanks, ei hermot kestä :)!! Tuttipullosta poika ei ole suostunut juomaan, enkä viitsi enää alkaa opettamaankaan. Minkäköhän ikäinen lapsi oppii itse juomaan nokkamukista (siis pitämään siitä käsillään kiinni ja juomaan)? Juottaako teistä joku maidon nokkamukista? Miten se teillä onnistuu (eli käytättekö venttiiliä, meneekö kauan aikaa jne.)? Hörppyytystäkin ollaan kokeiltu, mutta sekin on tosi hidasta (ja puolet nesteestä menee muualle kuin suuhun).
Oisin tosiaan valmis ryhtymään osittaisimetykselle vaikka heti, mutta tosiaan toi juomissysteemi on tässä vähän probleemana.
Meillä tehdään edelleen hampaita, jotka on kovasti tulossa ikenien läpi. Poika onkin välillä kiukkuinen kuin ampiainen, onneksi yöt ovat olleet suht rauhallisia (toisin kuin 5 kk iässä, kun ekat hampaat tulivat).
Nyt korjaamaan vaippoja pois, ne kun tuppaavat jäämään lojumaan ämpärin päälle...
Poika huusi ja kitisi taas eilisillan mutta yö meni hyvin ja samoin aamu. En oikein jaksa enää uskoa että hammasvaivat olisivat iltaisin joten liekö niin että kaurapuuro on pojalle pahis. Sitten meillä jouduttaneen hylkäämään kaikki kotimaisetkin viljat. Jipii :/ No jatkan kokeilua vielä tänään.
Aamupuuro ei edelleenkään uppoa. Puoli desiä menee jotenkuten. Ja tuo että maito annettaisiin kiinteiden aterioiden päälle, ei kyllä vielä toimi. Poika ei jaksa kuin ehkä 30 ml maitoa välillä...niinpä tyydymme siihen että päivässä syödään 3-4 kiinteää ateriaa+3-4 maitokertaa. Pikkuhiljaa sitten.
Heather en kyllä usko että sinun huolissasi tarvii olla :) Tuohan on mukavaa jos lapsi nukkuu noin hyvin! Olen kuullut joistakin joilla lapset vain nukkuu ja syö mutta se tuntuu USKOMATTOMALTA :=)
Poika nukkunut päikkäreitä kohta tunnin eli alkaa varmaan pian heräillä. Pitäis kai vähän laittautua, mennään miehen kanssa kaupunkiin ja poika on mummin hoidossa sen ajan.
Baby ja pusumussu 9,5 kk
Jahhas.. tänään taas herättiin puoli 12 kun isi tuli ruokikselle! Tyttö kyllä heräsi jo vähän ennen kymmentä, kiljahteli pari kertaa ja kuului kikattavan itsekseen. Minä kanssa heräsin, pistin insuliinit ja katsoin verensokerit, mutta sitten ei tyttö enää äännellytkään, vaan olikin nukahtanut uudestaan. Ajattelin minäkin sitten vielä lepäillä, mutta nukahdinkin ja nukuin sinne puoli 12 saakka.
Nyt tuo tyttönen on niiin täynnä virtaa, että ihan pelottaa :0)! On jo tämän päivän aikana keksinyt, miten sitterin turvavöistä pääsee irti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Samoin sen, miten meidän eteisen kaksi lukollista kaappia saa auki pyörittämällä nuppia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kovasti taas äitiä huhuilee, joten pitää mennä jatkamaan leikkejä!
Heather ja neiti-nessukka 9kk
Olipa hauska lukea teidän juttuja, kyllä tää on vaan mainio ikä noilla " vauveleilla" . Vauhtia ja vaarallisia tilanteita syntyy päivittäin useita! Meillä on aikaisemmin imurointi sujunut ihan hyvin, Ava siis kontannut perässä ja vahtia on saanut ainoastaan sitä ettei pure johtoa. Tänään keksi et imuriakin vasten voi nousta seisomaan ja sit kun siinä seistä töpöttää niin tulee kauhee huuto kun imurista nousee lämmintä ilmaa mikä ei ookkaan kivaa. Koko ajan pitää varoa ettei kisko imuria ja neiti kaadu. Ja sit kun nostat neidin pois se on heti kapuamassa uudestaan .... ihanaa...
Pakkasin äsken lelukaaren pois tosta nurkasta pölyttymästä, sillä kun ei oo ollut pitkään aikaan käyttöä. Toinen on toi sitteri sen vois kans laittaa jo vaatehuoneeseen. Oon aikasemmin käynyt suihkussa ja neiti on kiltisti istunut sitterissä sen aikaa. Mut eipä onnistu enään, keikkuu siinä niin että sitteri pian kaatuu ja kolauttaa naamansa laatta lattiaan. Mitenköhän sitä nyt pääsee suihkuun? En jaksais ekoja unia odottaa ja pyyhältää yöpaidassa klo 10 saakka. Uskaltaisko ton jättää tuonne pinnasänkyyn siksi aikaa, antais leluja mukaan?? Tai sit pitää matkasänky viritää tuohon kylppärin ovelle (kauhee homma!) jotta näköyhteys ainakin ois. Joka tapauksessa mun on päästävä joka aamu suihkuun, muuten ei päivä käynnisty. Mites te muut teette?
eipä muuta, kotihommat odottaa...
Toscako se oli, kun kyseli nokkamukista juomisesta..? Meillä poika on juonut nokkiksesta n. 7kk ikäisestä saakka, kun lopetin imetyksen. Vajaa viikko meni, että " hiffasi" jutun kunnolla ja alkoi juoda siitä kunnollisia määriä. Meillä on nokkiksessa vielä venttiili, eli poika siis imee mukin nokasta. Jos antaa ilman venttiiliä, tulee nestettä liian nopeasti eikä poika tajua hommaa ollenkaan... Maitoa menee kerrallaan 1-1,5dl ja se uppoaa muutamassa minuutissa. Poika pitää itse aina mukista kiinni, oikein ravistaa äidin / isän käden pois, jos yrittää vähän jeesata! :) Ei osaa vielä oikein kallistaa mukia tarpeeksi, joten juo sylissä köllötellen.
MEidän neiti on tosi huono juomaan maitoa, joten annan sitä ihan janojuomaksikin, jos nyt ei ole ihan älyttömän kuuma jolloin tietenkin annan vettä.
Me on käytetty nokkamukia tuolta 6kk iästä, kun neuvolasta suosittelivat (pulloista pitäisi kuulemma vauvojen päästä eroon 1v mennessä). Hyvin on sujunut, ja tyttö osaa juoda molemmista nokkamukeista.
Ruokien + puuron kanssa menee sellainen 2dl yhteensä korviketta. Aamullahan tyttö syö n.250dl velliä. Sen tosin pullosta.
Olinkin ihan unohtanut, että huomenna me mennään aamulla 11 vauvateatteriin! Mielenkiinnolla odotan, että miten tuo meidän turbohiiri osaa olla paikallaan... luultavasti ryntää helmat viuhuen suoraan lavalle! Apuva...
Ja mitenköhän tuo jaksaa herätä jo 9, kaksi tuntia normaalia heräämisaikaa aikaisemmin!!!!!!!!!!!!
onpa meillä komea pino, jo neljäs sivu alko. Tämmöistä ei ookkaan pitkään aikaan ollut! Jatketaanko vielä tää perjantai tähän?
Me askarreltiin äeken esikoisen kanssa kolme synttärikorttia tai siis esikoinen teki ja mä kattelin ja annoin tarvikkeita. Ihana kun tuo 5v osaa jo vaikka mitä, kortteja en viitsi enään edes ostella kun neidille se on mieluista hommaa. Mies tuli jo kotiin mut lähti pihahommiin. Sillä usein perjantaisin lyhyt päivä. Voi että sitä kaipaa taas tuota aurinkoa kun se on monta päivää ollut poissa! Ei edes huvita ulos lähteä kun siellä on niin kylmä...
Sunnuntaina esikoinen menee metsäretkelle klo 10-14, urheiluseuran järjestämä. Kattelin just et lupasivat ukkoskuuroja.. toivottavasti ei kuitenkaan tänne tulis. Kurja juttu olla siellä jos vettä sataa.
Ava nukku viime yön ilman heräämisiä, (klo 20-7.30) tai ainakaan mä en muista heränneeni..oma pää on välillä niin sekasin ettei kaikkea muista.
Eipä tänne kummempia, mukavaa päivää pilvistä piittaamatta!
huh olipas aamu, käytiin yhdellä päiväkodilla calokuvauksessa, vauva istu tomerana ja siitä tuli hyvät kuvat, mutta esikoiselle kohta 3v on tullut ihme
ujostuskausi, ei meinannut onnistua millään, tulihan nuo kuitenkin, eihän niissä kuvissa aina tarvi hymyillä:)
Meillä on pojalla taas ruennut iho huononemaan eikä mitään hajua mistä johtuu:/ aina se yks läntti on ollut, kuiva sellainen toisessa poskessa, mutta nyt sillä on molemmissa poskissa 2 auurta länttiä ja lisäksi jalatkin ihan verillä kun on raapinut jne. Pitää vissii nlassa jutella josko edes jonkinlaista testiä ottais kun en kyllä osaa yhtään arvata mistä nuo tulee. Ja posket siis punottaa tosi paljon, helahtaa punaiseksi.
Mä oon myös suunnitellut että nuo imetykset pitäis lopettaa, viittis vaan alkaa tuota korviketta vielä juottamaan, tympii vaan ku suurin osa menee hukkaan kun yhden purkin aukasee. Yöllä meillä taas syödään, kiitos sairasteluiden jolloin annoin periksi. Viime yönä oli vielä joku ihme valvomisrumpa, jätkä heräs klo 4 ja höpötti ja valvo TUNNIN! pikkusen meinas hermoja kiristää ku muutenkin saanut kakas viikkoa valvoa yötä päivää,. krooh. No aikansa kutakin:)
joo mutta nyt sukkahousuostoksille!
moi!
ja nokkamukista.. Meillä vähän kans hakusessa se homma, on jos minkälaista mukia, esikoiselta suurin osa jäänyt. Taikamukista onnistuu joten kuten mutta enimmäkseen sitäkin on kiva hakata pöutään, onneksi ei loisku ku on venttiili:)
nyt huomaa ettei tämän kotiäidin pää käy ihan täysillä:) .....aamusella mietin sitä pojan poskien punoitusta ja näppyjä, nyt on sitten koko poika täynnä pientä ja vähän isompaa näppyä, tulipunaista. Ja syynkin tajusin vihdoinkin, Antibiootti! allerginen reaktio vissiin, nyt sitten seurailla hengitystä ja päivystykseen jos muutosta pahempaan, että sellasta. Johan mä tässä ehdin odottaakki että mitä nyt seuraavaksi, tässä onkin kolme viikkoa sairastettu yhtä sun toista.....
jep mutta nyt ruuan laittoon, moi!
Ihana teatterielämys oli!!!!!!!! Aivan mahtava. Kaksi penkkirivillistä vauvoja tuijotti herkeämättä esitystä.
Kesti puolisen tuntia, ja vasta lopussa alkoi muutama vauveli hermostua. Kun oli niin typerään aikaan, kello 11. Monet äideistä sanoivat, että heidän vauvansa syövät lounaan silloin (meillähän vasta herätään normaalisti silloin!).
Oli kyllä työ saada neiti hereille 9 jälkeen aamulla. Huhhuh... Itse kävin suihkussa, puin, meikkasin ja laitoin kahvia. Yritin kolistella kamalasti, ja vasta kun panin telkkarin äänen tosi kovalle, kuului huoneesta vihainen murina.. Ihan selvästi tarkoitti: mitä ihmettä sä sielä kolistelet?
Kun kurkkasin huoneeseen, oli vauvelilla toinen silmä auki, toinen kiinni ja tutti vinossa suussa! Kyllä nauratti.
Äsken käytiin tytsyn kanssa kävelyllä ja kotiin tultuamme istuteltiin pihakukkia ruukkuihin. Täällä on tosi ihana auringonpaiste, mutta tuulee kyllä kovasti.
Kamalaa kun siellä teatterissakin joillakin vauvoilla oli vielä villavaatetta ja toppapukuja päällä... Jos mä edes YRITTÄISIN laittaa meidän neidille tommoisia vaatteita, niin siitä huudosta ei tulisi ikinä loppua.
Me kuljetaan ihan yhdessä kerrassa vain, hyvin usein sukkikset, body ja mekko päällä. Hattu ja kengät vaan päälle ulos mentäessä ja tyttö viihtyy.
Nyt vähän siivoilemaan, kun tarmonpuuska kerran iski!
Katoin äsken Lordin esityksen nauhalta, kun mies oli ottanut sen nauhalle, kun sitä kiinnosti nähdä niitten esitys. Hard rock halleluja vaan kaikille!! :-D On ne kyllä aika karmeen näköisiä mutta biisi on suomalaiseksi euroviisuksi ihan hyvä. Melkein lupaan kyllä syödä hattuni, jos ne huomenna voittavat (huom. paino sanalla melkein ;-)).
Tuosta nokkamukista vielä, että kai meidän on opeteltava se venttiilin avulla juominen. Mitenköhän ihmeessä poika sen hoksaa?! Pitää varmaan laittaa mukiin vettä ja antaa se pojan tutkittavaksi ja yrittää välillä juottaa, josko se älyäis, että siitä voi imemällä juoda.
Sain tänään painonvartijoiden pisteläpyskät. Aattelin vähän katsella, miten paljon niiden mukaan sais päivässä syödä. En kuitenkaan varmaan ala pisteitä kovin tarkkaan laskemaan. Kahden viime viikon aikana on lähtenyt -2 kg, jes, pistää mielen positiiviseksi, kun kilot vihdoin laskee! :)
Viikonloppuja kaikille!!
Nokkamukiasiaan: ei juo tämän äidin poika nokkamukista.On kokeiltu venttilillä ja ilman sekä erilaisia nokkamukeja mutta ei. Pullo ja sillä selvä. Koska pojan ruokavalio koostuu vain maidosta ja (rypsiöljystä,kokonaista 1/4 teelusikkaa...) olen antanut olla tuon mukijutun. Neuvolassa sitä paasaavat että pullosta on pois opetettava mutta kun tuota maitoakin olis mnetävä se litra päivässä...
Töissä on ihan mukavaa ja viikonloput poika sitten on " takiaisena" äidissä kiinni. Onhan se toisaalta aika hellyttävää että lauantai-aamuna mäiskähtää pieni käsi pinnasängyn laidan raosta poskelle. Kun äiti on siinä niin unia voi jatkaa :) Poika oppi kävelemään ilman tukea joten liikkuvainen kaveri...
MKE77 ja poikanen 10kk
On jo lauantai, kyllä on taas viikko mennyt nopeasti! Täällä pääkaupunkiseudulla tihuttaa vettä, kurjaa! Meillä ei tänään oo mitään erityistä, ollaan vaan kotona, kiva vaihteeksi niinkin.
Ava nukkui koko yön, klo 7 huuteli tuttia ja sit herättiin vasta klo 7.45. Nää lauantai aamut on ihania, pyöritään yöpaidassa koko aamu, kun ei oo mihinkään kiire. Kaupassa me käydään jo torstaina tai viimeistään perjantaina. Lauantaisin mä en enään tykkää käydä kun siellä ON IHAN ÄLYTTÖMÄSTI ihmisiä. Ruuhkat lievästi sanoen ahdistaa mua... puhumattakaan miehestä, sillä menee heti hermot jos joutuu koko ajan jonottelemaan ja toisia väistelemään.
Ava nousee tukea vasten koko ajan seisomaan, sohvaa, sänkyä, syöttötuolia, isoja kukkaruukkuja vasten jne. Oon kohta pulassa noiden isojen kukkien kanssa, niitä kun ei mihinkään pöydälle voi nostaa. En edes tiedä mitkä niistä on myrkyllisiä vai onko mikään. Tietoa vois etsiä jos tietäis kukkien nimet....
Mukavaa viikonloppua!
Meillä ei myöskään juoda nokkamukista kuin vesi. Neocate täytyy aina juottaa pullosta. Meillä ei ole neuvolassa mistään valitettu kun tuntuu että ollaan se " epänormaali" tapaus kaikella tavalla :D
Meillä oli kerrassaan LOISTAVA yö! Poika sänkyyn klo 21, hetken kuului leikkivän, ja heräsi 8.45!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oli se yöllä touhunnut kun tutit löytyi viereltä sievästä rivistä, uninalle kainalosta peiton päältä sykkyrästä :) Mutta meitä ei herättänyt ollenkaan!!!!!
Kauran kokeilu täällä jatkuu, tänään annamme vielä iltapuurona kauran ja katsotaan miten yö menee. Ei nyt ole mitään oireita ollut, jospa ne huudot sitten oli tuosta hampaasta joka siis nyt puhjennut jo. Toivottavasti. Kiva olis saada kunnon vilja joukkoon, onhan tuo ravitsevampi kuin riisi. Onhan tät kokeilua nyt kestänyt jo puolitoista viikkoa.
Meillä oli viimeinen vauvauinti :/ NIISK. Sitten ei poika ole enää vauva jos syksyllä johonkin ryhmään päästäisiin. Olis mukava jatkaa kun poika kovasti tykkää.
Meillä myös kontataan jo!! Jee! Tukia pitkin kävellään hienosti, noustaan ja laskeudutaan. Nyt tuo konttaaminenkin on alkanut kehittyä, alkaa päästä pikkuhiljaa lujempaa kuin ryömien!
Baby ja poika 9,5 kk
Pitkästä aikaa minäkin taas täällä.. Jee!=)
Pääsiäisen paikkeilla päästiin muuttamaan omaan taloon ja ollaan oltu nettipimennossa melkein kaks kuukautta. Eilen sit tulivat laajakaistan asentajat ja netti pelittää jälleen! Kyl sitä on jo ootetukin, kun siihen on niin tottunu.
Meillä oli kans tänään viimenen vauvauinti. Harmi, kun poika on tykänny niin kovasti siellä käydä. No, mut syksyllä sit uudestaan, jos isompien ryhmässä on vaan tilaa!
Meillä myös noustaan k o k o ajan seisomaan millon mitäkin vasten!=)
Pikkusen jalkojakin liikuttelee seisoma-asennossa, mut ei vielä oo kunnolla lähteny puitakaan pitkin käveleen. Ryömimällä mennään ja lujaa, ei äiti ja isi meinaa perässä pysyä!=)
Asuttiin aiemmin kerrostalossa ja siellä pikkumies eteni kierimällä, heti muuton jälkeen lähti ryömimään, täällä uudessa kodissa on sen verran luistavammat lattiat.
Hentoinen on meidänkin poika; 9kk neuvolan mitat oli 71cm ja 8140g.
Ruokaa syö ihan ok, puurot tökkii edelleen. Varsinkin aamuisin on vähän huonompi ruokahalu, mut johtuu varmaan siitä kun äiti mukavuudenhaluisena antaa aamulla ekaks tissiä, et saa itekkin nukkua sit vielä vähän aikaa..=)
Ite oon ollu samanikäisenä vielä sentin lyhyempi ja parisataa grammaa kevyempi, et kai johtuu sit geeneistäkin.
Kuitenkin mulle on pituutta kertyny 170cm.
Eilen illalla istuin nenä kii tietokoneen ruudussa ja luin teidän kuulumisia, olipas mukavaa taas pitkästä aikaa!=) Vaikka en ookkaan aiemminkaan ollu ahkera kirjottelija, niin silti oon elokuisten juttuja käyny lukemassa melkein päivittäin.
Eipä muuta sit tällä kertaa! Täytyy lähteä katsomaan joko se pikkumies kohta heräilis päikkäreiltä. Aamupäiväinen uiminen väsyttää aina niin kovasti!=)
Moi Moi!
-zanniz- ja poika 9,5kk
Huhhuijaa... Uskomatonta! Suomi voitti euroviisut!!!!!!!!!! Kyllä oli eilen sellainen piletys päällä, että naapurit taisivat ihmetellä.
Vitettiin tyttöjen kanssa juusto-viini iltaa ja hauskaa oli.
Tyttö oppi tänään kävelemään taaperokärryllä! Pääsi äidiltä taas itku, kun pieni oppi uutta.. nyyh.
Kova on meno, eikä hetkeksikään malta pysähtyä.
Täällä etelä-savossa on sateinen päivä. SÄhköt katkoo vähän väliä, ja telkkarissa on häiriöitä. Ehkä se kesä siitä sitten kumminkin kohta tulee...
EIpä täältä nyt muuta.
Aivan mahtavat kekkerit olivat eilen muskarin kevätjuhlat!! Kaksi muskariryhmää oli yhdistetty, ja paljon oli isiä, tätejä ja mummeja mukana.
Normaalin muskarin jälkeen siteen mehuteltiin ja syötiin keksejä.
Baby: Et ole ainut, joka sanoo noin :0)! Olin aluksi tosi huolissani tuosta nukkumisesta, mutta terkkarin mukaan jotkut vauvat vain tarvitsevat pitemmät yöunet. Itselläni kun on 1tyypin diabetes, niin heti aloin sitä epäillä, mutta se poissuljettiin heti alkuunsa. Samoin kuin kaikki imeytymishäiriöt ym ym.
Joten tyttö vain yksinkertaisesti haluaa nukkua yöllä 13-15h yöstä riippuen.
Ei sen puoleen, on tainnut periä yönukkumisensa multa... mä itse nukun tosi myöhään aamuun, jos vain pystyn. :0)
Meillä neiti tuntuu koventavan konttausvauhtiaan jatkuvasti! Nyt on keksitty uusi kiva leikki, missä minä konttaan perässä, ja tyttö kontaa karkuun ja kikattaa aivan hysteerisesti!
Kävelykin sujuu jo tosi hienosti tukia pitkin, taaperokärrykin alkaa olla tuttu kapistus.
Tyttö on myös alkanut harjoitella kiipeämistä, ja hyvin nousee jo portaat ylös.. itseäni vain aina pelottaa, ja pitää kovasti tietenkin vahtia, mutta tyttö on ihan innoissaan.
Käytiin koko perheen voimin tänään puutarhakaupasta hakemassa kivimurskaa, kataja ja suihkulähde, joka olisi tarkoitus asentaa tuonne takapihalle tänään! Tulisi vain paremmat ilmat, niin pääsisin istuttamaan nuo kesäkukat... niitä odottaa jo neljä pussillista!! Nuupahtavat kohta...
Tänään olen koko aamupäivän päivittänyt yksiä nettisivuja.. huhhuijaa.. alkoi jo päätä särkeä, kun pitkästä aikaa semmoista hommaa tekee. Mutta sain nekin vihdoin valmiiksi, ja nyt on taas päivitetyt sivut!
Semmoista täältä meiltä tällä kertaa!