Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen päivärytmi muilla joilla kaksi lasta alle 2v.

14.01.2006 |

Mihin aikaan ylös? herätättekö vai herääkö itse? miten nukkumaan) mitä toinen tekee sillä aikaa kun toista nukutetaan (jos tarvii nukuttaa)? kysymyksiä olisi vaikka kuinka, mutta jos viitsitte vastata niin voisin saada jotain vinkkejä tähän meidänkin arjen sujumiseen...

happy ja pojat 1v9kk ja 6kk

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero herää klo 7-8 aikaan, jolloin mäkin herään ja siirrytään pois olohuoneeseen. Vauva syö rintaa vielä klo 6 aamulla ja nukkuu sitten klo 9 asti vanhempien makuuhuoneessa. Esikoinen nukkuu omassa huoneesaan.

Esikoisen kanssa syödään aamiaista ennen kun vauva herää.

klo 9-10 välillä pojat touhuilevat omiaan ja mä omia juttuja.

Klo 10 jälkeen puen esikoisen ja imetän vauvan sekä laitan vauvan nukkumaan vaunuihin ulos ja esikoisen kanssa ulkoillaan. Vauva kulkee mukana tai jää pihalle nukkumaan ja me seikkaillaan lähiympäristössä itkuhälyttimen kanssa. Vauva nukkuu yleensä pari tuntia, joten ehditään joskus sisälle ja lounastamaan ennen kuin vauva herää. Teen usein nopean uuniruuan, on valmista kun tullaan sisälle tai syödään edellisen päivän tähteitä.

VAuvan herättyä pojat taas leikkivät ja touhuilevat omia ja mä omiani. Esikoinen menee päikkäreille siinä klo 13 aikaan ja nukkuu pari tuntia. Vauva menee toisille päiväunille ennen esikoisen heräämistä, joten ehdin rauhassa imettää ja nukuttaa vauvaa ulos vaunuihin.

Esikoinen herää, syödään välipala (klo15) ja vauvakin heräilee tässä vaiheessa. Sitten vaan odotellaan isin kotiintuloa (klo17).

Syödään illallinen ja mä lähden usein esikoisen kanssa ulos leikkimään, etenkin jos esikoinen on nukkunut pitkät päikkärit. Näin nukahtaa helpommin yöunille. Joskus koko perhe lähtee kävelylle, vauva nukkuu silloin kolmannet unensa liikkuvissa vaunuissa.

Mä laitan esikoisen nukkumaan klo 19.30 ja mies hoitaa vauvaa sillä aikaa, antaa korviketta jos on tarvis.

Mä meen vauvan kanssa nukkumaan klo 21. Esikoinen nukahtaa hyvin itsekseen iltasatujen ja laulujen jälkeen, eikä onneksi karkaile omasta huoneestaan, joskus saattaa sieltä huudella, mutta yleensä on nukahtanut klo 21 mennessä.

Vierailija
2/2 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka. meillä heräillään aamuisin siinä yhdeksän paikkeilla,nuorempi yleensä nukkuu puoli kymmeneen...ehdin tällävälin keitää puurot ja tehdä aamupesut vanhemmalle ja sitten kun toinen heräilee niin on toisen vuoro (= ulkoilemaan lähdemme siinä puoli kahdentoista aikaan,ensin puen 1.8vuotiaan ja sitten 8kk ikäisen perässä,koska isompi ei hermostu haalarit päällä...vaavi nukhtaa rattaisiin ja herää kun tulemme sisälle,sitten on ruokailu ja isompi lähtee nukkumaan! taas kun isompi neiti herää niin nuorempi lähtee nukkumaan!! sitten kello onkin jo neljä ja isukki tulee kotio auttamaan...meillä iltatoimet ovat sujuneet hyvin,koska molemmat menevät nukkumaan samaan aikaan. minä nukutan esikoisemme ja isä vaavimme!!! yöt nukutaan rauhassa erihuoneissa kylläkin...taapero meidän kanssa ja vaavi omassa huoneessa,koska samassa huoneessa nukkuessa aina molemmat heräsivät toistensa ääniin...nyt on mennyt paljon paremmin!! muutenkin päivisin on jo paljon helpompaa kun sisarukset viihtyvät jo keskenään (=

mutta kyllä minäkin aluksi pelkäsin että kuinka kaikki rytmit alkavat menemään,mutta kaikki alkoi mennä omalla painollaan...toivottavasti myös teilläkin kaikki menisi hyvin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla