Ylen sarja Tuontirakkautta, oletteko katsoneet?
Areenassa kaikki jaksot. Tosi söötti pari se Michael ja rouvansa.
Kommentit (291)
Olipa hauskaa löytää tällainen sarja. Tani on aivan kuin ulkomaalainen eksäni, jonka kanssa minulla on lapsi. Olen ajatellut, ettei ehkä ole ihan ”normaali” ihminen kyseessä ja nyt näitä kommentteja luettuani olen entistä varmempi, ettei todellakaan ole. Olen pelännyt, että olen vaan kuvitellut kaiken ja kaikki vika oli minussa jne. Mutta siis ihan samanlaiset jutut ja teot myöskin. Tulipa helpottunut olo.
Ihan normaalin ja mukavan oloisia kaikki osallistujat, siitä yhdestä miehestä (M) jäi vaan vähän outo kuva. Ehkä joku asperger? Sille olisi joku vähemmän alistuva nainen parempi.
Suotta Dane mielensä tuosta nimestä pahoitti, kun se kuitenkin on totuudenmukainen. Onhan nämä naiset Suomeen tuotu, oli sitten gold diggereitä tai ei. Suurin osa kuitenkin paremman elintason perässä tulee. Tuskin tuo Hansin vaimokaan olisi jonnekin Intiaan tai Afrikkaan miehen perässä muuttanut.
Sarja oli mielenkiintoinen ja mukavan oloisia pareja heistä moni. Thorgils ja Ana vaikuttivat muuten hyvältä parilta, mutta ikäero on kyllä todella suuri. Ehkä hieman itsekästä Thorgilsilta viedä vaimo pois kotimaastaan perheensä luota, varsinkin kun on jo eläkeikäinen eikä pysty perhettään tukemaan elatuksessa. Ana joutuu tekemään kaiken yksin ja lapsikin on vielä niin nuori. Sandran lapsista tuli myös surullinen olo. Vaikea ymmärtää, miten hän voi jättää lapsensa Filippiineille, varsinkin kun asuinolot olivat niin kurjat. Sinänsä ymmärrettävää että hän sieltä itse halusi pois, mutta olisi ottanut edes lapset mukaansa.
Pikaisella googlaamisella kuka tahansa näkee että tuo Tanihan on itse asiassa Laatukeskus-nimisen firman toimari. Alkaako kellot soida kun miettii millaisiksi toimareita monesti luonnehditaan?
Ja tuo firmahan siis tekee bisnestä ihan isojen kansainvälisten firmojenkin kanssa, järkkää noita superkalliita Six Sigma -kurssejakin muun muassa, aikamoista. Voitteko kuvitella jos oma pomo olisi ollut tässä ohjelmassa noin käyttäytymässä kertomassa että "kai mulla joku aasialaisfetissi on" (sanoi jotain tuollaista).
Sitten kun lukee vielä noita Cheyenne Järvisen kauhutarinoita, menin aika lukkoon suoraan sanottuna.
Ihmettelen että useampi ei ole maininnut tuota mitä Dane sanoi dokkarin alussa: Tani oli ottanut hänen passin pois ettei pääse karkaamaan filippiineille!? Siis tuohan ei ole edes laillista missään nimessä jos on totta ja aivan käsittämätöntä.
Kaikenlaista tähän maailmaan mahtuukin...
Vierailija kirjoitti:
Pikaisella googlaamisella kuka tahansa näkee että tuo Tanihan on itse asiassa Laatukeskus-nimisen firman toimari. Alkaako kellot soida kun miettii millaisiksi toimareita monesti luonnehditaan?
Ja tuo firmahan siis tekee bisnestä ihan isojen kansainvälisten firmojenkin kanssa, järkkää noita superkalliita Six Sigma -kurssejakin muun muassa, aikamoista. Voitteko kuvitella jos oma pomo olisi ollut tässä ohjelmassa noin käyttäytymässä kertomassa että "kai mulla joku aasialaisfetissi on" (sanoi jotain tuollaista).
Sitten kun lukee vielä noita Cheyenne Järvisen kauhutarinoita, menin aika lukkoon suoraan sanottuna.
Ihmettelen että useampi ei ole maininnut tuota mitä Dane sanoi dokkarin alussa: Tani oli ottanut hänen passin pois ettei pääse karkaamaan filippiineille!? Siis tuohan ei ole edes laillista missään nimessä jos on totta ja aivan käsittämätöntä.
Katsoinpa uteliaisuudesta kun en tiennyt tuota firmaa... tuli yritysrekisterin tiedot heti ekalla Googlen sivulla... miljoonafirma mutta ei ilmeisesti hirveän vahvasti ole mennyt viime vuosina kun punaisella tulos?
https://www.finder.fi/Koulutukset+ja+koulutuspalvelut/Laatukeskus+Excel…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myllä ymmärrä, ettei Michael löytänyt vaimoa lähempää. Vai halusiko juuri aasialaisen - jäi epäselväksi.
Sosiaalisesti kömpelö vanhempiensa kanssa asuva neljäkymppinen, liekö vielä kokematonkin. Onhan tuossa jo. Lisäksi asuu jossain keskellä ei mitään.
Kuitenkin rutkasti vientiä löytyy laiskoille afrikkalaisille ja turkkilaisille tutuille suominaisten keskuudessa. Ei kiinnosta kuin viina ja paneminen. Pettävät minkä kerkeävät. Noh, ainakin kokemusta löytyy. Kertoo kyllä kaiken suomalaisista naisista.
Voi voi, kun sä olet väärässä. Suomi-mies avioituu useammin ulkomaalaisen kanssa kuin nainen ja naisten puolisot ovat keskimäärin paremman elintason maista. Että ei mene sun mutuilut täällä läpi.
Voi olla mutta keskiverto suomalainen nainen on pannut paljon enemmän ulkkareitten kanssa kuin keskiverto suomalainen mies. Olihan täälläkin monenko maalaisuuden kanssa olet ollut ketju ja monella naisella on 30-50 kansalaisuutta listassaan.
Varsinkin pk-seudulla meno on aika villiä. Latino- ja afrikkabileet ovat täynnä näitä ulkkarimunahaukkoja.Sori, mutta jotenkin ei kuulosta siltä, että olisit osallistunut villeihin afrikkabileisiin, jotka ovat täynnä ulkkarimunahaukkoja. Enkä kyllä ole minäkään eivätkä ystäväni, vaikka olenkin asunut pk-seudulla koko ikäni. Eli kuinkas yleinen ilmiö tämä onkaan?
Kyllä ne naiset jotka ovat kiinnostuneita noista miehistä osaavat noihin bileisiin hakeutua. Sen kun vaan googlettaa jollei muuten tiedä.
Mutta joo, huvittavaa kun aina nuo bileet täyttyvät ulkomaalaisista miehistä ja suomalaisista naisista. Ulkomaalaisia naisia ei valitettavasti montaa noissa näy.
Ja ne on jotkut megabileet, jonne tulee koko pk-seudun naiset vai aina joka bileissä on uudet naiset vai miten toi homma nyt sitten muuttuu valtavirran jutuksi?
Enpä ole väittänyt että jokainen nainen olisi niin ulkkarimunan perässä että oikein pitää mennä niitten piireihin sitä hakemaan. Kuitenkin sikäli se on valtavirtaa että varmaan jokainen täällä pk-seudulla tuntee jonkun muijan jolla on aina joku ulkkarimies kierrossa ja useimmilla muijilla on joskus ollut "joku juttu" ulkkarimiehen kanssa.
Asun Helsingin kantakaupungissa. En tiedä mainitsemistasi juhlista, enkä tunne ketään joka pyörisi ulkomaalaisten kanssa .
Mulla on samat vaatimukset kaiken maalaisten miesten suhteen eli pitää olla koulutus, työ ja oma asunto.
Miehellä joka pyörii vauva: fissä ei ole mitään mahdollisuuksia. Koen erittäin epämiehekkäänä tänne kirjoittelijat. Testosteroni vähissä ?
Kiitos vinkistä tämähän oli kivaa vaihtelua Areenan tarjontaan.
Onko tuohon tulossa jatko-osaa?
Minulla ainakin näkyy 7 jaksoa tällä hetkellä listattuna tuolla. Onko se kaikki vai puuttuuko jotain?
Michael ja Pranee saavat toisen lapsen helmikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Michael ja Pranee saavat toisen lapsen helmikuussa.
Asuvatko edelleen Michaelin vanhempien kanssa? Oliko joku lehtijuttu tms. vai tunnetko heidät?
Vierailija kirjoitti:
Minä näin livenä tuollaisen tapahtuvan (passi pois) Onneksi nainen sai apua.
Musta tää oli aivan ihana lämminhenkinen sarja ja kaivattua vaihtelua nykytarjontaan! :)
Sarjan nimestä, mun mielestä alussa kerrotut tarinat pikemminkin kumosi ennakkoluuloja ns. postimyyntivaimoista. Naiset eivät todellakaan lähteneet suhteisiin kevyin perustein, ja monella oli iso kynnys Suomeen muuttoon.
Ihania pareja kaikki - mieleen jäi erityisesti hellyyttävät Pranee ja Michael ja kaunis tyttärensä! Kiitos rohkeille osallistujapariskunnille ja tuotantotiimille.
Näköjään ero tuli Tanille ja Danelle:
https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/780a7d80-9eb8-475d-91e5-967a6298d…
Tuo tanin ero ei kyllä ihmetytä yhtään ,nyt kun miehenä tuotti naisen ja tän kaks lasta Suomeen +alkuhuumassa väänti kaks lastakin vielä niin toivon että tälläiset herrasmiehet kantais vastuunsa ja elättäisikin koko katraansa mutta eiköhän nää Tani seikkailut jää yhteiskunnan maksettaviksi.Voi luoja mitä meininkiä.
Ei toi Tani täysillä käy ja kun katsoin tyttärensä Cheynnen blogin jossa kertoi isästään niin voi apua.
Huomasitteko, miten tolaltaan Michael meni, kun vauva itki julkisesti ja hän sanoi, että kaikki katsovat?
Ihan hyvä sarja, tuli Areenasta eilen katsottua putkeen kaikki jaksot.
Hans vaikutti ihan asialliselta mieheltä, mutta vaikka olisi sovittu, ettei vaimon perhettä auta niin ongelmia luvassa jossain vaiheessa, jos ei yhtään jousta. Vaikka ei rahaa lähettäisikään säännöllisesti, niin tuollaiset kattohommat ja muut pitäisi hoitaa. Varsinkin kun näki miten tärkeää se on vaimolle. Vaimonsa kuitenkin oletetaan pitävän tuossa kulttuurissa vanhemmistaan huolta hautaan saakka, niin kyllä siinä joutuu puolisokin panostamaan.
Michael vaikutti siltä, että on jäänyt melkoiset traumat kiusaamisesta ja melko sulkeutunut. Vaatii vaimolta aika paljon mennä tuohon kuvioon, mutta ilmeisesti sopi tuolle Praneelle tällainen järjestely. Tunnelma Praneen kotona BKK:ssa oli kyllä väkinäinen.
Tuo pariskunta missä oli jo iäkkäämpi mies vaikutti kaikkein realistisemmalta ja symppikseltä. Mies yrittää järjestää vaimon asiat niin, että pärjäisi hänen kuoltuaan. Ja lapsen kannalta parempi tulevaisuus olisi Suomessa.
Dane ja Tani taas oli oma lukunsa. Tuo Dane vaikutti luonteeltaan hyvin paljon omaa ex-vaimoa Thaimaasta. Voimakas tahto, eikä mikään kynnysmatto, eikä esitä mitään ainaista hymyä.
Itseasiassa ei mitenkään harvinaista aasialaisnaiselle. Molilla tuntuu olevan käsitys, että esim thaimaalaiset on ainaista hymyä ja kiltteyttä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että se on kaukana totuudesta. Saman olen todennut lähipiirissä, missä useita Suomi/Thai pareja. Tanista ei oikein saanut selkeää kuvaa mikä on miehiään, mutta ikäviä asioita tietenkin saanut lukea.