Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei esittele minua vanhemmilleen. Ikinä?

Vierailija
14.01.2019 |

Vuosia tässä ollaan jo seurusteltu ja pian olisi tarkoitus ostaa asunto yhdessä. Olen tavannut kaikki miehen ystävät. Hän on tavannut minun perheeni. Mutta minä en ole tavannut hänen vanhempiaan koskaan. Hän kyllä itse vierailee siellä säännöllisesti, mutta ei koskaan pyydä minua mukaan. Minulla on todella paha mieli asiasta, syytän jo itseäni, että mikä minussa on vikana jos en kelpaa hänen perheelleen? Olen sanonut asiasta miehelle mutta mikään ei ole muuttunut, vaikka aina lupaa että ensi kerralla sitten. Mutta ei kuitenkaan koskaan pyydä mukaan.
Miten tähän pitäisi suhtautua? Vai lopetanko vaan odottamisen? Mielipiteitä olisi kiva kuulla asiasta..

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä määrin olette puhuneet asiasta suoraan? Äärimmillään voi olla kyse vain siitä, että mies ei tajua, että haluaisit tavata hänen vanhempansa. Ihmiset eivät aina tajua itsestään selviä asioita. Tai sitten voi olla jotain salailua johonkin suuntaan. Itse varmaan tuollaisessa tilanteessa nostaisin kissan pöydälle ja yrittäisin ottaa selvää, mikä todellinen ongelma on. Jos keskustelu ei johtaisi siihen, että vanhempien luona käydään, mutta sille ei myöskään tulisi mitään painavaa selitystä, niin olisin kyllä jonkin verran huolissani.

Vierailija
22/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on nostettu pöydällekin, mutta painavaa syytä en ole saanut. Vain lupauksia että "ensi kerralla", aina vaan ensi kerralla. Mutta ei kuitenkaan ikinä tapahdu.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, jos mies ei ole antanut mitään syytä esittelemättömyydelle, mutta varsinaisesti esittelemättömyyttä en pidä ihmeellisenä. Minä en ole aikuisiällä koskaan esitellyt kumppaneitani vanhemmilleni, koska minulla on heihin muutenkin etäiset välit. Toki vierailen heidän luonaan säännöllisesti, mutta emme ole läheisiä, enemmänkin hyvän päivän tuttuja. En halua näyttää heille elämää jota elän, enkä ihmisiä joiden kanssa vietän aikaani.

Kun olin nuori, he tuomitsivat kaiken tekemäni ja puhuivat seurustelukumppaneistani niin rumasti, etten enää koskaan halua viedä ketään heidän eteensä arvosteltavaksi. Eivät he siis silloinkaan suoraan päin vieraan naamaa olleet ilkeitä, vaan jälkikäteen arvostelivat minulle.

Vierailija
24/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No munpa ex- mies esitteli minut hänen exän vanhemmilleen ennen kuin omilleen, koska exän vanhemmat tuntui paremmilta kuin omat porukat. 

TUNTUI HIEMAN OUDOLTA. Jälkikäteen vasta sain tietää ettei olleet hänen omat vanhemmat vaan exän vanhemmat, olin siis tapaamisessa siinä uskossa, että ovat hänen vanhempansa.

Vierailija
25/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa on nostettu pöydällekin, mutta painavaa syytä en ole saanut. Vain lupauksia että "ensi kerralla", aina vaan ensi kerralla. Mutta ei kuitenkaan ikinä tapahdu.

-ap

Ensi kerralla hyppäät vaan kyytiin ja kysyt että joko mennään?

Vastaus kertoo paljon

Vierailija
26/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän erikoisena asiana ettei miehen vanhemmat ole myöskään esittäneet halua tutustua ap:hen. Miksi ei? Vai oletteko kaikki miehen tossun alla, sekä vanhemmat että ap?

Vierailija
27/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä määrin olette puhuneet asiasta suoraan? Äärimmillään voi olla kyse vain siitä, että mies ei tajua, että haluaisit tavata hänen vanhempansa. Ihmiset eivät aina tajua itsestään selviä asioita. Tai sitten voi olla jotain salailua johonkin suuntaan. Itse varmaan tuollaisessa tilanteessa nostaisin kissan pöydälle ja yrittäisin ottaa selvää, mikä todellinen ongelma on. Jos keskustelu ei johtaisi siihen, että vanhempien luona käydään, mutta sille ei myöskään tulisi mitään painavaa selitystä, niin olisin kyllä jonkin verran huolissani.

Entä jos miehen vanhemmat eivät halua tavata ap:ta? Ja miksi heidän edes pitäisi tavata, koska siitä alkaisi kuitenkin "minulla on kamala anoppi"- kirjoittelu. Mies haluaa säästää vanhempansa naisystävän uteluilta ja naisystävänsä siltä, että tätä ei toivoteta lämpimästi tervetulleeksi.

Kaikki muut ovat tyytyväisiä paitsi ap

Vierailija
28/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tavata välttämättä kummankaan vanhempia. Tai mitenkään painostaa. En tykkäisi itsekkään. Varsinkin jos kyseessä aikuiset ihmiset, ei enää 18 v, jotka ehkä enemmän vielä kiinni lapsuuden perheessään. Sitten jos kummallekin sopii niin esittelee. Tai jättää esittelemättä. Ei jaksa ymmärtää näitä "pakkoja". Enkä itse ainakaan ajattele että esittelemättömyys kielii heti möröistä kaapissa. Miksei hyväksyisi ihmisiä sellaisena kun ovat? Jos mörköjä, mitä ne ikinä kellekkin ovatkin, niin vaikka mörköineenkin. Kuka on pelkkä puhdas taulu. Ei sellaista ole. Eikä sellaista jaksaisi.

Vierailija
29/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan selviäisi, jos keskustelisitte asiasta suoraan ja rauhallisesti. Ei kuulosta mielestäni aivan normaalilta, mutta turha maalailla mörköjä seinille ennen kuin asiasta on avoimesti puhuttu, ilman ympäripyöreitä vastauksia.

Vierailija
30/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Vastaus kertoo paljon

Sitten ne menee sen miehen vanhemmille, jossa odottaa joku raskas työhomma, jonka mies on luvannut tehdä. Anoppikokelas ojentaa sanaa sanomatta suojavaatteet ap:lle, joka yrittää turhaan selittää jotain allergioista tms. Kukaan ei puhu mitään, koska kaikki tietävät, miten työ tulee tehdä ja kun ap haluaa vaikka vettä, niin muut vilkaisevat toisiaan ja appiukko yskäisee siihen tyyliin, että laiskottelun muoto se on tuokin.

Vierailija
31/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tavata välttämättä kummankaan vanhempia. Tai mitenkään painostaa. En tykkäisi itsekkään. Varsinkin jos kyseessä aikuiset ihmiset, ei enää 18 v, jotka ehkä enemmän vielä kiinni lapsuuden perheessään. Sitten jos kummallekin sopii niin esittelee. Tai jättää esittelemättä. Ei jaksa ymmärtää näitä "pakkoja". Enkä itse ainakaan ajattele että esittelemättömyys kielii heti möröistä kaapissa. Miksei hyväksyisi ihmisiä sellaisena kun ovat? Jos mörköjä, mitä ne ikinä kellekkin ovatkin, niin vaikka mörköineenkin. Kuka on pelkkä puhdas taulu. Ei sellaista ole. Eikä sellaista jaksaisi.

Väitätkö todella, ettet välittäisi millaisia "mörköjä" puolisollasi on kaapissa? Et haluaisi tietää vai et välittäisi? Luulen, että suurin osa ihmisistä kuitenkin vähän välittää siitä minkälainen tyyppi puoliso on ja on ollut. Avoimuus on terveen suhteen ydin, ei mikään ihmeellinen salailu.

Ei tietenkään mikään "pakko" ole tehdä mitään kuin kuolla ja maksaa veroja, mutta aika monella on läheiset suhteet omaan lapsuudenperheeseensäkin ja siksi on varsin yleistä, että kumppani halutaan esitellä myös näille tärkeille ihmisille.

Vierailija
32/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Vastaus kertoo paljon

Sitten ne menee sen miehen vanhemmille, jossa odottaa joku raskas työhomma, jonka mies on luvannut tehdä. Anoppikokelas ojentaa sanaa sanomatta suojavaatteet ap:lle, joka yrittää turhaan selittää jotain allergioista tms. Kukaan ei puhu mitään, koska kaikki tietävät, miten työ tulee tehdä ja kun ap haluaa vaikka vettä, niin muut vilkaisevat toisiaan ja appiukko yskäisee siihen tyyliin, että laiskottelun muoto se on tuokin.

Öö mitä?

Vierailija
33/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies puhuu vanhemmistaan paljon, on kertonut heidän kuulumisiaan, näyttänyt kuvia ja erään lehtijutun jossa hänen äitinsä oli. Pitää minua ajan tasalla vanhempiensa tilanteesta, ja kertoi että kun oli näyttänyt minun kuvaani isälleen, niin isä oli sitä mieltä että minussa on samaa näköä kuin mieheni mummossa nuorena.

Että täysin pimennossa vanhemmat minulle ei ole, ja ainakin miehen sanojen mukaan he tietävät minusta todellakin. Oudommaksi siis vain menee...

-ap

Mies siis tuntee sinut ja äitinsä ja tietää, että te kaksi ette tulisi toimeen. Haluaa vain välttää turhaa draamaa. Äitinsä voi kuulua niihin ihmisiin, jotka sanovat mielipiteensä kaunistelematta.

Vierailija
34/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on varmaankin toinen perhe.

Puhuisin miehelle suoraan asiasta ja jos mitään ei tapahtuisi seuraavan kuukauden sisällä, eroaisin.

Vierailija
35/35 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme seurustelleet miesystäväni kanssa neljä vuotta ja vuosi sitten miesystäväni äiti kävi esittäytymässä minulle miesystävän veljen perheen juhlissa.... Syy, ei mitään syytä. Ollaan aikuisia ja molemmilla lapsia jotka olemme puolin ja toisin tavanneet jo joskus alkuaikoina. Mies on tuntenut ettei miesmäisesti viitsi tehdä asiasta erityistä numeroa ja kun ei mitään varsinaista ”syytä” tapaamiselle ollut niin se vaan jäi. Nyt olemme tavanneet useita kertoja ja tulemme hyvin toimeen keskenämme. Ei siis tarvitse olla erityistä syytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi