Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei esittele minua vanhemmilleen. Ikinä?

Vierailija
14.01.2019 |

Vuosia tässä ollaan jo seurusteltu ja pian olisi tarkoitus ostaa asunto yhdessä. Olen tavannut kaikki miehen ystävät. Hän on tavannut minun perheeni. Mutta minä en ole tavannut hänen vanhempiaan koskaan. Hän kyllä itse vierailee siellä säännöllisesti, mutta ei koskaan pyydä minua mukaan. Minulla on todella paha mieli asiasta, syytän jo itseäni, että mikä minussa on vikana jos en kelpaa hänen perheelleen? Olen sanonut asiasta miehelle mutta mikään ei ole muuttunut, vaikka aina lupaa että ensi kerralla sitten. Mutta ei kuitenkaan koskaan pyydä mukaan.
Miten tähän pitäisi suhtautua? Vai lopetanko vaan odottamisen? Mielipiteitä olisi kiva kuulla asiasta..

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruppanaa kannata esitellä.

Vierailija
42/47 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti häpeää perhettään, sama oli minulla enkä jotenkin vaan olisi voinut kuvitella esitteleväni naista perheelleni kun ollaan ihan pimahtanutta porukkaa kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No munpa ex- mies esitteli minut hänen exän vanhemmilleen ennen kuin omilleen, koska exän vanhemmat tuntui paremmilta kuin omat porukat. 

TUNTUI HIEMAN OUDOLTA. Jälkikäteen vasta sain tietää ettei olleet hänen omat vanhemmat vaan exän vanhemmat, olin siis tapaamisessa siinä uskossa, että ovat hänen vanhempansa.

Todella outoa ! 😯

Vierailija
44/47 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitoutuisi mihinkään ton miehen kanssa. Asunnon ostoa lykkäisin kunnes olen tavannut vanhemmat. Äijä salaa jotain. Jos vaikka toisella vanhemmista skitsofrenia tms sairaus ja pelkää, että sä et haluaisi sitoutua kun tietäisit asian? Vaiko onko vanhemmat alkkiksia?

Vierailija
45/47 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne vanhemmat hoardaa tavaraa ja kämpässä menee vain kapeat käytävät, mitä voi kulkea? Ei kehtaa näyttää sulle kaatiskämppää?

Vierailija
46/47 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielenkiintoinen psykologinen tilanne. Mies on vanhempiensa lapsi. Lapsi-vanhempi suhde on ulkoa annettu ihmissuhde, joka melkein kaikilla on ainakin joskus ollut mutta jonka pitäisi ajan myötä heiketä ja joskus jopa haipua pois kokonaan. (Lapsi kasvaa ja aikuistuu pärjätäkseen elämässä ilman vanhempiaan!) Se miten suhteelle vanhempiin  käy tai miten se muovautuu kun lapsi aikuistuu riippuu perhedynamiikasta ja osapuolten ominaisuuksista.

Jos mies on ujo introvertti ja itseriittoinen (kuten ehkä myös vanhempansa) ja toisaalta vanhemmat syystä tai toisesta ovat jääneet etäisiksi (vaikka suhde vanhempiin ei nyt olisikaan mitenkään poikki tai kovin negatiivinen), mies  ei tunne todellista tarvetta esitellä seurustelukumppaniaan vanhemmilleen. Voi olla, että perheessä on ollut esim. epäavoin tai tuomitseva suhde seksuaalisuuteen ja mies (alitajuisesti) pelkää vanhempiensa reaktiota. 

Seurustelusuhde on kumppanien vapaasta tahdosta (sikäli kuin sellaista on) muodostama ihmissuhde. Se kuuluu aivan eri kategoriaan kuin lapsi-vanhempi suhde tai muut sukulaisuuteen perustuvat muodolliset ihmissuhteet.

Vierailija
47/47 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsuus on ollut varmaankin aika effed up ja perhekuviot jotenkin kieroon kasvaneet. Tästä johtuen haluaa pitää vanhuksensa ja oman elämänsä erillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan