Jaatteko te seksielämänne yksityiskohdat kaverienne kanssa?
Aika usein kuulee ihmisistä jotka juttelevat ainakin tietyn kaveriporukan kesken varsin avoimesti seksielämänsä yksityiskohdista ihan detaljeja myöten. Onko tämä oikeasti yleistä vai olenko vain vanha ja varautunut kun en tykkää avautua noin intiimeistä asioista hyvillekään ystävilleni? Koen seksin jo lähtökohtaisesti hyvin henkilökohtaiseksi asiaksi mutta minusta olisi erityisen väärin miestänikin kohtaan jos samalla toisin esiin hänen intiimejä asioitaan.
Muuten en ole mitenkään erityisen häveliäs ja voin hyvin jakaa ystävien kanssa erilaisiin muihin ruumiintoimintoihin liittyviä asioita tai vaivoja.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tabut voimissaan näemmä.
Mulle seksi ja seksuaalisuus on erittäin tärkeetä ja tosi mielenkiintoisia aiheita muutenkin. Ihan kauheeta ois, jos ei niistä vois keskustella.
No kunhan miehellesi/naisellesi tämä on ihan 100% ok että puhut teidän seksiasioita muille niin go for it! mut usein näin ei ole ja silloin se on epäkunnoittavaa ja ainakin itselläni luottamuksen pettämistä ja ainakin tulisi selväksi ettei jaeta samoja arvoja näissä asioissa.
Tietenkään ei puhuta kumppanin henkilökohtaisista asioista ilman tämän suostumusta!
Tuskinpa itsekään olisin suhteessa ihmisen kanssa, joka olisi näissä kovin eri linjalla kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tabut voimissaan näemmä.
Mulle seksi ja seksuaalisuus on erittäin tärkeetä ja tosi mielenkiintoisia aiheita muutenkin. Ihan kauheeta ois, jos ei niistä vois keskustella.
Kukin puhuu henk. koht. asioistaan niin paljon kuin haluaa, ei se välttämättä tarkoita, että aihe on tabu.
Niin mutta täällähän on esitetty, ettei myöskään haluta kuulla jos joku muu puhuu omista seksiasioistaan tai ylipäätään koko aiheesta. Kai se silloin joku tabu on.
Kyllä jaan. Jos on tullut ostettua esim hyviä uusia leluja niin saatan suositella kaverille, jopa lainata (joo tiedän, ällöä monien mielestä:D) Tai jos on tullut kokeiltua jotain uutta niin saatan kertoa että huh huh olipa kiva kokeilla esim roolileikkejä. Anaaliseksiin kyselin joskus vinkkejä kaverilta, samoin kerroin miten eka kerta siinä sujui, sattuiko yms. Jotain hassuja seksijuttuja on myös jaettu tyyliin kissa hyppäsi sänkyyn tuijottamaan tms.
Kaikkien kavereiden kanssa en tietenkään tällaista keskustele. Ymmärrän hyvin niitäkin jotka eivät halua seksistä puhua ja se on täysin fine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tabut voimissaan näemmä.
Kukin puhuu henk. koht. asioistaan niin paljon kuin haluaa, ei se välttämättä tarkoita, että aihe on tabu.
Niin mutta täällähän on esitetty, ettei myöskään haluta kuulla jos joku muu puhuu omista seksiasioistaan tai ylipäätään koko aiheesta. Kai se silloin joku tabu on.
Ei välttämättä. Itse koen niin että ystävät ja vaikka se oma kumppani eroavat juuri siinä että ystävistä en edes halua tietää kaikkea. Liian intiimien yksityiskohtien tietäminen vaikkapa lapsuudenkaverista muuttaisi liikaa sitä kuvaa jonka haluan hänestä säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jaan. Jos on tullut ostettua esim hyviä uusia leluja niin saatan suositella kaverille, jopa lainata (joo tiedän, ällöä monien mielestä:D) Tai jos on tullut kokeiltua jotain uutta niin saatan kertoa että huh huh olipa kiva kokeilla esim roolileikkejä. Anaaliseksiin kyselin joskus vinkkejä kaverilta, samoin kerroin miten eka kerta siinä sujui, sattuiko yms. Jotain hassuja seksijuttuja on myös jaettu tyyliin kissa hyppäsi sänkyyn tuijottamaan tms.
Kaikkien kavereiden kanssa en tietenkään tällaista keskustele. Ymmärrän hyvin niitäkin jotka eivät halua seksistä puhua ja se on täysin fine.
Lisään vielä että miehelle on ihan ookoo että näistä juttelen. En myöskään puolisoani nolaa näillä puheilla, tarkoitus ihan hyvällä mielellä vaihtaa ajatuksia, ketään ei haukuta. Itselleen saa toki nauraa.
TotuusSattuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tabut voimissaan näemmä.
Ei välttämättä. Itse koen niin että ystävät ja vaikka se oma kumppani eroavat juuri siinä että ystävistä en edes halua tietää kaikkea. Liian intiimien yksityiskohtien tietäminen vaikkapa lapsuudenkaverista muuttaisi liikaa sitä kuvaa jonka haluan hänestä säilyttää.
No juuri tuosta kai tabuissa onkin kyse. Seksi on ihan luonnollista, ja suurin osa ihmisistä harrastaa sitä, eikä siinä pitäis olla mitään, mikä aiheuttaa tuollaisia tuntemuksia. Eli on tää kulttuuri aika kumma.
Seksi ja seksuaalisuus on joo luonnollista, mutta myös yksityistä ja intiimiä. Siksi en puhu siitä ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
TotuusSattuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tabut voimissaan näemmä.
No juuri tuosta kai tabuissa onkin kyse. Seksi on ihan luonnollista, ja suurin osa ihmisistä harrastaa sitä, eikä siinä pitäis olla mitään, mikä aiheuttaa tuollaisia tuntemuksia. Eli on tää kulttuuri aika kumma.
No kyllä se raja tulee melkein kaikille jossain vastaan. Vai kuinka moni haluaisi tietää yksityiskohtaisesti omien vanhempiensa seksielämästä?
TotuusSattuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TotuusSattuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tabut voimissaan näemmä.
No kyllä se raja tulee melkein kaikille jossain vastaan. Vai kuinka moni haluaisi tietää yksityiskohtaisesti omien vanhempiensa seksielämästä?
No eipä mua juuri haittaa. Eikö tuolla asenteella vaikka seksivalistuksen antaminen omille lapsille ois aika vaikeeta?
Vierailija kirjoitti:
TotuusSattuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TotuusSattuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tabut voimissaan näemmä.
No eipä mua juuri haittaa. Eikö tuolla asenteella vaikka seksivalistuksen antaminen omille lapsille ois aika vaikeeta?
Seksivalistus ei tarkoita omasta seksielämästä kertomista vaan seksistä ja seksuaalisuudesta puhumista yleisellä tasolla.
En. En edes ollessani nipinnapin 15 vuotiaana kaveriporukkani ensimmäinen seksiä harrastamaan päässyt. Muut kyllä sitten aikanaan huuteli omista ekoista kerroistaan senkin edestä. Ei kuulu tapoihin, eikä ole siis koskaan kuulunut
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan niin, että näin monet ihmiset kokee seksistä keskustelun ikäväksi tai kiusalliseksi? Mä oon aina tottunut, että näistä asioista keskustellaan hyvin avoimesti, ja näin on siis koko mun ihan laajassa ja monipuolisessa tuttavapiirissä. En oo kai koskaan törmännyt sellaiseen, että joku ois näistä kiusaantunut. Kummallista.
Mikä ihmeen selitys tää on aina, että kun sinä ja kaverisi olette niin sairaalloisen uteliaita toisten panemisesta, niin on niin älyttömän vaikea ymmärtää toisten ihmisten mukavuusalueen rajoja? Voisko mitenkään olla niin, että te olette ne oudot ja poikkeavat?
Siinä kohtaa kun ihminen sanoo, ettei halua kuulla sinun seksielämästäsi eikä kertoa omastaan, järkevä aikuinen pitää suunsa kiinni. Ei sitä paskalla käyntiäkään tarvi kaikkien kanssa ruotia.
Kyllä me punttisalilla hyvinkin tarkkaan kerrotaan. Oma vaimoni on kaunis ja kun kerron miten rietas, nousee kavereilla muukin kuin puntti. Välillä.melkein punastuttaa itseäkin ne jutut.
No hui, en kerro. Ystävät kauhistuisivat kun tietäisivät meidän åarinvaihdot ja ryhmäseksi harrastukset. Vain yksi tutavapari tietää, koska tavattiin seksiklubilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tabut voimissaan näemmä.
Onko partnerin ominaisuudet ja tekemiset henkilökohtainen asia, että niistä olisi sopivaa puhua? Omasta mielestäni ei.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan niin, että näin monet ihmiset kokee seksistä keskustelun ikäväksi tai kiusalliseksi? Mä oon aina tottunut, että näistä asioista keskustellaan hyvin avoimesti, ja näin on siis koko mun ihan laajassa ja monipuolisessa tuttavapiirissä. En oo kai koskaan törmännyt sellaiseen, että joku ois näistä kiusaantunut. Kummallista.
Minkä tyyppisistä asioista sitten puhutte? Kumppanin ominaisuudet ja tekemiset?
En ole koskaan kertonut ystävättärilleni mitään kumppanistani tai seksielämästäni yksityiskohdista. Ei tulisi mieleenkään.
Joskus kerroin läheisimmälle, että olen ollut pitkään ilman, siis puhutaan tyyliin puolesta vuodesta senaikaisessa suhteessa.
Koskaan en puhuisi esim. kalun koosta.
Omasta puolestani voisin seksistä puhuakin, mutta kunnioitan rakastettuani enkä halua kertoa hänestä intiimejä asioita.
P.s. seksistä yleensä puhun mielelläni, en ole estynyt. Se ei myöskään ole millään lailla ikävää tai kiusallista!
En, koska seksielämämme poikkeaa valtavirrasta jonkun verran. Avoin suhde.