Mitä käy jos ei-masentunut syö masennuslääkkeitä?
Oon aina tätä mietiskellyt. Tuleeko siitä jotenkin todella hyvä olo?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niistä lääkkeistä päihdy. Lääkkeet leikkaa huiput pahalta ja hyvältä ololta pois. Asiat ei enää ahdista ja helposti muuttuu flegmaattiseksi.
Kysykää jos kiinnostaa kuulla lisää, olen 10v popsinut ja en ole ollut masentunut.
Minä olen käyttänyt yli 20 vuotta paniikkihäiriöön. En popsi niitä vaan käytän ohjeen mukaan. Tunteet ovat pysyneet ihan ennallaan. Muuta vaikutusta ei ole kuin sairauden oireiden pysyminen kurissa.
Olet tainnut unohtaa miltä okeat tunteet tuntuvat. 20 vuotta on pitkä aika. Sinkkuko
Muistan oikeen hyvin miltä tuntui , kun ainoa tunne oli ahdistus. Kyllä minulla nykyisin on ihan aidot tunteet.
Aluksi oli vaan paniikkikohtauksia, mutta kohta olikin jo jatkuva ahdistus. Eli se kohtaus tavallaan jäi päälle ja yhtäkkiä olikin yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Sain onneksi heti keskusteluapua ja hyvän lääkärin hoidettavaksi pääsin. Ihan ensin oli tosin nuori lääkäri, joka hädissää kirjoitti reseptin rauhoittavia. Niistä ei ollut mitään apua. Mutta sitten tämä kokenut lääkäri, jolla oli aikaa myös keskustella, ehdotti masennuslääkettä. Se helpotus jonkin ajan päästä oli valtava. Ahdistus katosi ja pystyin taas käymään kaupassa ja lähtemään liikkeelle. Jossain vaiheessa olin ilman lääkettä vuoden verran ja sitten alkoi taas oireet iskeä päälle. Aloitin lääkkeen uudelleen enkä sitä enää lopeta. Sivuvaikutuksia minulle ei ole tullut. Pystyn elämään normaalia elämää. Olen opiskellut ja pystyn käymään töissä.
se 25 vuotta ssri lääkettä ohjeen mukaan pienimmällä annoksella käyttänyt
Vierailija kirjoitti:
Oon aina tätä mietiskellyt. Tuleeko siitä jotenkin todella hyvä olo?
Ei tunnu tavallista kummemmalta. Söin kipukynnyksen kadvattamiseen masennuslääkettä mutta lopetin ensimmäisen satsin jälkeen koska lääke ei kohottanut kipukynnystäkään.
Itselläni ei SSRI-lääkkeet vaikuttaneet yhtään mitenkään. Siksi lääkäri käskikin lopettamaan ne, ja tultiin siihen johtopäätökseen, että oireeni eivät johtuneetkaan henkisistä tekijöistä.
Riippuu varmaan vähän lääkkeestä.
Minulla on kokemusta vain MAO-estäjästä, itselleni se aiheuttaa tabletin oton jälkeen vähän aikaa kestävän pyörivän huimauksen, tuntuu ikään kuin että nyt päässä tapahtuu jotain.
20 jatkaa...
Puhuin siis SSRI-lääkkeistä, muista en uskalla väittää mitään.