Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syksyksi pitäisi keksiä jokin harrastus/oma juttu

15.05.2006 |

mutta pää aivan tyhjä. Ei varmaan kuulu tänne mutta tuolla harrstukset puolella on sen verran hiljaista, joten kysäisenpä täältä.

Jumpassa olen yrittänyt käydä mutta ei oikein innosta yksin ja kavereita ei ole/ehdi mukaan.

Jotain muuta pitäisi syksyksi kehitellä koska tää kotonaolo alkaa typästä

Olen siis 8-16 töissä joka päivä ja kotoota löytyy kohta 3v poika ja mies.

En oiken omaa mitää kädentaitoja, joten kaikki askartelu ym kädentaitokurssit ei kiinnosta. En jaksa opiskellakaan koska just sain monen vuoden opinnot päätökseen.

Mitä siis keksiä, kertokaa te viisaammat??! Mitä harrsatuksia omia juuttuja teillä on?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sit kait vai istua kotona ja nyhjätä ja antaa seinät kaatua päälle.

Vierailija
2/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka puutarhan laittoa, tee vaikka hieno kivipuutarha tms. Sudoku-ristkot on myös kivoja. Samoten kirjojen lukeminen, siis mun mielestä. Mun suosikkiharrastus on kaikki nettikaupat ja nettikeskustelut! Kun surffilee niin ei tunnu että olis kotona. Tai pistä pystyyn muksupiiri (noin samanikäiset lapset kuin itselläsi). Neuvolan seinään lappu ja yhdessä äitien kanssa kokoonnutte vaikka kerran viikossa tai jokatoinen viikko ja kahvittelette, esim. vuorotellen okaisen kotona. Tai jos ottaisit tavaksi käydä kerran viikossa yksin vaikkapa kirpputorilla, tulis samalla käveltyä/pyöräiltyä, ulkoiltua ja ehkä tehtyä jotain kivoja löytöjä. Maailma on täynnä harrastuksia sieltä vain poimii omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itekin tykkään valtavasti sudokuista =) mutta oliko sulla pointtina just se, että haluat lähteä kodista jonnekin muualle harrastamaan?

onko sulla nuorena ollut joku harrastus, jota voisit nyt jatkaa tai aloitella uudelleen..? tai sitten joku juttu, mitä olet aina haaveillut tekeväsi?

Ja hei, ei se ole este vaikkei kädentaitoja oliskaan.. voihan niihin käsitöihin silti osallistua.. ja saatat vaikka yllättyä että osaatkin (ja käsityöt on muuten tosi paljon mukavempaa puuhaa kun niitä ei ole PAKKO tehdä, ite olen sen huomannut!! koulussa kun oli pakko tehdä niin en tykännyt yhtään, enkä osannut, mut nyt vanhempana olenki huomannu että hei, eihän tää niin kamalaa olekaan..!) =)

ehkäpä näistä olis edes jotain apua.. toivottavasti löydät jonkun kivan harrastuksen! =)

Vierailija
4/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

h.e.i.d.i:

vaikka puutarhan laittoa, tee vaikka hieno kivipuutarha tms.

Parveketta pitäisi laittaa mutta kun siihen ei oikein mitään mahdu kun on niin kapea ja varat rajalliset.

Sudoku-ristkot on myös kivoja. Samoten kirjojen lukeminen, siis mun mielestä.

Kirjoja en jaksa lukea enkä ehdi koska poika roikkuu lahkeessa kiinni ja jos laitan makkarin oven kiinni niin sitä vaan hakataan.

Mun suosikkiharrastus on kaikki nettikaupat ja nettikeskustelut! Kun surffilee niin ei tunnu että olis kotona.

Sama ongelma kun edellä.

Tai pistä pystyyn muksupiiri (noin samanikäiset lapset kuin itselläsi). Neuvolan seinään lappu ja yhdessä äitien kanssa kokoonnutte vaikka kerran viikossa tai jokatoinen viikko ja kahvittelette, esim. vuorotellen okaisen kotona.

Alueellamme todella vähän lapsiperheitä, joten myös neuvola lopetetaan.

Tai jos ottaisit tavaksi käydä kerran viikossa yksin vaikkapa kirpputorilla, tulis samalla käveltyä/pyöräiltyä, ulkoiltua ja ehkä tehtyä jotain kivoja löytöjä.

Lähialueella ei kävely/pyöräilymatkan päässä hyviä kippareita ja autoa en aja enää tietyistä syistä vaikka kortti onkin.

Maailma on täynnä harrastuksia sieltä vain poimii omansa.

Joo, tiedetään mutta kun just nyt ei tunnut löytyvän mitään ns " omaa" juttua. Kaikkea olen kokeillut mutta kaiken olen lopettanut kesken koska ei huvita lähteä yskin tai lapselle ei ole hoitajaa.

Olisi myös kiva keksiä jotain nyt kesäksi loman ajaksi. Ollaan tas kesä pojan kanssa melkein kahden kun isännällä se oma harrastus jossa viihtyy aika paljon. Nyt jo tympäsee ajatus istua puistosa tai pelata sählyä. Poika aika villi luoneeltaan, joten kaikki retket ym pois-suljettuja tulee vaan paha mieli kun ei pääse menemään kiellettyhin paikkoihin.

No toi äskeinen meni vähän asian vierestä mutta tarkoitus olisi päästä yksin pois kotoa harrastamaan jotain.

Käistöistä en todellakaan pidä, en osaa edes kutoa ja ompelukonetta en edes omista. Kaikki muu askartelu vaatii sit materiaalia joka maksaa mansikoita.

Kiitos teille vinkeistä, mutta täytyy vaan yrittää jaksaa miettiä mitä sitä keksisi.

Lisää saa laittaa jos mieleen tulee.

Terveisin

Elmään tympääntynyt mamma

Vierailija
5/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö tanssimisesta? Siis ihan paritansseista. Tanssiseuroissa ei yleensä tarvitse olla omaa paria mukana, vaan paria vaihdetaan jatkuvasti. Itse käyn talviaikaan kerran viikossa tanssitreeneissä ja nyt kesän koitettua aion käydä silloin tällöin lavatansseissa. Se on se mun oma juttu. Tässä tietty auttaa se, että mies tietää mistä on kyse (on käynyt joskus itsekin) ettei aiheesta kehity sitten mitään mustasukkaisuuskohtausta.

En tiedä missä päin Suomea olet, mutta vilkaise www.comets.fi, sieltä löytyy varmaan linkkejä muun Suomen tanssiseuroihinkin. Ja ei siis tarvitse osata etukäteen, sitä varten on alkeiskurssit!

Vierailija
6/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuntoilua ja omaa rauhaa, uimakoulut aikuisille starttaavat usein syksyisin, jos kaipaat kertausta.

Entäs sitten sauvakävely, tai ihan pelkkä kävelykin? Jos vielä voisit jollain laitteella kuunnella musiikkia samalla, kuntokin kohoaisi ihan huomaamatta!

Meidän perhe on myös tykännyt (meillä myös 3-v.) aikuinen-lapsi-liikunnasta, siellä saa lapsi purettua omaa energiaansa. Ei oma harrastus, mutta vähän vaihtelua.

Kolmivuotiaamme kanssa aika stressittömiä retkikohteita ovat olleet luontopolut ja muut luontokohteet, on saanut juosta ja säntäillä mielensä mukaan.

Vierailija
7/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on harrastukset tällä hetkellä vähissä (lapset 2,5 v ja 6 kk). Jos aikaa ja intoa olisi, harkitsisin ensisijaisesti varmaan jotain liikunnallista, että kroppa pysyisi kunnossa. Aina olen kuitenkin haaveillut valokuvauskurssista. Tykkään ottaa kuvia ja nyt niitä tulee lapsista otettua jatkuvasti. Jos mulle tulisi jostain ylimääräistä aikaa, mahduttaisin viikko-ohjelmaan valokuvauskurssin ja hankkisin kunnollisen digitaalisen järjestelmäkameran.

Nyt valitettavasti kaikki oma vapaa-aika menee kotona kuntoiluun (pari kuntosalilaitetta löytyy kotoa) ja yhteydenpitoon kavereiden kanssa. Yleensä käydään juoruamassa ravintolassa hyvän ruoan ja juoman merkeissä. Hyvää vastapainoa lapsiperhearjelle.

Vierailija
8/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tässä miettiä mitä sitä keksis. Mikään ei ei vain tällä hetkellä tunnut " omalta" .

Ehkä se siitä ratkeaa kesän myötä.

Vierailija
9/12 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö mitään järjestöä, jonka toimintaan voisit mennä mukaan? MLL, koirakerhot, hyväntekeväisyys, seurakunta, ja mitä niitä voisikaan olla... Järjestötoiminnan hyvä puoli on, että siinä on pakollisia menoja - mulla ainakin yksin tehtävät kävelylenkit tai uimareissut jää liian usein tekemättä, koska " lapset on kipeinä" tai " miehellä on menoa" tai " täytyy imuroida" (!)...

Vierailija
10/12 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt edellisvuonna ruotsin keskustelu" piirissä" ja viime talven kävin vastaavassa englannin kurssissa. Ei mitään kotona kotitehtäviä, vain mukavassa porukassa jutustelua opettajan alustuksesta. Todella kivaa ja hyödyllistä kun sanavarasto laajenee ja samalla palautuu mieleen ja saa keskustella mielenkiintoisista asioisa toisten aikuisten kanssa. Toi puolitoista tuntia joka viikko oli mun pelastus viime talvena, sen aikana ei todellakaan tarvinnu miettiä kotitöitä tai lapsia yms.!

Vierailija
11/12 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun pääsen tästä vauvamahasta eroon. Mietin pitkään ihan samaa asiaa, että olisi kiva löytää jokin täysin uusi harrastus ja ratsastaminen tuntui ajatuksena kaikista parhaimmalta. Sain onneksi erään ystäväni kiinnostumaan, joten yhdessä sen harrastuksen syksyllä/talvella aloitamme.

Vierailija
12/12 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt jotain MLL:n toimitaa mutta täytyy ottaa siitä selvää.

Täytyy myös tiirailla syksyllä niitä työväenopiston kursseja, josko niissä olisi jotain varteenotettavaa tekemistä.

Olen tässä jopa miettinyt opiselun jatkamista vaikka just olen sen lopettanut ja vannoin etten aukaise koulukirjaa kun pakon edessä ainakaan vuoteen.

Kiitos vielä kaikille vinkeistä ja aurinkoista kesän odotusta