Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤HEINÄmammat maanantaina¤¤

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikilla oli hyvä äitienpäivä!

Itse sain aamiaisen ja ihania pikku lahjoja, kävimme mun äitini ja isoäitini kanssa syömässä, lapset käyttäytyi todella loistavasti koko ravintola käynnin ajan.. kyllä oli mamma iloinen!

Mulla on tuo vatsanahka alkanut ikävästi kiristää, niinkuin tuolta sisäpuolelta ja aivan samasta kohtaa kun tytön odotuksen aikana.. Plääh, tuntuu todella ilkeelle.. Kaveri möyrii, mitä nyt enää mahtuu, peppu ainakin heiluu ja silloin tuntuu että repeän.. :-( Mutta ihana että liikkuu ja paljon.

Nyt olen pessyt melkeen kaikki vauvan vaatteet, nyt tarttis käydä vielä viimoset hankinnat tekeen ennen syntymistä. Vaippoja, liivinsuojuksia ja muita tarpeellisi kamoja. Synnärilaukunkin haluaisin jo pakata.. hullua, mutta niin hauskaa. Onpahan sitten valmiina. Tytön odotuksen aikana pakkasin laukun jo näillä viikoilla..

Nyt lähdemme kauppaan ruokaostoksille jotta ehdimme päikkäreille hyvissä ajoin.

ONNEA kaikille jo valmistuneille ja kohta koulunsa päättäville!! Nyt alkaa nauttiminen!!!!

maryanne + poika 32+0 -Jee, taas uus viikko...!!!

Vierailija
2/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas äitienpäivä nyt vietetty:) Pikkuneiti oli thenyt ihanan kipsisen perhosen ja kortin tarhassa, mieheltä sain lahjakortin kauneushoitolaan..ihanaa kun pääsee rentoutumaan. Iltapäivällä käytiin sit äitini luo syömässä.

Olo alkaa olemaan aika muhkea ja vaivoja tulee aina vain lisää. Nukkuminen on tosi hankalaa, kun jalat puutuu ja vessassa pitää rampata. Aika väsynyt oon ollut muutenkin kun tuolla meidän esikoisesella on ihan järkky uhma menossa..huoh aina ei oikeintiedä kuinka hänen kanssaan menettelisi, mutta kaipa se kuuluu taas johonkin " kauteen" .

Viikon päästä olis taas neuvola ja paastoverensokeri pitäis mittauttaa. Ens viikollla alan pestä vauvan vaatteita ja laittaa vähän tavaroita valmiiksi. Ja pitäis vielä ostaa kaikenlaista..

Päivät ja viikot menee nopsasti, kohta on heinäkuu. Saas nähdä viittiikö sitä enää juhannuksenakaan lähteä mihinkään.

Nyt on mentävä hiukan siivoilemaan.

Aurinkoista alkuviikkoa!

-Tiziana rv 30+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietettiin la minun äitienpäivää ja su sitten oli mommojen vuoro:)

Viikonloppu oli oikeen mukava vaikka olikin aika ohjelman täyteinen.

Ensi viikonloppu onkin sitten aika hulinaa kun mieheni sisko tulee perheineen meille kylään pe-su. Heillä on 3 lasta joista kaksi on aika villiä tyttöä joten saavat meidänkin tytön aika riehaantuneeksi. Ikä haarukka on 5-3 vuotta.

Vierailija
4/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikilla oli ihana äitienpäivä!

Meillä mies haki leipomosta aamiassämpylät ja keitti kahvit:) Sitten lähdettiin maatilalta ostamaan mansikoita ja tankoparsaa. Poika sai katella siellä pässejä, lampaita ja " bambeja" ja oli aivan tohkeissaan eläimistä:)

Lahjaksi sain IIIISON puskan ruusuja (piti laittaa kahteen maljakkoon, kun yhteen ei kukat mahtunut=D!) ja sit olivat laittaneet äitienpäivä ilmoituksen lehteen. Illalla anoppi laitto aivan mahtavaa ruokaa ja mukana oli myös isomummu (isoisomummu ei enää jaksanut osallistua, ikää jo melkein 100v!)

Vauvan on ollut nyt vähän hiljakseen, mutta liikkeitä kyllä tulee kun menee makuulleen tai rauhottuu sohvalle löhöilemään. Tällä viikolla neidin kasvukontrolli, niin samalla näkee onko muutenkin kaikki ok. Eikös niitä liikkeitä aleta jo tarkkailemaan?

Pesin jo eka koneelisen vauvapyykkiä=) Olipas kyllä ihan hassua silitellä pikkunuttuja! Torstaina mennään tutustumaan synnytyssairaalaan ja kuuntelemaan vesisynnytyksestä. Ois kyllä kiva mennä johonkin imetyksen ohjaukseen, kun ekan kanssa meni ihan plörinäksi..

wekku

Vierailija
5/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitellaampa tännekin välillä... Viimeeksi oon kirjotellu varmaan joskus pari-kolme kuukautta sitten...

Mulla alkoi nyt kesäloma ja kokonaisuudessaan " lomaa" sit pitäis kestää elokuun 07 alkuun.

Vauveli möyrii menemään masussa, potkii ja oikoo jalkojaan. Maha mulla on kasvanut melko isoihin mittoihin; sf-mitta oli pari viikkoa sitten jo 30 cm eli ihan yläkäyrillä mennään. Tänään olis neuvolakäynti ja siellä taas mittaillaan ja mietitään jatkotoimenpiteitä. Itelläkin alkaa jo pelottaa, että siellä on tosi iso vauva... Mieluiten synnyttäisin kuiten alakautta, jos se vaan on mahdollista. Edellistä odottaessakin oli iso maha mutta ei aivan näin valtava ;).

Mie en ole vielä kummemmin laitellu mitään vauvatavaroita valmiiksi. Saatiin meidän neiti (1v9kk) muuttamaan just lastensänkyyn ja omaan huoneeseen. Pinnasängyn suojuksen ja täkin olen vauvalle pessyt mutta siihenpä se onkin jäänyt. Pitäis laitella hoitopöytä valmiiksi, ostaa hoitoalustaa ja patja vauvalle.... Ja kaivella pikkuvaatteet varastosta ja pestä nekin. Toivottavasti tulee tyttö, vaaleanpunaisia vaatteita on niin paljon ;).

Kuinkas moni jo tietää vauvan sukupuolen? On saatettu jo jossain vaiheessa kysyäkin mutta kysynpä uudestaan :). Me ei haluttu tietää miehen kans, ensimmäisenkin muksun sukupuoli oli yllätys, niin saa olla tämäkin.

Mutta joo. Pyykkipino kutsuu silittäjää.

-Nöftis rv32+4-

Vierailija
6/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes.Viimoista viikkoa viedään,sitten alkaa kesäloma..jippii,lomalomaloomaaa...

Minä olen pessyt jo ajat sitten vauvan vaatteet mutta täytynee hankkia vielä muutamat puolipotkarit.Kirjoitin ylös myös niitä tavaroita,joita viime viikolla listasitte ja ajattelin ostaa jotain joka kauppakäynnillä.

Nyt tarttui mukaan jo 2ensituttia,natusanin sinkkivoide ja kylpyöljy ja kaupanpäälle kylpypyyhe(mainosten orja,joo-o).Yhdestä kaupasta löysin ihanan vaaleanruskean nallein koristellun hoitoalustan,ihana!

Viikonloppuna haettiin vaunut ja samalla ostin ystävältä saatuun kaukaloon pienentimen.Taidan kohta seota näiden ostettavien tavaroiden kanssa :)

Oma olo on välillä loistava,välillä tunnen itseni maailman suurimmaksi ja rumimmaksi norsuksi ja tekisi mieli tirauttaa kun ei yletä edes sukkaa jalkaansa laittamaan.Kultaa..voisitko tulla laittamaan minulle sukat jalkaan..ääksis!

Siltikin vaikka olotila muhkeutuu koko ajan ja liikkuminen käy koko ajan vaikeammaksi,minä hullu juoksen koirani kanssa näyttelyissä.Nytkin viikonloppuna Viipuriin lähdössä,jesus mun kanssa.

Mutta oikein hyvää tätä päivää ja kohtahan niitä ensimmäisiä heiniksiä voidaan alkaa odottelemaan!

Oumai ja Gore 29+4

Vierailija
7/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, reissusta ollaan kotiuduttu :-) oli kyllä mukava viikonloppu, kakkua sai syödä yllin kyllin, eilen sain äitienpäivälahjaksi kauniin yöpaidan, ja sitten kauniita lasten tekemiä kortteja :-)

Nyt pitäisi mennä ostamaan itselle jotain kaupungista kun sain ilokseni valmistumiseni kunniaksi muutamalta sukulaiselta lahjarahaa, olin kyllä otettu kaikista muistamisista.

Herra masussa on tänään taas jyllännyt oikein kunnolla, eilen olikin hiljainen päivä. Ulkona on aika viileä, tänä aamuna kun käytiin kaupalla, niin satoi rakeita. Minunkin pitäisi viimeiset jutut ostaa kaupasta vauvalle, rasvat ym. sitten onkin kaikki valmista.

Mutta nyt laittamaan ruokaa lapsille! Mukavaa viikonalkua kaikille mammoille!

T:Tupuhupuna + rv 29+4

Vierailija
8/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

33+0 tänään tasan;-) Viikonloppu vietettiin mökillä. Kakkua syötiin ja grillattiin! Isommat lapset puljasivat merivedessä perjantaina,kun oli ihanan lämmin ilma. Maha kasvaa ja pikku-herra myllää.Välillä kylkikaaria oikein jomottaa..Mietittiin,että pitäisköhän Juhannus viettää kotosalla vai uskaltaisiko vielä mökille saareen...Kättärille on noin puolentoista tunnin ajomatka... La. on 3.7 ja kaikki kolme lapsostani ovat menneet yli la:n vähintään viikon...

Nyt kun lueskelin,että moni on jo vauvanvaatteita laitellut valmiiksi niin iski innostus! Pitäisköhän minunkin! Eihän tässä ole enää kuin pari kuukautta aikaa! Ja jos helteitä pukkaa niin sitten ei kyllä jaksa... Mutta nyt menen päiväunille,kun juniorikin nukkuu.

Vierailija
9/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien päivä sujui kivasti yhdessä puuhastellen,sain aamupalan sänkyyn korttien kera. Lahjaa tai kukkia en saanut mutta niistä jo aikaisemmin sovittiin että lasten tekeleet riittää. Peseskelin ikkunoita kun mies uusi kärpäsverkkoja tuuletus ikkunoihin,haettiin kuusen ja männyn taimia ja istutettiin niitä ja kaikkia muuta mukavaa ulkona touhuamista.

Viikot vierii silmissä,esikoulu ja kerhot loppuu ensi viikolla ja sitten lapsillakin alkaa loma.

Juhannusta tuossa isännän kanssa kans mietittiin ja päättävämpi osapuoli sanoi että kotona pysytään kun la on 3.7 ja vaikkakin kaikki on käynnistetty niin nyt ei ainakaan vielä tiedetä miten tämän nelosen kanssa nyt sitten menee. Luultavasti tämäkin käynnistetään koska olen esikoisen jälkeen sanonut että yli nelikoista toista en alakautta synnytä.

Mulla muuten eilen irtos limatulppaa aikasta isosti,en tiedä oliko kokonainen mutta tuo oli valtava paakku verrattuna kakkosen kotona lähteneeseen tulppaan. Onko muilla vielä lähtenyt? Ja kuinka teillä yleensäkin muiden lasten aikana on irronnut,siis millä viikoilla? mulla kun ei esikoisen ja kuopuksen aikana irronnut ollenkaan vain kakkosen ja tämän nelosen.

Nyt pakko mennä laittamaan ruokaa kun isäntä tuloo kohta kotia ja esikoinen lähtee synttäreille ja juniorit lähtee juoksukisoihin....

yritän ehtiä pinoon illalla...

pipsaliinu ja vekara 33+1

Vierailija
10/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minua on nipistellyt emättimestä eilisillasta alkaen. Nipistely jatkui yön yli tähän aamuun asti, kunnes enin kipuilu helpotti vasta puolen päivän aikaan. Sen jälkeen alkoi sitten ilmaantua pystysuorat vihlovat kivut kohdussa ja soitin jo terveydenhoitajalle, joka kehotti käymään neuvolassa, mutta enpä sitten sinne ehtinyt ja toki kyllä ilmoitinkin hänelle, etten ehdi.

Nyt kivut ovat helpottaneet ja huomenna olisi sitten varsinainen neuvolakäynti. Neuvolakortti oli eilen illalla kadoksissa (ts. olin tallettanut sen aika hyvin) ja paniikissa sitten etsiskelin sitä, mutta onneksi löytyi.

Meillä ei äitienpäivää vietetty laisinkaan, koska kohdussani kasvaa vasta esikoinen, joten juhlin vasta vuoden päästä. Mies olisi kyllä halunnut muistaa minua nyt jo (*suloista*).

Muistatteko mikä päivä viime viikolla listailitte tarvittavia tavaroita? Oumai kertoikin kirjoittaneensa tuon listan ylös, mutta minä olen sitten sivuuttanut koko listan, kun en aina joka päivä ehdi koneelle. Innostuin eilen pesemään vauvan vaatteita, mutta en osaa yhtään arvioida, että minkä verran niitä vauvan vaatteita tarvii? Monetko sukkahousut ja bodyt kannattaa olla aina yhtä kokoa jne.?

Minä en ole vielä kuullutkaan limatulpan irtoamisesta, joten täytyi käydä heti googlettamassa mitä sillä tarkoitetaan. Kun limatulppa on irronnut, niin kuinka monen viikon kulutta teillä on ollut synnytys edessä? 3-4 viikon kuluttua?

Iloista alkanutta viikkoa!

pazzepartout rv 30 + 4

Vierailija
11/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi laiska ilmoittautuu.. ;)

Eilisen ja tämän päivän olen pääasiassa vain laiskotellut :) Eilenkin makasin melkein koko päivän sängyssä, eläimet kävin välillä hoitamassa ja vähän ruokaa väsäsin jossain vaiheessa. Ukko istui koneella ja välillä kävin mun kans pötköttämässä. Tyttö leikki omia leikkejään ja katsoi lastenohjelmia ym..Tänäänkin aamu alkoi jonkin sortin mahakivulla (supistuksia?!), joten yritin pitää suht helpon päivän. Kävin hetken haravoimassa ja hoidin eläimet, sitten laitoin ruokaa ja pötköttelin taas sängyssä tunnin pari. Luin välillä ja välillä torkuin. Tyttö leikki ja kävi välillä pötköttelemässä vieressä. Ulkona on ollut niin kurja ilma, kun on vuoroin tullut räntää, lunta ja rakeita. Jossain vaiheessa tuli vettäkin taivaan täydeltä..Joten eipä sitä paljon ole mieli tehnyt ulos. En ole saanut edes pyykkikonetta pyörimään, kaipa se pitäisi käydä laittamassa. Pinaattilettuja ajattelin tehdä myöhemmin iltaruuaksi, joten siinähän sitä aikaa sitten saakin kulumaan..

Vauva taitaa painaa jotenkin tuonne mahalaukkuun, kun suussa on koko ajan sellainen erittäin paha maku, yök! Mulla on tullut koko raskauden ajan välillä aina sellaisia paksuja limaklönttejä, nyt viikon kahden sisällä enemmän. En tiedä on paksua valkovuotoa vai joko alkaisi olla sitä limatulppaa? Eilen illalla oli taas noita vihlomisia alapäässä. Toivottavasti ne nyt ei availe enää enempää paikkoja, että päästäisiin oikeasti sinne reissun päälle vielä! Ukko jo eilen hermoili, että jos synnytys alkaakin siellä reissussa..Sanoin, että eiköhän ne vie mut sitten suoraan jyväskylään eikä seinäjoelle ;) Ja että sitten synnytetään siellä. Mitäs tuosta nyt?! Vähän se rauhoittui, mutta näköjään sitä alkaa kovasti jo mietityttämään se synnytys..

Hmm..Jotenkin tuntuu kovin tylsältä kun ei ole tekemistä ja sitten vain tulee maattua melkein koko päivä ja yö perään :( Ulkona olisi hommia, mutta siellä on niin pirun kylmä ilma, että sinne paleltuu ja koko ajan sataa jotain..Huomenna ajattelin tehdä sellaisen pintasiivouksen ja kunnon siivouksen sitten vaikka ensi maanantaina..kun tytön synttärit on lauantaina ja kaverien käynnin jälkeen saa heti imuroitua ennen kuin mummot ja kummit tulee ;) Viime synttäreilläkin popcornia ym. löytyi kyllä mitä oudoimmista paikoista! Keskiviikkona olisi sitten tytön tämän kevään viimeinen kerhopäivä ja lupasin viedä sinne, nyt kun on aikaa..

Nyt taidan lähteä laittamaan sen pyykkikoneen jauhamaan ;)

~suviande ja öttiäinen 33+3~

Vierailija
12/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki viime viikon keskiviikon juttuihin, jossa toisella ja kolmannella sivulla oli niitä tarvikelistoja :)

'

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7225442&p=&mpage=1&tmode=…

Vierailija
13/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollu tokan odotuksen aikana mitään tietoa limatulpasta, esikoisen kanssa kun sitä ei tullut. Tokan kanssa se sitten irtosi, mutta silloin olin jo yli la:n n. viikolla. Sillon mulle joku sano että voi kestää yli viikon ennenkuin synnytys alkaa. Silloin meinasin pökertyä, aattelin että en helkutti jaksa enää odottaa niin kauaa. Synnytys alko seuraavana päivänä.

Mulla ei ole kokemusta että tulppa irtoaa näin aikasessa vaiheessa, mutta en kyllä myöskään tiedä mikä on sen tehtävä ja tarkotus. Joten eiköhän kaikki selviä, jos joku tietää kertoisitteko höhlälle!!??

maryanne

Vierailija
14/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää heti kantaa korteni kekoon tuohon limatulppajuttuun. Viime raskaudessa mulla lähti tulppa 41+3 ja vauva syntyi seuraavana päivänä. En kyllä osaa sanoa, mitä tapahtuu jos se tulee jo nyt... saishan ne meidän vaavit pysyä masussa vielä ainakin kuukauden ;).

Oli sit se neuvola tänään. Maha oli kasvanut taas 2 cm eli nyt olen samoissa mitoissa kuin silloin, kun odotin esikoista ihan viimeisilläni... Ens kerralla otetatan sit paastoverensokeri ja jos maha on edelleen kasvanut, niin sit saan lähetteen sairaalaan lantion kuvaukseen. Neuvolatäti meinas, että vauva tuntuu isolta ihan mahan päältä kokeilemallakin. Huh...

-Nöftis-

Vierailija
15/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava lukea muiden äitienpäivä-juttuja. Itse odotan ensimmäistämme, joten mulla meni ihan tavallisena löhöilysunnuntaina tuo eilinen (omat vanhempamme asuvat Pohjanmaalla, joten ei tullut lähdettyä heitä moikkaamaan). Vaikka kyllähän se eilen mielessä pyöri, että ensi vuonna tähän aikaan onkin toivottavasti se oma äitienpäiviä:-)

Joku kyseli vauvojen sukupuolta. Me kävimme 4D-ultrassa, jossa sitten selvisi tuo vauvankin sukupuoli (en kuitenkaan ole ihan satavarma, että se on oikein;-)). Tyttöä lääkäri sanoi meidän odottavan, joten siinä uskossa ollaan.

Mulle on nyt iskenyt kamala pelko siitä, että kaikki ei menekään hyvin. En yritä mitenkään tietoisesti " kahmia" kauhutarinoita itseeni (tyyliin; kuoli synnytykseen, vauva oli kuollut kohtuun), mutta jotenkin nyt oikein ahdistaa. Kuuluukohan se tähän vaiheeseen, kun ollaan jo aika lähellä ja sitä joutuu konkreettisestikin valmistautumaan (pestään vauvanvaatteet, laitetaan huone, sänky jne. valmiiksi)? Mikään asia ei yksinään pelota (synnytys, kivut yms.), vaan kaikki on semmoista kökköä sekamelskaa. Neuvolatädille jo sanoinkin, mutta hän ei oikein kommentoinut mitään tuohon. Toivottavasti pystyn kuitenkin olemaan rauhassa, etten turhia stressaa, jo vauvankin hyvinvoinnin takia!

Kuulostaa muuten ihanalta, kun joku on jäämässä vähitellen töistä kotiin ja osalla koulut ohitse. Tänä aamuna justiinsa laskin, että vielä pitäisi 17 aamua jaksaa... Taitaa olla aika rankkaa loppuvaiheessa, aamut on aika kamalia jo, kun pitää varata 1,5h ylösnousuun ja aamupalaan. Mahassa nukutaan selkeästi tuohon 09:30 saakka - mitä nyt klo 06 herätetään mut lambadalla ja todetaan- OHO, että itse saa vielä kölliä (ihan selkeesti opittu mieheltä tuo taito;))

Aurinkoisia ja lämpöisempiä kevätpäiviä!

Heinähaave 31+2

Vierailija
16/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein äsken niitä pinaattilettuja itse ihan alusta alkaen ja olihan täällä jonkin moinen käry, kun ei meillä tuota liesituuletinta ole ;) Ja lisäksi opettelen vielä tuota uuden sähköhellan käyttöä, kun se on vähän tehokkaampi pakkaus kuin se vanha..

Innostuin siinä samalla sitten pesemään tuon jääkaapinkin, johan se olikin likainen :( Huomenna mun pitäisi raivata tätä tupaa ja varsinkin tuota eteistä, vielä kun se masunkin puolesta onnistuu. Täytyy kasata vintin rappusten eteen kasa tavaroita, jos sitten saisi taas odotella sen 3 viikkoa, että ne tuonne vinttiin siitä häviää ;) Tuntuu tuo miesväki olevan niin himputin hidasta sorttia, jos jotain pyytää..Sitten olisi koko talo siinä " kunnossa" että vauva voisi tulla..Noin niinkuin ylimääräiset tavarat pitäisi olla vintillä ja vauvan tarvikkeet makkarissa sekä suurimmat siivoukset tehtynä :) Kyllä se tästä..Todella mukavaa!

Joku tuossa edellä kirjoittelikin siitä vauvan tulemisesta/synnytyksestä ja pienestä stressin poikasestakin kaiken muun ohella :) Kyllä sitä on täälläkin varsinkin tuon ukon hommien jälkeen on ollut " hiukan" sekavat mietinnät. Toisaalta toivon, että vauva syntyisi jo ja toisaalta, ettei vielä pitkään aikaan! En osaa aina ajatella tilannetta järkevästi vaan alan pelätä koko kesää vaikkei mitään pelättävää kuulemma ole. Tinkaan ja kyselen sitä melkein joka ilta ukolta, mahtaa kohta hermostuakin :( Itse synnytystä tms. en onneksi pelkää ainakaan vielä! Esikoisen synnytys oli kuitenkin sen verran helppo ja suht kivuton (ponnistusvaihe vain sattui..), ja olisin voinut synnyttää heti toisen perään.. Onneksi meidän neuvolatäti on alkanut nyt kyselemään joka kerta synnytyksen mietiskelystä ja ajatuksista. Ensimmäinen vartti melkein jutellaankin siitä. Lääkärikin kyseli viimeksi..

Tänä päivänä näin ja huomenna todennäköisesti aivan toisin päin :)

Nyt voisi lähteä taas sänkyyn ja lukemaan, sitten jossain vaiheessa nukahtaa..En kohta enää tiedä missä asennossa sitä edes nukkuisi, kun mahallaan ei todellakaan enää voi, selällään vauva painaa alas ja tulee huono olo kaikin tavoin, yhdellä kyljellä ei loppujen lopuksi voi kovin kauaa olla ettei vedä suonta jaloista tai kädet puudu tai jotain muuta epämukavaa vessahädästä puhumattakaan ;) Ukko jo tässä yksi yö tuumasikin, että ei tunnu enää olevan kovin helppoa kääntyä kyljeltä toiselle! Tuumasin vaan, että odotahan vielä kuukausi ;) Niinkun pyysi nukkumaan tullessa pitämään kiinni ja mä olin nenä toiseen suuntaan..Ja siinä sitten joutui odottelemaan, että pääsin ympäri sen ison peiton kanssa ;) Vaikkei tuo maha niin iso ole (kun on noita läskejä jo ennestäänkin), mutta se vauva vaan painaa välillä niin ilkeästi..

Mutta nyt lähden oikeasti sänkyyn..:)

Vierailija
17/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivä meni miten meni..tytön kanssa jouduin kaksi kertaa menemään päivystykseen, kun ei meinannut raukalla henki kulkea.

Heti kun neiti saa nuhan tms niin alkaa henkeä ahdistaan...kylläpä taas äidin sydän oli syrjällään. Onneksi nyt jo huomattavasti parempana kuin eilen.

Muuten päivä oli kiva, oltiin koko perheen voimin kotosalla ja ihan vaan oltiin...ei mitään isompia touhuttu.

Tänään oli nla lääkäri ja muuten kaikki oli ok, mutta sf mitta kuulema saisi olla hieman " isompi" ?? Oli kuitenkin 27 se sf...mietinkin, että miksi saisi olla isompi?

Edellisetkin lapset on olleet pieniä, joten jättiläistä on turha odottaa nytkään. Edellisissä raskauksissa maha on ollut isompi, kuin nyt, mutta sekin eikö ole yksilöllistä??

Alapäähän meinaa kehitellä suonikohjuja tms...suositteli bebanthenia ja siteitä tueksi, että eivät pääse pahaksi.

Onko muilla tällaista ongelmaa? Mitä olette tehneet ja onko synnytyksen jälkeen palautuneet norm.?

Painoa on nyt tullut n.9kg, varmaan tämä tytön kanssa touhuaminen ei anna kilojen nousta paljon.

Vauva kyllä ilmoittaa itsestään melko kovasti ja vähän väliä...jännä miten alkaa tulla huono olo, kun vaavi potkii kauemmin.

Nyt pitää mennä lapsia paimentamaan nukkumaan!!

Vierailija
18/18 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä jääkiekon ohessa.....

yhdellä kaverilla irtos tuo limatulppa osittain muistaakseni 28 r.viikolla ja neiti syntyi vain pari päivää ennen laskettua aikaa et se voi kait olla aika yksilöllistä miten se vaikuttaa...toinen kaveri jonka tiän niin sillä poika syntyi kaks viikoa ennen laskettua aikaa... päivän limatulpan irtoamisen jälkeen...

mulla nippailee tonne kohdun suulle aina välillä mutta ei nyt oo tullu kun pari semmosta pysäyttävää supistusta...jotka siis voimakkaampia kuin harkkarit...

nyt loppu matsia kattoon....suomi teki just toisen maalinsa