Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te äidit oikein pukeudutte, kun tiukkoja farkkujakin pidetään teinimäisinä???

Vierailija
15.05.2006 |

Nyt on pakko jo kysyä, kun aikani olen ihmetellyt näitä pukeutumiskeskusteluja täällä! Vähän väliä joku esim. ihmettelee, eikö muut äidit juttele hänen kanssaan puistossa siksi, että hän on liian trendikäs tai jotain kun pukeutuu FARKKUIHIN! Tai sitten päivitellään, että eikö äidillä ole muuta tekemistä kuin tällätä itseään, jos liikkuu lasten kanssa siisteissä vaatteissa ja tukka laitettuna. Mitä te sitten pidätte päällänne????? Onko tuulipuku/verkkarit ja sotkuinen tukka hyvän äidin merkki?

Siinä tapauksessa ainakin täällä Helsingissä hyvät äidit on tosi harvassa. Puistossa porukalla on ihan iästä ja sosiaalisesta asemasta riippumatta ihan siistit, normaalit vaatteet päällä - esim farkut ja neuletakki, tai vaikkapa caprit ja toppi helteillä. Minäkin pukeudun siististi ja laitan hiukset aina ennen kuin astun ovesta ulos, eikä siinä mene aikaa kuin muutama minuutti. Onko kaikki pukeutumisjutut täällä provoja, vai miksi niin harvoin elävässä elämässä törmää tuollaisiin tuulipukumammoihin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kun joku aika sitten heitin verkkarit ym. " kotiäiti vaatteet" kaapin perälle ja aloin pukeutumaan farkkuihin ym. niin johan sain kuulla kunniani monestakin eri suunnasta...

Ensin kuulin " etkö sä vois vähän tehdä itsellesi jotain" ja sitten kun tein niin taas tulee ikäviä kommenttejä... Mutta minä vaan ajattelin että on kateellisten puheita nämä ikiteini jutut, mutta aina ei voi kaikkia miellyttääkkään...

Vierailija
2/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten taas jossain halvassa lähiössä tai maaseudulla mammat vetää kulahtaneissa rytkyissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitäkin kun valmistetaan nykyään aika muodikkaita. Ja verkkarit jalassa ei tarvitse olla sotkuinen tukka. Pukeudun niin kuin on mukavaa olla ja touhuta lasten kanssa pihalla ja leikkipuistossa.

Vierailija
4/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa siis ilmeisesti yleensäkin pukeudutaan siistimmin. Hyvä niin, ei tarvitse erottua massasta, koska tuulihousuissa tai verkkareissa en osaisi olla ;)

Vierailija
5/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita mm. teinit suosii; matalalantioiset, joiden ansioista mahamakkarat pursuavat farkuista ulos, ja kun päälle laitetaan vielä se " style" paita, joka taas tuo mieleen sen max napaan asti ylettyvän piukan paidan, on kokonaisuus valmis; mautn määrä paljasta pintaa ja tursuilevia ruumiinosia. ;D

(Ja mikä pahinta noissa housuissa; loikatkin tytöt saavat niillä itselleen ne mahamakkarat, kun niiden pitää olla NIIn tiukat.)

Ainiin, ja tietenkin stringit alle, joiden KUULUU näkyä. ;P

(Ei stringeissä mitään vikaan, todellakaana, päin vastoin, mutta niiden ei kuuluisi näkyä... ideahan niiden käytössä on se, ettei alushousujen rajat näy vaatteiden alta!?!)

Eli luulisin, että tällaisen mielikuvan ne kireet farkut tuo mieleen, kun niistä kirjoitetaan.

Itse käytän farkkuja arkisin, en kireitä, en löysiä, vaan ihan oman mittapuuni mukaisia napatoita farkkuja. Ja paidanhelma ylettää farkkujen vyötärölle. ;) Ja nyt kun ilmat ovat lämmenneet, niin kyllä lämpimällä säällä kaapista laitetaan jalkaan kaprit, taikka sitten hame (tai mekko). Ja ihan trendikkäältä näytän, ilman että näytän " teini-horolta" .

Vierailija
6/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauniisti, suoriin housuihin, hameeseen, mekkoon tai farkkuihinkin.

Enkä usko että näissä keskusteluissa kukaan on farkkuja sinänsä paheksunut, vaan tätä nykyistä teinimuotia, missä kuljetaan liian pienissä lantiofarkuissa ja lyhyessä paidassa niin että vyötärön kohdalle puristuu melko hoikillekin naisille monelle möykyt. Harmittaa kauniiden nuorien naisten puolesta kun näyttävät paksummilta kuin ovat.

Minusta ainakin tyylikäs pukeutuminen ja muodikas pukeutuminen ovat kaksi aivan eri asiaa.

Vierailija
7/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se on ihan luontevaa lähteä lasten kanssa ulkoilemaan, puistoon, pyöräilemään tms. farkuissa tai capreissa kesällä. Perussiisteissä fiksuissa vaatteissa, hiukset laitettuina ja vähän meikkiä naamalla. Ihan jo oman hyvän olon vuoksi.

Vierailija
8/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos näin tuttaviani mietin ylimalkaisesti, ei tule mieleen ainuttakaan maaseudulla asuvaa äitikaveria, joka olisi kovin style. Mutta en arvota heitä vaatteiden mukaisesti...ja kaverini käyvät kyllä suihkussa, vaikka kulkisivatkin virttyneemmissä vaatteissa.

4

Vierailija
9/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ne lantiomalliset farkut todellakaan tuo kaikille mahamakkaroita, ei ainakaan minulle kahden lapsen äidille. Siksipä sellaiset uskallan jalkaani laittaa, koska ne näyttää todella hyvältä.

Vierailija
10/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin vaatteet pikku hiljaa muuttuvat tyylittömämmiksi, jos vietän paljon aikaa maalla. Kun tulen taas kaupunkiin, alan skarpata etten erottuisi liikaa...

4

Vierailija
11/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ikää noin 22-25v) on ihan karsea makkara lantiohousujen päällä. Itse en viitsi esitellä mm. sektioarpeani jokaiselle vastaantulijalle.

Vierailija
12/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kesällä kun viettää 3-4 viikkoa saaressa, niin siellä on aika rötkönä.

Mutta heti kauppareissulle mantereelle sitä skarppaa.

Muuten en ole koskaan maalla asunut, aina suht kaupungin keskustassa.

Vierailija
13/13 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeuduin aikaisemmin liian suuriin vaatteisiin, mutta nyt on koko xs tai s, mut ei se mua rassaa. Vaan sillon kun ei ole kokoa. Aika usein. Siksi kai mä pukeudun teinivaatteisiin, koska aikuisten naisten vaatteet on liian suuria kooltaan. Se näyttää karseammalle. Sitä paitsi, olen nuorekas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme