Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTISTEN' 05 viikko 20

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäiset äitienpäivä onnittelut! Päivä olikin sujunut lukemani perusteella hienosti. Vielä kun saadaan lapset terveiksi, niin siitä lähtee.

Meillä meni viikonloppu kanssa mukavasti. Omia äitejämme emme tavanneet, kun toinen oli koko päivän töissä ja toisen luo emme muuttoviimeistelyiltä kerenneet. Kotia saimme siistittyä ja kävimme ravintolassa syömässä. Pihla veteli nakit ja perunat ihan kuin vanha tekijä.

Mareila, lasten nukkuminen samassa huoneessa on sujunut alkukankeuden jälkeen hienosti. Yritimme aluksi nukuttaa (laittaa nukkumaan) samaan aikaan, mutta nyt pistämme ensin Pihlan ja sillä välin toinen lukee veikan kanssa. Sitten isoveli tulee perässä. Pihla on nukahtanut ilman mitään nukutteluita ja nukkunut aina 6:45 asti. Viime yönä veikka kaipasi vettä, mutta ei Pihla siihen herännyt.

Olenkin tämän viikon yh-äitinä, kun ukko lähti työmatkalle ma-la. Hän sanoi, että on jo valmiiksi minua ikävä. Itse mietin, että ikävöidä ei juurikaan kerkeä. Ehkä välillä voin miettiä, että olisipa täällä, kun kädet loppuu lasten kanssa. Onneksi appiukko on luvannut autella koiran kanssa ja muutenkin..

Nyt töitä tekemään!

Lyle

Vierailija
2/39 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Lyle täällä taas kerran ihmetellyt, millainen voimanpesä sinä mahdat olla! Muutot, työ ja kaikki, huh huh. Itse olen varmaan keskimääräistä vähäenergisempi tapaus, sillä uuvun jo muuttohommien ajattelemisesta! Ja Errj:hän muutti vastikään myös (töihinmenosta ja Helkan hoitohommista puhumattakaan), Mallun perhe rakentaa, vesivahinko Kentin kotona... kertokaas vähän, miten te teette tuon kaiken! Mahtavaa ja ihailtavaa, ihan oikeasti.

Sain Lauran tänään nukkumaan jo klo 20, ja siihen taidetaan vastedeskin pyrkiä. Olen nimittäin alkanut pohtia, nukkuuko hän jatkuvasti liian vähän - yöllä noin 9 ja päivällä hyvä jos 2 tuntia - yhteensä siis vain noin 11 tuntia vuorokaudessa. Tuntuu aika vähältä vai mitä?

Nukahtamiseen menee tällä hetkellä iltaisin aika tarkkaan puoli tuntia. Vielä vähän aikaa sitten manailin sitä täälläkin, mutta nyt olen opetellut asennoitumaan asiaan toisin ja ajattelen, että L nyt vaan tarvitsee sen ajan rauhoittuakseen. Viime aikoina olen pysytellyt hänen luonaan koko tuon ajan, koska kuukausien mittainen " opetetaan lapsi nukahtamaan itsekseen omaan sänkyyn" -projektimme ei ole kerta kaikkiaan tuottanut muuta kuin huutoa ja ravaamista makkarissa puolen minuutin välein... Käytännössä, tällä hetkellä, seison Lauran pinniksen vierellä, silitän (tassuttelen) selästä ja laulan tuutulaulua kunnes tyttö nukahtaa mönkimisen ja asennon etsimisen päätteeksi. Luulen kyllä, että se laulaminen tainnuttaa enemmän itseäni kuin Lauraa!

Viime viikolla oli hammasgallupia. Lauralla on nyt neljä hammasta sekä alhaalla että ylhäällä, kahdeksan siis yhteensä ja kaikki ovat niitä etummaisia. En ole päässyt oikein kunnolla tutkimaan, näkyiskö siellä muita tulokkaita tällä haavaa.

Sitten viime kirjoittamisen olen muuten aloittanut uuden projektin eli Lauran syntymän jälkeen otettujen valokuvien liimaamisen albumiin! Tämä on ollut piiitkä prosessi. Joskus viime marras-joulukuussa aloin valita kuvia, jotka teetettäisiin digikuvista paperille. Sitten korjailin varmaan kuukauden punaisia silmiä mustiksi yhdellä tietokoneohjelmalla. Tammikuussa teetettiin sitten hirveä määrä kuvia, ja vihdoin NYT, toukokuussa, albumissa on jo jotain, tällä hetkellä mennään viime vuoden juhannuksessa! : ) Tykkään kyllä siitä hommasta, hyvä vaan että sain sen aloitettua.

Pitemmittä puheitta taidankin siirtyä tämän uuden harrastuksen pariin. Hyvää yötä ja mieltä kaikille!

t. Ompunäiti ja Laura 9.4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla pohdittiin nukkumaan menoa. Meillä Helviä joutuu nukuttamaan vieressä: Helvi pinnasängyssä, äiti vieressä pötkötellen. Aina kun neiti yrittää pystyyn, painan päästä takaisin sänkyyn (tätä aloittaessamme jouduin käyttämään molempia käsiä ja voimaa ja toistamaan miljoona kertaa ennen nukahtamista, nykyään riittää, kun kosketan Helvin päätä, niin heittäytyy takaisin pötkölleen - joskus riittää, kun näkee käden lähestyvän =). 20-30 minuuttia on normaali nukutussessio, joskus menee pidempäänkin. Isänsä saa neidin nukkumaan nopeammin laulamalle tälle unilauluja ja taputtelemalla selkää, mutta itse olen halunnut, että Helvi oppisi nukahtamaan itse, ilman " nukutusta" . Vieressä kyllä pitää olla varmaan vielä pitkään, niinhän se meidän unikokekeílukin osoitti, että neiti havahtuessaan tarkistaa, ovatko vanhemmat vierellä ennen unen jatkumista...

Pihatöitä haluaisin päästä tekemään, mutta Helvin kanssa se ei onnistu, kun aina aloittaessani hänelle tulee tylsääkin tylsempää ja on pakko lopettaa kukkien repiminen. Täytyisi olla joku leikittämässä toista, niin ehkä viihtyisi. No, mies on ollut viime viikon ja on vielä tämän viikon poissa, mutta ensi viikolla pitää lomaa - saisikohan sieltä nipsaistua pari tuntia pihanhoitoapua?

Olin ajatellut tkatsoa illan elokuvan, mutta kun Helvi nukkuu niin makeasti ja minuakin ramasee, niin taidan painua pehkuihin. Ötyä!

Vierailija
4/39 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, oltiinkin koneella ihan yhtä aikaa. Lauran unen määrästä piti sanomani, että Helvikin nukkuu melko tarkkaan tuon 11h vuorokaudessa, 10h yöllä ja 1h päivällä. Eli ehkä ei olekaan liian vähää?

Vierailija
5/39 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyle: Kiitos kokemusten jaosta, itsekkin mietin, ettei varmaan kannata laittaa poikia nukahtamaan kahdestaan, voisi olla aikamoinen hurlumhei =) Täytyy nyt saada siirto aikaiseksi.

Ompunäiti: Kyllä Laura varmaan nukkuu ihan tarpeeksi, kyllä lapsi minun käsittääkseni nukkuu luonnostaan tarpeeksi. Anton nukkuu noin 15 h vuorokaudessa.

Tapaamisesta: Olisiko innostusta lähteä HIPPUSTEN 1-VUOTIS PIKINIKILLE? Voidaan järjestää viikonloppunakin, jos se sopii paremmin, paikkana voisi olla joku leikipuisto tai meille voi tulla, meillä on iso piha, jossa kaikenmaiilman hilavitkuttimia+hiekkis, eli isommillekki tekemistä on jos isompia lapsia tulee ja sisään voi tulla jos sataa.

Me oltiin ostoksilla Antonin kanssa, sai mamma välillä vaatteita =) Ostosreissusta johtuen jäi päiväunet taas nukkumatta, no onneksi nyt nukutaan, vaikka aikamoinen show oli tuo nukutus. Nyt menen nauttimaan rauhallisuudesta. Hyvää yötä kaikille

Mareila+Anton

Vierailija
6/39 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompunäiti: HAH! Ei tosiaankaan kannata meitä ihailla tarmokkuudessa, meillä on edelleenkin noin puolet tavaroista laatikoissa ja huoneissa siivoaminen kesken (esim. makuuhuoneessa yksi seinä, eteisessä 0,5 m seinää, kaksi keittiön kaappia, työhuone, koko yläkerta). Itse asiassa meillä ei ole mitään valmista, ai juu paitsi aitan yks huone ja sehän onkin tosi olennaista :D Ei olla pidetty nyt mitään hirmu haipakkaa tässä hommassa, miehellä on tosi kiire yrityksensä kanssa ja minä päätin, että keskityn Helkan kanssa olemiseen vielä kun voin. Pystyn luultavasti pitämään pari palkatonta lomapätkää tänä kesänä, ajattelin pitää sekä remppalomaa että lomalomaa. Ehkä syksyllä, tai viimeistään jouluksi saadaan matotkin lattioille...

Meidän äitienpäivä meni ihan mukavasti; aamiainen tuli vuoteeseen, lahjoja en saanut mutta enpä kaivannutkaan. Anopin luona käytiin lounaalla. Alun perin meinattiin lähteä kaupungille päivää viettämään, mutta päätettiinkin jäädä kotiin tekemään pihahommia (saatiin se aitan yks huone laitettua valmiiksi). Ihan kivaa oli vaan olla oman perheen kesken kotona.

Tällä viikolla sitten uusin voimin hoitoon ja töihin, elätellen toivoa että loppuviikosta alkaa hoidossa sujua. Iso ongelma tuntuu olevan - ylllätys, yllätys - päiväunet. Helka on nukkunut jotain onnettomia tunnin nokosia päivällä, sitten kun tullaan kotiin se on ihan silmät ristissä väsynyt. Ja kun tissiä pitää saada heti, niin siihen se sitten on nukahtanut, ja yöllä sitten kukuttaa. Ehkäpä ne päiväunet alkaa onnistua paremmin sitten kun tyttö tottuu hoitopaikkaan. Yritän pitää mielessä, että se on kotonakin nukkunut kunnollisia päiväunia vasta pari kuukautta, ja useimmiten täytyy vielä kotonakin käydä kesken kaiken auttamassa sitä takaisin uneen.

Nukkumishommeleista muuten, meillä nukahtaminen sujuu iltaisin pääsääntöisesti aika kivuttomasti nykyään. Iltatoimien jälkeen iltasatu, sen jälkeen Helka myllää aikansa ja nukahtaa. Vieressä pitää vähintään olla, levottomina iltoina se kampeaa istumaan ja seisomaan sängyssä, silloin pitää laskea sitä takaisin petiin ja tassutella, rauhallisina iltoina ei tarvi tehdä mitään. Viime viikot Helka on itse asiassa taas nukkunut meidän sängyssä. Kaikki alkoi siitä kun piti viedä sänkyvaatteet ulos, mutta en saanut sitä homma kokonaan loppuun, joten Helkan sängystä puuttuu lakanat... Sitten tuli hoitoonmeno ja tuntui että vähän ekstraläheisyyttä on tarpeen.

Nukuttaa aika paljon, mutta pitää vielä hetki odotella että saan pyykit koneesta kuivumaan. Kauniita unia kaikille hippusille & mameille!

Vierailija
7/39 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se siitä energisyydestä.. Pihla valvoi käytännössä 00-04 viime yönä, itkien ties mitä. Vähän on ääni käheänä, vähän ehkä nuhainen, vähän ehkä poskihampaat tulossa jne. Kun en tiedä, että onko vikaa vai ei, niin varasin lääkäriajan. KUn kuumetta ei ollut, niin tyttö on hoidossa kuitenkin.

Voisin kömpiä takaisin sänkyyn...

Vierailija
8/39 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidampa koittaa jaksaa naputella vähän jotakin... ekaa kertaa tälle puolelle!

Meidän tyttö nukkuu n. 10 h yöunet ja n. 1,5 h päiväunet. Näin ollaan nyt menty pari viikkoa, kun siirryttiin yksiin päiväuniin. Toisinaan pitää vielä laittaa toisen kerran torkuille (30min-1h).

Hampaita löytyy 12 kpl. 4 poskihammasta tuli melkoisella rytinällä tossa 10-11kk ikäisenä. Ja niiden tuleminen aiheutti kyllä jonkin verran levottomuutta varsinkin öisin... Ja lisää on tulossa hyvinkin pian, ainakin kuola valuu siihen malliin!

Ollaan myös mietitty pienemmän siirtämistä siskon (3v) kanssa samaan huoneeseen nukkumaan. Ei vaan olla saatu aikaiseksi... Vähän mietitään vielä, että laitettaisiinko sittenkin suoraan omaan huoneeseen...?

No, nyt esikoinen kutsuu... täytyy rientää...

Vierailija
9/39 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huojentavaa kuulla, että muuallakin nukutaan suunnilleen saman verran vuorokaudessa kuin täällä meillä. Tietysti asiaan vaikuttaa eniten lapsen yleisfiilis, eli kuinka virkeänä jaksaa olla päivällä. Laura on kyllä yleensä ihan hyväntuulinen aamusta iltaan, mutta edelleen joskus tuntuu heräävän kesken päikkäreiltään. Ja sitten kiukuttaakin

k a i k k i maailman asiat!

Tänään ei varmaankaan käy niin, sillä neiti on nukkunut rauhallisesti jo yli 2 tuntia. Viime yö taas meni penkin alle - tuntuu, ettemme kumpikaan saaneet oikein nukutuksi. Otin Lauran viereenkin nukkumaan, mutta silti hällä oli jotenkin huono olla. : (

Errj, älä nyt vähättele teidän aikaansaannoksia! Voin vakuuttaa, että rempan vaiheesta huolimatta olet valovuosia meikäläistä edellä! : ) Mutta äsken minäkin otin sitten itseäni niskasta kiinni ja pesin piiitkästä aikaa meidän lattiat! Tai no, sanotaanko että pesin kulkureitit. En esim. tyhjentänyt sängynalusia tätä operaatiota varten. Siitäkin huolimatta sain itselleni aika hyvän mielen! (eikä tarvi huomenna niin paljon hävetä, kun tulee anoppi + muita sukulaisia kyläilemään)

Meillä aloitettiin virallinen ulkoilukausi viikonloppuna, kun saatiin hankittua turvaistuin pyörään ja ergo-reppu metsäpatikointeja varten. Tietysti juuri silloin alkoi sadella, mutta siitäkin huolimatta ollaan päästy kokeilemaan molempia systeemejä. Hienosti toimii! Laurakin tuntuu tykkäävään. Tänään opin virittämään ergon itse selkääni (lapsineen, siis), joten nyt päästään sen kanssa ulos asunnosta ihan kahdestaankin. Gunmimma (jonka ergoa kerran testasin) muuten, tätä uutta ergo-mallia sai tosiaan säädettyä niin, että lapsi on ihan selässä kiinni ja paketti tuntuu tosi hyvältä, jess!

Tsemppiä kaikille ja mukavaa päivää,

t. Ompunäiti ja Laura

PS. Kannatan Mareilan piknik-ideaa lämpimästi!

Vierailija
10/39 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei oikeastaan olisi enää aikaa roikkua koneella, mutta pakko kommentoida äkkiä, kun muuten unohdan / en jaksa enää konetta avata ;-)

Mareila !!!! Piknik kuulostaa tosi ihanalta :-)

Jos vain suinkin kykenen tulemme varmasti.

Elmo nukkuu vuorokaudessa n 13-14 tuntia. Ja siihen unenmäärän arviointiin....... tarvitsemmehan me aikuisetkin hyvin yksilöllisesti unta ollaksemme tehokkaita, joten eivätköhän ne lapsetkin ole yksilöitä :-)

Viime yö oli aika katastrofi. Esikoinen yski ihan koko yön, Elmo yskiskeli pariin-kolmeen otteeseen ja tuttia sai laitella, koira ripuloi matolle.....etc. Aamu oli kuin pahimmasta komedia-elokuvasta. Hoitotyttö tuli juuri hoitoon, Elmo oli vielä yöpuvussa, esikoiselle hoputin vaatteita päälle, jotta ehtisi kouluun ja eikös koira taas ripuloinut sisälle ( vaikka mies vei sen yöllä 3 ulos). No ei kun mies ylös sängystä lasten kanssa olemaan, itse koiran kanssa ulos. Kun tulin takaisin, siivosin lattian koiran jäljiltä, sain huomata, että Elmo oli vääntänyt sellaiset tortut, että meni koko herra suihkupotilaaksi ja eikös kissan pentele juuri silloin päättänyt osoittaa mieltään ja tehdä kakat vessan matolle GRRRRRRRRRRRRRR

Nyt voi jo nauraa, mutta aamulla ajattelin ruveta turkisviljelijäksi, kun olisi noita turkin antajia omasta takaa.

jahas Elmo heräs, joten moro

Vierailija
11/39 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä olo erilainen, kun on nukkunut kunnolla. pihla nukkuin 8-7 kuin tukki. Itse asiassa veikka herätteli lopulta pienen pyllöttäjän.

Eilen kävimme lääkärissäkin. Olen hylännyt terveyskeskuksen meidän helmikuisen fiaskon jälkeen, ja nyt olen löytänyt aivan ihanan yleislääkärin yksityiseltä puolelta. Tämä naislääkäri on ottanut Pihlan " omakseen" , ja tutkii aina tosi huolella. Eilinen diagnoosi oli kurkunpään tulehdus, johon ei virus-luonteen vuoksi määrätty muuta kuin yskänlääkettä, joka kyllä toimi.

Ihmeen kivasti olemme ilman isiä pärjänneet, vaikka esikolla onkin kova ikävä. Eilen hän kysyi, onko isi kuollut. Selitin sitten, että ei tietenkään, kun isi on vain työmatkalla. Olen huomannut, miten paljon mieheni kotona tekeekään: ruuat, koiran hoidon, tiskit jne. Toisaalta olen myös huomannut, ettö koti on siistinä, kun mieskultani ei ole jättämässä tavaroita sinne tänne.

Jeps, nyt on paineltava töitä tekemään.

Vierailija
12/39 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se kaksi viikkoa kestänyt flunssa sitten aiheutti korvatulehduksen. No eipä ole ennen ollut ja antibioottejakin ilman on selvitty tähän asti.

Eipä kannata ainakaan meikäläisen energisyyttä kadehtia. Rakennetaan joo (kirvesmiehet rakentaa). No mies on aika paljon tekemässä raksalla kaikenlaista ja minäkin yritän joskus saada siellä jotain tehtyä. Koti on välillä niin sekaisin että hävettäisi päästää ketään sisälle. Nyt on muutama viikko eletty pääsääntöisesti purkkiruuilla (aiemmin tein ainakin neidille kaikki ruuat itse). Oma ruokavalio koostuu lähinnä kahvista ja leivästä. Kyllä mä otan ne levähdyshetket kun niitä tarvitsen vaikka siisteyden kustannuksella. Piti tuokin taito opetella.

Mäkin sain teetettyä digikuvia neidistä ja jopa albumiinkin. Meillä mennään jo syyskuussa, mutta seuraavan satsin teettäminen voikin kestää. Tavoite oli saada synttäreille jotain albumiin asti ja onnistuin!

Tässäpä tärkeimmät, täytyy lähteä ulkoiluttamaan neitiä ennen kuin alkaa lounas tulla vastaan.

mallu ja H 260405

Vierailija
13/39 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huisia kun aika ei vaan riitä kaikkeen =( eilenkään en kerinnyt kirjoittelemaan. Osaltaan se johtui hirveästä nukutustaistelusta, että Anton nukahtaisi. Kolme kertaa kävin viemässä sänkyyn ja aina vaan Anton heräsi. Neljäs kerta ja kaksi tuntia siihen tarvittiin =( Nyt vinkkejä miten saan tissille nukahtavan tempperamenttisen pojan nukahtamaan omaan sänkyyn? Tuttia ei ole ja pullo ei kelpaa, enkä sitä enää tässä vaihessa ajatellut yrittää. Pitää vaan saada energiaa, että jaksaa pitää unikoulun.

Enpä tiedä olenko kertonut meidän maitokokeiluista, mutta nyt niitä tulee: Aloitettiin tavallisen maidon antaminen viikko sitten ja käytännössä ei olla tippaakaan saatu menemään masuun asti, Anton sylkee kaiken pois ja virnistää päälle =( Nyt laittaa kielen eteen, ettei saa edes nokkamukia suuhun asti, jotenkin kaikkien meidän syömisongelmien jälkeen osasin tätä odottaa.

Lyle: Mekin käytetään lapsia aina yksityisellä, minä olen menettänyt uskoni terveyskeskuksiin, on meinaan itseäni hoidettu niin hyvin, että meinasi henki lähteä =( Onneksi äitini ei uskonut lääkäriä ja kiikutti minut yksityiselle, joka sitten totesi, että hyvä kun tulitte nyt, huomenna olisi ollut liian myöhäistä, no se siitä.

Vaakamom: Anteeksi, mutta kyllä nauratti teidän aamu, vaikka ei varmaan olisi itseä sinun sijassa naurattanut yhtään. Ja jos ei muuta niin ota isotpojat mukaan piknikille, ei varmaan kennelläkään ole mitään sitä vastaan, jos tulee muita isoja, niin otan meidän esikoisen mukaan myös.

Pieni Gallup:Minkäkokoinen jalka hippusillanne on ja minkälaisia kesäkenkiä olette ajatelleet ostaa/ostaneet?

Antonilla on 17 jalan koko, keväällä meillä on elephantenin 18 kokoiset ensiaskel kengät, kesäksi ajattelin ostaa sandaalit, joissa on suoja varpaille ja jotkut toiset kevyet kengät, nämä ainakin. Koko varmaan 18 tai 19.

Nyt laittamaan Anton päiväunille, täytyy varmaan aloittaa unikoulu päikkäreistä, opettaa Antonin nukahtamaan itsekseen päiväunille.

T:Mareila+Anton

Vierailija
14/39 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piknik kuulosta periaatteessa kivalta idealta.. mutta mun kohdalla tuo käytäntö onkin sitten jo toinen asia.. Minunki pitäs todennäköisesti ottaa nää isommat mukaan, enkä tiiä että jaksanko sitten niitten kans lähtee ;) ja tietty että milloin se on, missä se on.. saanko autoa (miehellä myös viikonloppuisin töitä), eniten kuitenki se, että mikä ajankohta? Mun vanhemmat on tulossa nyt viikonloppuna, ja miehen vanhemmat ensiviikolla.. joten kalenterissa on merkintöjä joka lähtöön.. :)

Muuten.. minäkin tulin siihen tulokseen, että se meidän pojan tauti olikin melko varmasti sitä kurkunpääntulehdusta.. mutta enpä uskalla lääkekuuria jättää keskenkään..vaikkei niistä kyllä sanottavasti hyötyä ollutkaan. No, enää kaksi päivää ja sit kuuri ohi.

Mulle laitetaan perjantaina h-kierukka. vähän kyllä jännittää, että sattuuko ja miten paljon. Ja tietty, että miten se jatkossa sitten sopii.. tuleeko ihan järkkyjä oireita :/

Olin ihan onnellinen kun se kyläsairaala loppui.. ärsytti kun piti aina se tunti toljottaa telkkua, kun olis sitä muutakin hommaa. En piitannu siitä palvelusväki-sarjasta yhtään, mutta sitten satuin yksi aamu (siis useampi viikko sitten) taas katsomaan niin voi ei, sherlock holmeshan se nykyään niissä seikkailee.. eli meitsi toljottaa taas sen tunnin sitä telkkua (muun homman kustannuksella) Oon aina tykänny noista holmes-jutuista (samoin ku kaikista jännäreistä, ja salapoliisi- jutuista!)

no, mut nyt täytyy mennä tekemään niitä muitakin kotihommia.. ;)

N+P

Vierailija
15/39 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ajankohtaa olin ajatllut kesäkuun alkuun, koska meillä on toukokuun loppu täynnä synttäreitä, niin ajankohtaa voi olla vaikea sopia, periaatteessa meille käy mikä vaan, eli ehdotelkaa mikä teille sopii, niin otetaan se mikä sopii enemmistölle. Tule Nolaana vaan isompien kanssa, voidaan valita sellainen paikka missä isotkin viihtyvät ja voivat olla.

Niin vielä piti kertoa, että esikoisella oli muskarin kevätjuhla ja ai että kun oli suloinen ja Anton käyttäytyi oikein hyvin, taputti esitysten jälkeen ja vaan kerran otettiin vauhtia rinnasta, eli mukavaa oli =)

Mareila pinoterroristi kera uinuvan Antoninsa

Vierailija
16/39 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan!

Kenkägalluppiin, T:llä on tällä hetkellä käytössä kävelykengät (en muista merkkiä) ja lenkkarit, koko on 22. Jalan malli on pyöreä, joten kenkien osto on vähän haasteellista. Esim. kumppareita en saanut hänelle jalkaan! Aion ostaa vielä sandaalit hellesäitä varten.

Joskus aiemmin oli hampuista kysely, tällä hetkellä T:llä on 12 hammasta, 8 ylhäällä ja 4 alhaalla. Ylös tuli taas neljä hammasta kerrallaan. Toisen poskihampaan kohdalla oli ihan musta kohta pitkän aikaa, ennekuin hammas puhkesi. Kipulääkettä ei tarvittu, mutta en sitten osaa sanoa, että olisko joku nenän vuotaminen johtunut hampaista. T on ollut tosi terve " koputtaa puuta" , ainoastaa nenä hänellä vuotaa aina silloin tällöin sellaista kirkasta limaa. Epäilen, että jonkinmoista siitepölyallergiaakin voi olla . Itselläni valuu nimittöin myös kirkasta limaa siitepölyaikaan.

Näihin tunnelmiin, moi!

K&T 030405

Vierailija
17/39 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kenkien koosta ennen kuin unohdan..

Talvikengät Emmalla oli kokoa 20. Kuukausi sitten ostettiin lenkkarityyppiset kengät kokoa 19 (jotka muuten vähän liian pienet´, kokoa isommat olisi voineet olla) ja nyt ostin huuto.netistä Pionin sandaalit kokoa 20 jotka nekin juuri sopivat. Mutta meillä tuntuu ainakin että Emmalla on aika iso jalka. Ainakin kun sormiväreillä askarreltiin äitienpäiväkortit joihin siis jalan- ja kämmenenjälki, niin se jalanjälki näytti ainakin minun silmään hurjan isolta.

Meillä on muutama päivä mennyt ilman päiväunia. Illalla nukahtaakin sitten melkein lattialle, mutta päivällä ei saa nukkumaan vaikka mitä tekisin. Parhaimmillaan 3 tuntia nukuttaessa mennyt, eikä silti nukahda vaikka aivan velttona jo makoileekin. Toivottavasti tästä ei tule tapaa, sillä minulle Emman päiväunet ovat erittäin tärkeät ja päivän ainoa oma hetki.

Ensimmäinen poskihammas puhkesi viikonloppuna yllättäen. Mietinkin tuossa kun saatiin hammashoitajalta semmoiset ohjeet että kun poskihampaat puhkeavat niin pitäisi alkaa pestä hammastahnalla hampaat tai käyttää fluoritabletteja. Meillä ei kyllä sylkeminen käskystä onnistu ollenkaan eli ei hammastahnaa ja fluoritabletit nielaistaan (todennäköisesti) kokonaisina.. Ajattelin jättää fluorit vielä myöhemmälle, vaikka suosittelikin käyttämään.

Enpäs nyt muista mitä muuta piti kommentoida joten poistun kahvinkeittoon...

T&E 2504

Vierailija
18/39 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkeen pitkästä aikaa kirjoittelemaan kuulumisia..

Viime kerran jälkeen on tapahtunut vaikka mitä.

Heinille laitettiin putket korviin tossa reilu viikko sitten,tulehduksia kun oli ollut 6kpl puolessa vuodessa.Yksityisesti käytiin laitattamassa ja vakuutus onneksi korvasi kaiken,olisi muuten ollut vähän liian tyyristä(n700e)

Hampaita Heinillä ei ole kun neljä,kaksi alhaalla ja kaksi ylhäällä..

Ja toisen ylähampaan hän kerkesi jo eilen telomaan,siitä lohkesi pala pois..Sitä minkäkokoinen pala siitä lähti,en tiedä koska hammas ei ole vielä kasvanut täyteen mittaan..Mutta näyttäisi että ei kauhean suuri,onneksi..

Kenkiä Heinillä on kolme paria ja kaikki kokoa 21..Yhdet varrelliset pihakengät,lenkkarit ja remmikengät..Mutta täytyy varmaan vielä yhdet kesäkengät ostaa,Heini kun on tyypillinen nainen ja pitää kengistä..ts:kengät pitäisi ola aina jalassa.

Heini on jo pitkään ollut yksillä päikkäreillä,nukkuu 1,5-2h..

Aamuisin neiti heräilee siinä 8 pintaan ja yöunille mennään 21 jälkeen..Eli mielestäni ihan riittävän paljon tulee vielä unta..

Mareila: Piknik kuulostaa hyvältä..

Tuli tossa mieleen,että voidaan olla vaihteeksi vaikka tällä meidänkin päässä..Tossa pihalla kun on asukkaiden käyttöön grilli..Eli voidaan vaikka grillata ja tehdä jotain hyvää salaattia..Tietty miten sää sallii..

Siinä on myös kaikennäköistä tekemistä myös vanhemmille lapsille..

Oma 6,5v ainakin viihtyy pihalla tosi hyvin..

Ajankohta kuulostaa hyvältä..Siis toi kesäkuun alku..

Miettikää muutkin,mitä mieltä olette..

Terkuin: Kuningascobra,Heini-neiti ja " Rusina"

Vierailija
19/39 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...heips kaikille - yritän taas jossain vaiheessa kirjoitella kuulumisiakin:)

Eli jos piknik järkkäillään viikonloppuna tai edes joskus kolmen jälkeen arkisin niin me ollaan Emilian kanssa tulossa, on niin ikävä kotiäitiyttä ja huhtistreffejä:)

Sma+Emilia

Vierailija
20/39 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että joku muukin on koukussa Sherlock Holmesiin! Tämä nyt menevä sarja on tosi hyvin tehty ja satuhahmo holmeskin tuntuu oppiumriippuvuuksineen (joihin ihan vähän aina joskus viitataan) inhimillisen aidolta :)

Helvin jalka on 21-22. On pakko mennä kenkäkauppaan, kun kaikki saamamme kengät ovatc kokoa 19-20... Taitaa tulla isojalkaisiin vanhempiinsa neiti - miksiköhän?

Kysymys: Kuinka paljon maitoa (mitä tahansa maitoa) taaperomme juovat? Kun yhtäkkiä kauhistuin, että olenko antanut Helville aivan liian vähän maitotuotteita, kun en ole erikseen asiaan kiinnittänyt huomiota. Nyt olen yrittänyt aina välipalaksi antaa jugurttia tai piimää, ja yhteensä maitoa (tai meillä piimää&jugurttia) menee ehkä noin 5dl päivässä. En enää keksi mitään tapaa lisätä sitä - ellen sitten jätä lihaa ja kasviksia syöttämättä... Janojuomaksi tarjoan muistaessani piimää, ruoan kanssa samoin, yritän tehdä puurot maitoon, mutta noin vähissä määrin mennään. Miten teillä? Niin, syöhän Helvi tietysti pari-kolme kertaa päivässä vielä rintaa, mutta ei kai sieltä enää ihan hirveästi maitoa tule?