SISUNAISET 15.5.2006
Kommentit (21)
Taas maanantai ja vaaka kutsui aamulla..
Vaaka näyttikin äitienpäivästä huolimatta mukavia lukemia, tosin en mä syönyt kun hiukan täytekakkua kahvipöydissä(4kpl) ja jätin muut herkut surutta toisille ;o)!!
Ja tässäpä mun " taulukko" tälle viikolle:
Nimi: körömölli
Ikä: 28 v.
Pituus: 165 cm
Aloituspaino: 88 kg
Tavoitepaino: 70 kg
Paino viime kerralla: 80.2 kg
Paino nyt: 78.9 kg
Muutos edelliseen: -1.3 kg
Kokonaispudotus: 9.1kg
Matkaa tavoitteeseen: 8.9 kg
Sininen31:Kuulostipa mukavalta tuo teidän tyttöjenilta..oih..oikein laatuhetki äipän ja tyttären kesken :o)!
Mitenkäs muilla..kuulumisianne odotellessa!!
Tsemppiä kaikille!!
köris
Jäikin viime viikolla kirjoittamatta, kun yksi viesti katos bittiavaruuteen, enkä jaksanut uutta kirjottaa. Mutta olen nyt tavoitteessani, 7 kiloa kevyempänä. Vaatteet mahtuvat päälle ja tuntuu, että näin on ihan sopiva.
Nyt sitten vain saavutettua pitämään... olen ajatellut kolmen kohdan ratekiaa, niin kovasti haluaisin, ettei tuo paino enää salaa hilautus ylemmäs:
1) Elämä on niin lyhyt ja ihana, etten aio herkuitta kituuttaa. Mutta jos syön joskus enemmän, syön taas seuraavana pnä vähemmän.
2) Syön vain sellaista terveellistä, josta pidän, tai ajattelen, että voisin oppia pitämään (: Aattelen, ettei varmaankaan toimi pitemmän päälle, että väkisin syö punajuurta, jos ei tykkää...
3) Kylläisenä kauppaan ! aina, kun mahdollista. ei tule heräteostoksia niin..
Elikkäs... kiitos, Sisunaiset, seurasta ja kaikin puolin antoisaa kesää itse kullekin!!
t. MariLotta ja perinneaita xxxxxxx
jos joku ihmettelee, kun tuosta ratekiastani puuttuu liikunta: aattelen, että mulle nimenomaan painonhallintaan tuo syöminen on se avainjuttu, ja liikunta kuuluu nyt ennemminkin sinne kunnonkohotuspuolelle.
Maris
Täällä tullaan perässä kovalla tohinalla me muut ;o)!
Ja tuo tasapainoilu ja painonhallinta taitaakin olla hurjasti vaikeempi juttu mitä laihduttaminen itsessään, kun laihduttaessa niitä herkkuja ei tuu syötyä paljonkaan, mutta eihän sitä iäisyyksiä voi herkuittakaan elää, joten varmasti voi olla vaikeaa ainakin aluksi kontrolloida mitä voi syödä tai siis ainakin, että kuinka usein ja kuinka paljon ;o)!!
Mullahan tuo tavoite on oikeastaan 70kg, mutta jo pidempään oon miettinyt, että taidan kuitenkin yrittää laihduttaa 68kg ja siinä ois sitten aina sitä nousuvaraa tuonne 70kg korkeintaan ja jos se sinne nousis niin sitten taas vaan tiukka linja päällensä..täytyy tosin toivoa, että tässä matkan varrella ois oppinut ne terveellisemmät elämäntavat, jotta ne jäis pysyvästi elämään, sillä sehän on sanomatta selvää, että muuten se paino ei tuu pysymään lukemissaan ;o)!!
Yhteenvetoa viikolta 19 eli viime viikolta.
[size=2]
Nimi:
Lähtö kg, Tavoite kg, Paino nyt kg, Muutos edelliseen kg, Tot pudotus kg, Matkaa tavoitteeseen kg, Vkoa edessä että tavoite toteutuu
[color=fuchsia][b] MariLotta [/b]♥[/color]
60 kg, 53 kg, 53.2 kg, 0.0 kg, 6.8 kg, 0.2 kg, 1 vkoa,
[color=green][b] Perenna [/b]♥[/color]
74 kg, 62 kg, 62 kg, 0.0 kg, 12 kg, 0 kg, 0 vkoa,
[color=fuchsia][b] Puppiska [/b]♥[/color]
84 kg, 58 kg, 63.4 kg, 0.0 kg, 20.6 kg, 5.4 kg, 27 vkoa,
[color=green][b] ht.78 [/b]♥[/color]
67.5 kg, 62.5 kg, 67.5 kg, 0.0 kg, 0 kg, 5 kg, - vkoa
[color=fuchsia][b] Annika1973 [/b]♥[/color]
94 kg, 66 kg, 72 kg, 0.0 kg, 22 kg, 6 kg, 60 vkoa,
[color=green][b] Siskonen [/b]♥[/color]
81 kg, 60 kg, 73.4 kg, -0.2 kg, 7.6 kg, 13.4 kg, 32 vkoa,
[color=fuchsia][b] Körömölli [/b]♥[/color]
88 kg, 70 kg, 80.2 kg, 0.4 kg, 7.8 kg, 10.2 kg, 40 vkoa,
[color=green][b] Chicky [/b]♥[/color]
90.5 kg, 75 kg, 79.3 kg, -0.5 kg, 11.2 kg, 4.3 kg, 31 vkoa,
[color=fuchsia][b] Ria73 [/b]♥[/color]
87 kg, 72 kg, 81 kg, -0.4 kg, 6 kg, 9 kg, 13 vkoa,
( Ria: en ota huomioon viime viikon tulosta, koska kyseessä oli eri vaaka, siksi tulos on nyt tällainen.)
[color=green][b] Minlee [/b]♥[/color]
95.5 kg, 75 kg, 82 kg, -1.0 kg, 13.5 kg, 7 kg, 28 vkoa,
[color=fuchsia][b] Sininen31 [/b]♥[/color]
101 kg, 77 kg, 81 kg, 0.0 kg, 20 kg, 4 kg, 8 vkoa,
[color=green][b] Katti26[/b]♥[/color]
90.2 kg, 71 kg, 83.2 kg, -0.6 kg, 7 kg, 12.2 kg, 65 vkoa,
[color=fuchsia][b] Soikku [/b]♥[/color]
90.3 kg, 75 kg, 82.9 kg, 0.0 kg, 7.4 kg, 7.9 kg, 11 vkoa,
[color=green][b] Emonamoha [/b]♥[/color]
87.5 kg, 68 kg, 87 kg, 0.0 kg, 0.5 kg, 19 kg, 55 vkoa,
[color=fuchsia][b]BM23 [/b]♥[/color]
96 kg, 75 kg, 87.5 kg, 0.0 kg, 8.5 kg, 12.5 kg, 28 vkoa,
[color=blue]
Suurin pudotus:
[b]
1. sija => Minlee : -1.0 kg
[/b]
Ajallisesti lähinnä tavoitettaan:
[b]
1. sija => MariLotta : 1 vkoa
2. sija => Sininen : 8 vkoa
3. sija => Soikku : 11 vkoa
Tavoitteen saavuttaneet: Perenna
[/b]
Laihdutustietoja, kaikki Sisunaiset huomioiden:
mukana: Annika1973, BM23, Chicky, Emonamoha, ht.78 Katti26, Körömölli, MariLotta, Minlee, Perenna, Puppiska, Ria73, Sininen31, Siskonen, Soikku
Laihduttajia: 15
Painomme oli alussa: 1287 kg
Painamme nyt: 1136 kg
Tavoitepainomme: 1020 kg
Paino tippunut edelliskerrasta: -2.3 kg
Paino tippunut v. 2006: 65 kg
Kokonaispainonpudotus: 151 kg
Matkaa tavoitteeseen: 116 kg
[/color][/size]
- Minlee
Mulla lähtikin tää painonpudotus ihan mukavan reippaasti käyntiin. Vaaka näytti aamulla -800g viime viikkoon verrattuna. Voi kun nyt jatkuis sama tahti..vaan eipä taida. Oli niin ihanan lämmintä viime viikol et lenkkeilin viitenä päivänä, mut nyt niin koleaa että ei tee yhtään mieli lähteä pihalle. Eli yritetään sit vaan syödä vähemmän. No jokatapaukses täs listaus:
Ikä:27v.
pituus:163cm
Aloituspaino: 67,5kg
Paino nyt:66.7kg
Tavoitepaino: 62,5kg tai alle
Kokonaispainonpudotus: -800grammaa
Viikkoja takana: 1 viikko
Marilotta onnea tavoitteen saavuttamisesta!
Mä en muistanu käydä vaa-assa aamulla, mutta käväsen huomen aamulla sitten ja tulen kertomaan tänne mitä näytti. Tuli kyllä äitienpäivänä syötyy kakkuja ja pullia ja paistia sun muuta. Ja muutenkin mulla ei ole kauheen kevyt linja ollut. Olen kyllä yrittänyt, mutta kun ei ole tota liikuntaa vielä jaksanu ollenkaan harrastaa.
Tsemppiä edelleen!
Joo, tulihan sitä täälläkin suunnalla herkkuja syötyä sitten koko viikonloppu. lauantaina oltiin miehen kans kahestaan Naantalin kylpylässä uimassa ja syömässä seisovassa pöydässä oikein olan takaa. Ruoka oli tosi hyvää ja sitä tuli sitten syötyä niin ettei tarvinnutkaan sitten enää lauantaina syödä mitään muuta, tuli meinaan oikea ähky. Mut ihanaa oli viettää kahdenkeskistä laatuaikaa....
sunnutaina päivä alkoi aamukahvilla ja kinuiskikakulla , kun lapset ja mies tulivat herättämään. ihanaa miten lapset oli askarrellu kaikkea kivaa, tippa tuli linssiin...
sitten mentiinkin mummulaan syömään ja herkuttelemaan. syötyä tuli taas reippaasti. onneksi sisko sai mut ylipuhuttua juoksulenkille ja se teki kyllä terää vaikka yleensä vihaan ja inhoan juoksemista yli kaiken.
no, lukemat aamulla olivat:
Nimi: Soikku
Ikä: 31 v.
Pituus: 172 cm
Aloituspaino: 90,3 kg
Tavoitepaino: 75kg
Paino viime kerralla: 82,9 kg
Paino nyt: 82,3 kg
Muutos edelliseen: -0,600 kg
Kokonaispudotus: 8kg
Matkaa tavoitteeseen: 7,3 kg
vauhdikasta viikkoa kaikille!!!
niin ja onnea tavoitteen saavuttaneelle (...sori, unohdin jo kuka se oli...)
-soikku-
Voihan rähmä sanoi vaaka. Plussaa tuli niin, että pamahti.
Eli paino nyt 81.8
viimeksi 81.0
tavoite 72.0
Muutos edelliseen +800g
Näin siis täällä. Noi äitienpäivä herkuttelut sitten kivasti nostivat painoa. Tai ei pelkästään ne. Täytyy yritää ottaa taas vähän tiukempi linja. Onneksi ei kuitenkaan ole paljoa tullut.
Kiirettä on pitänyt, kun vasta nyt tulokseni ehdin ilmoittamaan.
Äitienpäivä meni ihan kohtalaisesti, tosin sen vaikutukset näkyvtä minulla vasta sitten ensi viikon punnituksessa. Nyt kuitenkin painoa oli tippunut taas 1kg. Kokoajan on kuitenkin taustalla pelko, että nämä pari viimeistä viikkoa kostautuvat kohta ja painoa tulee lisää ja roimasti. Kahden viikon aikana painoa on siis tippunut 1kg/vko.
Toisaalta olen kyllä nyt karsinut ruokavaliostani kaiken ylimääräisen syömisen pois. Ja samalla olen yrittänyt juoda vettä enempi. Ennen meni nestettä max 5 dl /päviä (siis kahvien ja ruokajuomien lisäksi). Nyt yritän työaikana juoda kolme 0.5 l. o aina en tuohon kykene.Siitä tulikin mieleen, että pitää käydä täyttämässä päivän eka pullollinen.
Muuten tällä rintamalla ei uutta kerrottavaa ole.
Eli uudet tiedot:
Nimi: Minlee
Ikä: 31 v.
Pituus: 178 cm
Aloituspaino: 95.5 kg (syyskuu 2005)
Tavoitepaino: 75 kg (tai pikkasen alle)
Paino viime kerralla: 82.0 kg
Paino nyt: 81.0 kg
Muutos edelliseen: -1000 g
Kokonaispudotus: 14.5 kg
Matkaa tavoitteeseen: 6.0 kg
En ole käynyt täällä vähän aikaa, en ole kuitenkaan kadonnut mihinkään, voisipa sanoa että olen pitänyt taukoa laihdutuksessa taas kerran. Viime aikoina on tuntunut siltä että paukut ei riitä tähän kaikkeen häslinkiin mitä on viime aikoina ollut. Itselläni ei pitäisi olla mitään hätää mutta läheisille ihmisille on sattunut niin paljon kaikenlaista että se varmasti on vaikuttanut myös minuun. Flunssassa olin koko viime viikon joten liikuntakin on jäänyt aivan olemattomiin, syötyä sen sijaan on tullut oikein roppakaupalla. Lukemia yritän muistaa ilmoittaa sitten ensi viikolla. Paheeni ovat lähinnä leipä, pulla ja karkit. Miten oppisin taas kontrolloimaan niitten määrää? Olenhan joskus osannut ihan hyvinkin mutta nyt on taas niin tiukalla tämä...
No, kaikesta huolimatta yritän parhaani. Hyvää viikkoa teille!
Tänään vasta ehdin koneen ääreen, on pitäny niin kiirettä. Onneks kohta on kesä ja tarttee tehdä vain yhtä työtä eikä ollenkaan koulutehtäviä =)
Mä oon syöny kyllä viimesen viikon ihan huolettomasti. Siitä huolimatta vaaka näytti ihan mukavia lukemia. Varmaan sit ens kerralla +3 kg... En oikeen tiedä miten saisin taas itteeni niskasta kiinni, tää tuntuu niin kerta kaikkiaan nihkeeltä tää homma taas.
Pituus 166
Aloitus 1.1.2006 81 kg
Tavoite 60 kg
Viime viikolla 73,4 kg
Nyt 72,4 kg
Pudotus -1 kg
Tuohon lukemaan en oikein täysin usko tai ainakaan se ei oo millään tavalla ansaittu...
Katti 26
Ikä: 28 v.
Pituus: 168 cm
Aloituspaino: 90,2 kg
Tavoitepaino: 71 kg
Paino viime kerralla: 83,2 kg
Paino nyt: 82,8 kg
Muutos edelliseen: -400 g
Kokonaispudotus: 7,4 kg
Matkaa tavoitteeseen: 11,8 kg
Mulla oli alkuviikko vapaata niin en koneelle ennättänyt. Minä täältä työn lomasta aina kirjoittelen...En siis taaskaan saanut huipputuloksia. Äitienpäivänä ja vielä maanantainakin herkut maistuivat. Tänään kunnon juoksulenkille lamps. Ja salaattipäivän/viikon pidän. Illalla herkuttelen hedelmärahkalla :O)
Maagisen miinus kilon havittelu jatkuu. Viikon päästä lähden isomummin luo kylään parinsadan km päähän. Mummi on kovasti tsempannut minua laihdutusurakassani. Aion vielä sen kilon siihen mennessä tiputtaa!
Kauheeta mikä ennuste mulla on! Siis vielä 1v 4kk:tta ennenkuin olen tavoitteessa! n.200g tippuisi viikkoa kohden. Hmmmm...Paljon mahdollista tällä minun nykyisellä tahdilla. Nyt kyllä skarppaan niin kaunistuu nuo minun tilastotkin hiukan!!
Hei, kuka ottaa kilon haasteen vastaan? Onko myöhäistä jos ma on punnituspäivä?
T: Katti26
Ps. ja onnea marilotta tavoitteeseen pääsystä, pidä se niin ei tartte enää tulla tänne notkumaan.
Katti26: otan kilon haasteen vastaan ja punnitus päivä siis ens maanantai. Nyt sit vaan tosi,tosi tiukka linja ja läskit liikkuun.....
-soikku-
Mutta kuulkaa tytöt, nyt taisi loppua tämän naisen laihdutusurakka, meidän pikkunelosemme nimittäin ilmoitti tulostaan! Raskaus on vielä ihan alkumetreillä, eikä oireitakaan juuri väsymystä lukuunottamatta ole, joten koko ajatus tuntuu vielä ihan utopistiselta... Mutta uskottava se on =)))!
Toivon kuitenkin saavani roikkua täällä porukoissa mukana, vaikken enää varsinaisesti laihdutakaan, sillä nyt jos koska olis ne terveelliset elämäntavat tärkeitä! Musta on niin kiva lukea teidän juttujanne, ne aina motivoi mua ja muistuttaa korjailemaan omia tapojani (niinkuin just nyt tuo veden juominen...meinaa aina jäädä!)
Ja jos kaikki menee hyvin, niin ensi vuoden alussa olen taas täällä uuden laihdutusurakan kanssa ( jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin taas ainakin 20 kiloa painavampana... hui jui!). No, se on sitten sen ajan murhe!
Sisukasta kesän odotusta toivotteleepi Chicky
Paljon onnea sinulle ja koko perheellesi!! aivan loisto juttu, jihaaa!!!
Ilman muuta " roikut" täällä mukana ja kertoilet kuulumisiasi, minusta on aina mukava lukea sinun viestejäsi sieltä suuresta maailmasta.
Niinpä, sitä painoa tulee nyt lisää mutta syy siihen on maailman ihanin! itse sain esikoisesta, joka oli tyttö 25kg, toisesta tuli (poika) 13kg ja kolmannesta taas tuli 23kg (tyttö) taipaa nuo tytöt olla oikeita " herkkupyllyjä" jo masussakin, hih....
Mutta, otahan nyt rauhallisesti Chicky ja nautit tästä vaiheesta. Toivottavasti ei tule pahoja pahoinvointeja yms.
-soikku-
Mukana ollaan, sillä erolla, että annan itselleni aikaa ensi keskiviikkoon. Nyt on kuitenkin jo torstai joten keskiviikkoon aikaa viikko.
Paino viimeksi: 81.0 kg
Tavoite: 80.0 kg (ke 24.5)
Mitäs sitten tapahtuu, jos kilo ei putoa??? Entistä tiukempi linja seuraavalla viikolla? PItäisiköhän ihan kirjata kaikki syömiset ylös, jotta osaa sitten seuraavalla syödä entistä kevyemmin.
Tällaisia pohtii Minlee
Tulee vähän puhtia tähän hommaan :O)
Söin eilen kiinankaali-ananas-raejuusto- salaatin eilen lounaaksi. Illalliseksi söin broilerin rintafileen, kasviswokkia ja raejuustoa. Illalla 3 ruispalaa margariinin ja kevytjuuston kera. Ne ruispalat ois voinu korvata sillä hedelmärahkalla, mutta meille tuli yllättäen veli vaimoineen Rovaniemeltä asti ja iltapalapöydässä oli muille niitä Lidlin rasvaisia pakaste bageleita (missä on kinkkua, juustoa, paprikaa) en viittinyt alkaa itselleni rahka-annosta vääntämään.
Pyöräilin eilen lapsi kyydissä 1,5h! Tahalleen mies vei kunnon ylämäki reiteille...Jaksaa painaa, jaksaa painaa!!!
Minäkin annan itselleni keskiviikkoon aikaa miinuskilo urakassa. Vieraat on ehkä vielä 2 yötä. Muuten pysyn ruuan kanssa tiukkana, mutta katotaan pääsenkö hikilenkille. Kotiairobikit on nyt poissuljettuja :O) En halua kenenkään todistavan jumppailujani...
Aikaa on siis vielä 6 päivää ja 1 yö! Tsemppiä tytöt! Kyllä me siihen pystytään! Niin ja Soikku jo maanantaina mahdollisesti :O)
Tännehän on paljon kirjoituksia tullut..nyt en ehdi enempiä kirjoittelemaan, mutta kivoja pudotuksia kaikilla..onnea!!
Kilon haastetta en ota vastaan, sillä viime viikolla tuli justiinsa niin hyvä pudotus, etten jaksa uskoa, että toista viikkoa tulis peräkkäin ja vaikka mä oon pitänyt tiukkaa linjaa aiemminkin joka viikko niin mulle ei noita kilon pudotuksia vaan tule eli jätän väliin ja tuon painoni pinoon jo maanantaina ;o)!!
Kaikille tsemppiä ja mukavaa viikonloppua jo hiukka etukäteen :o)!!
körömölli
Ilma on täällä ainakin selvästi kylmentynyt, eilen jopa satoi hieman rakeita. Minne kevät meinää karata?
Ilmasta huolimatta olen ihan hyvällä tuulella. Vaaka näytti tänä aamuna 80,5kg. Pelkäsin paljon suurempia lukemia. Viikolla lukema oli jo tasan 80kg, mutta viikonloppuna homma hieman karkasi käsistä. Lauantaina vietettiin tyttären kanssa tyttöjen iltaa. Kasvohoitojen ja kynsien lakkauksen jälkeen linnottauduttiin sohvalle katsomaan iskelmän gaalaa. Eväinä oli pussillinen pop corneja, laatikko juhlapöydän konvehteja ja limpparia. Sunnuntaina syötiin sitten täytekakkua joka välissä. Menkatkin alkoivat tässä samassa hötäkässä, joten täytyy ihmetellä että paino on noussut viikonloppuna vain 500g. Mutta viikosta tulee kuitenkin miinus merkkinen, viime maanantaina lukema oli 81kg. Vieläköhän sittenkin pääsis siihen helatorstain tavoitteeseen, 79kg..?? Taidan yrittää : )
Iloista viikkoa kaikille sisukkaille toivottelee Sininen