***Lokakuisten maanantai***
Kommentit (27)
Onnea Morenalle ihanasta ultra kokemuksesta :)
Tännepäin ei mitään uutta. Ultraan tasan viikko ja neuvola on torstaina. Vauva muksii kovasti ja mylläilee. Liikkeet tuntuu aina vaan selvemmin ja selvemmin. Ihanaa!!
Äitienpäivä oli ihana. Surullisena luin tuota ketjua jossa äidit todella loukattuja kun mies ei huomio mitenkään. Eriasia on jos ei itse sitä edes halua...
Meillä mies herätti kukkien ja aamupalan kanssa. Esikoinen oli tehnyt kerhossa kortin ja pienen lahjan. Mun mielestä vaan on vaan niin ihanaa kun minutkin äitinä huomioidaan, vaikka en mieheni äiti olekkaan!
Jenille: Minä myös kateellinen nuista retrovaatteista joita olet saanut. Juuri ostin kirppikseltä yhdet retropotkuhuosut 70-luvulta. Mutta eihän ne kaikkia miellytä :)
Mutta nyt rupen valmistelemaan meitä ikeaan lähtöön. Pari isoa säilytys koria käydään ostamassa. Jesh!
Hauskaa maanantain jatkoa!
Mamseli rv 18+1
Meillä on keskiviikkona se rakenneultra ja jännittää ihan mielettömästi. Itse kans olen miettiny et laitanko tytön vaatteet kirppikselle kun ultran mukaan ois poika tulossa yli 90% varmuudel. En vaan voi uskoa et on poika, en tiedä miks. Mulla on tämä toinen raskaus ollu ihan samanlainen kuin eka ni siks tuntuu ettei voi olla poika. Keskiviikkona kysyn uudestaan sukupuolesta, jos sitten vielä sanotaan et on poika ni sit uskon!!!
Noista sykkeistä: Tyttöä kun odotin niin syke oli aina 140-170 ja olin sillon käyrillä tosi useasti :)
Tähän mennessä on tätä raskauttakin ultrattu jo useaan otteeseen ja syke ollu aina n.120. Et sen mukaan ois kyllä poika ;)
Liikkeet tuntuu joka päivä selvästi ja mieskin ne jo tuntee ja näkee. Ja vatsa on ihanan pömppö :) Kyllä tämä keskiraskaus on parasta aikaa; ei ole vielä liian iso maha eikä kauheeta tuskastumista mitä mulla oli aika pitkään kun odotin tyttöä, vaikka synty kuukauden etuajassa. Ja olo on tässä vaiheessa tosi virkeä :)
Keskiviikkona tulen sit kertomaan ultra kuulumiset onko poika muuttunu tytöksi ;)
Sasku ja Onni rv20+2
Taas se arki vaan koitti,onneks on vielä tää viikko lomaa.Eilinen päivä meni ihanasti.Aamulla mies ja lapset tulivat herättämään.Lapset antoivat tarhassa tekemät lahjat ja mies oli ostanut Kalevalan hopeisen äiti lapsi korun(vai mikä sen nimi nyt onkaan).Olin kyllä todella otettu!
Pöydässä oli aamupala valmiina ja sitten lapsien ja miehen tekemä täytekakku! Hienosti oli mies osannut leipoa alusta asti täytekakun.Lapset oli koristellu.
Päivällä käytiin molempien äideillä ja vietiin lapsien tekemät kortit ja kukkia.
Iltapäivällä mies teki ruuan.Grillasi lihaa ja teki salaatit ja kaikki.Sain todellakin hemmottelua osakseni!!
Lupicaialle haluaisin sanoa,ettei tarvitse olla yhtään pahoillaan omista mielipiteistä.Kirjoituksesi perusteella asia ei todellakaan ole sinulle helppo.Sitä varten tämäkin palsta on että saa sanoa omat ilot ja surut ja vihatkin.Toivon kovasti sulle voimia vaikean asian työstämiseen.
Meilläkin on sama tilanne kuin Camelotilla.Kaikki lasten tavarat ja vaatteet on myyty tai laitettu kiertoon,koska meidän lapsiluku piti jäädä kahteen.Nyt on sitten melkoinen hankintalista.Ollaan kyllä pistetty jo töpinäksi.Vaunut,häkkisänky ja hoitopöytä ollaan jo hommattu.Ja muutamia pikku nuttuja.
Morenalle onnittelut ihanasta ultrasta ja pikku tylleröstä!!!
(.) ei ihmeepiä kuulu.Muutama päivä sitten valittelin niistä levottomista jaloista.Eilen ja tänään ainakin toistaiseksi on ollut parempi ja unikin tuli eilen illalla helposti.Mulla on tän viikon pe seuraava neuvola aika.
Liikkeitä on alkanut tuntuu monia monia kertoja päivässä ja välillä oikeen kunnon riehumissarjoja.
Mukavaa alkanutta viikkoa!!
Päivänsäde 19+1
Pitkästä aikaa pääsin tietokoneen äärelle ihan muuten vaan enkä vain työn merkeissä. Meilläkin on rakenneultra tällä viikolla ja en malttais enää yhtään odotella. Tuossa kerkesin jo pohdiskella, että saako tästä ultrasta kuvia mukaan ja muiden kokemuksista päätellen saa. Ihanaa, kun pääsee katselemaan omaa höpönasua. Ensimmäisessä ultrassa lääkäri sanoi, että lapsella on selvästi äidin profiili, joten kiinnostaapi yhä enemmän nähdä vauvan kasvot.
Meillä ei vielä tänä vuonna vietetty äiskänpäivää, kun on ensimmäinen tulossa. Sain silti parhaimman äitienpäivän lahjan, kun tunsin ensimmäistä kertaa vauvan potkut. Olenkin jo odotellut niitä ja tänään monottelu on jatkunut kiivaana koko päivän. Voisi nyt potkia vielä sillai, että iskäkin tuntisi ja näkisi ne. Mies on jatkuvasti mahan päällä kuuntelemassa ja huhuilemassa, että etes jotain vastausta tulis.
Äitienpäivän vietosta olen sitä mieltä, että jokainen juhlii tavallaan. Mielestäni miehen ei tarvitse ostella minulle lahjoja tai muutakaan, mutta hänen tulee olla auttamassa lapsia äitienpäivän järjestelyissä ainakin niin kauan kun lapset ovat pieniä. Niinhän tulen itsekin tekemään isänpäivinä. Mutta täytyy sanoa, että kyllähän tuo äitienpäiväkin tuntui ihan erilaiselta, kun on pienokainen tulossa.
Hyvää äitienpäivää vielä kaikille!Itse jään odottelemaan ensi vuotta ja ensimmäistä äitienpäivää...
17+4
En tosiaan ole joutanut pariin viikkoon kuin lukaista kuulumisianne, mutta nyt ajattelin tervehtiä!
Cameleot: Mä kans tunsin lauantaina ekat potkut! Ollaan samoilla viikoillakin muuten... Makasin aamulla ihan hissukseen sängyssä kun yhtäkkiä muksahti 5 cm navan alapuolella ja kun laitoin käteni masun päälle, muksahti vielä kaksi kertaa. Sen jälkeen koko maha muutti käteni alla muotoaan ja potkut loppuivat siihen. Taisi kaveri kääntää selkänsä mulle:) Samat potkut toistuivat eilen illalla ja ehtipä mieskin tuntea kädessään pienen töytäisyn. Kivaa!
Kahden viikon kuluttua on rakenneultra, jota odotan jo innolla! Huvittaisi kovasti tietää sukupuoli, mutta käsittääkseni Kätilöopistolla pidetään aika tiukasti siitä kiinni siitä ettei kerrota vaikka näkyisikin. Viimeeksi neuvolassa viikolla 15+0 oli vaavin syke n. 150. Tuskinpa siitä vielä mitään voi päätellä... Poikaolo on ollut aika vahva, mutta ei enää niin paljon kuin aikaisemmin. Tietääkö joku tekeekö ne Kätilöopistolla mitään poikkeuksia siinä kertomisessa...? Eipä tuolla toisaalta väliä, mutta haluaisin niin kovasti jo ostella pikkuvaatteita valmiiksi!
Oma massu on ottanut nyt sellaisen kasvuspurtin, että ihan silmissä kasvaa! Olin viikonlopun mökillä, jossa ei ole kokovartalopeiliä ja kotiin tullessa tuntui kuin olisi kahdessa päivässä paisunut valtavasti kun näin itseni peilistä...
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!!!
Bluewish 17+5
Ilmoittaudun vaan pikaisesti kun en ole pariin päivään ehtinyt. Ei mitään uutta auringon alla.
ÄITIENPÄIVÄ meni ihan mönkään, onneksi huumorintaju säilyi :) Ei ollut aamiaiselle aineksia, ja mun nukkuma-aika päättyi kun 1v2kk tyttö heräsi vaikka toisin oli sovittu - jostain syystä itki kauheasti eikä rauhoittunut isänsä sylissä, sitten mun sylissä samantien. En sitten enää viitsinyt mennä nukkumaan vaikka kello oli vajaa seitsemän.
VÄSYMYSTÄ alkaa olla, luulen että hb on voinut laskea vielä. Oli pari viikkoa sitten neuvolassa 105... tai 110? En muista enää :) Sanoivat että rautaa voisi alkaa ottaa, mutta en ole muistanut. Olen kamalan huono ottamaan vitamiineja.
LIIKKEITÄ on tuntunut päivittäin tai melkein päivittäin. Paljon aiemmin ja paljon enemmän kuin esikoisesta tässä vaiheessa joka tapauksessa.
RAKENNEULTRAAN on aikaa vielä reilu viikko. Oikeastaan uhkaa käydä stressaavaksi koko ultra, kun meiltä on kauhean huonot liikenneyhteydet sinne ja lapsenvahtimme eli mummo voi olla reissussa, niin että mun pitäisi reissata 1v2kk:n kanssa Kättärille ja siellä sitten mies joutuisi tytön kanssa vaan leikkimään odotustilassa kun minä käyn ultrassa :( Harmittaa. Toivottavasti jotenkin järjestyy.
Mutta ei tosiaan mitään uutta täällä. Kiirettä pitää, huomenna kevään vimppa tentti ja sen jälkeen vielä on yksi koulutyö tehtävänä mutta silläkin mittaa vain viisi sivua. Sitten siirryn täysin työhön kahdeksi kuukaudeksi, sitten taas - aargh - gradua! Ehtiiköhän tässä mitään järkevää ajatellakaan ennen syyskuun loppua.
Hyvää loppumaanantaita joka tapauksessa kaikille!
Coe rv 17+1
Meillä pojalla oli syke aina 120-130, tytöillä on ollut aina yli 140. Ja nyt tällä vauvalla on ollut 150-160. Ja tuttavapiirissä on myös monella ollut niin, että pojalla hitaampi syke ja tytöllä nopea.
Mutta täällä on monella heittäny sykkeet häränpyllyä :) Tästä oli ihan oma avauskin, jossa jotku puhui sykkeen vaihtuvuudesta. Itsekin olen sen verran monesti käyrällä ollut, että toki tiedän, että vaihtelua on, mutta ns. perussyke eli jonkin sortin keskiarvo on siis meillä tytöillä ollut selvästi nopeampi kuin pojalla.
Mahasta: Minua ei oo (onneksi) kovin moni mahaan taputellut. Tai ei se minua sitten loppuaikana haittaa, mutta tässä vaiheessa vielä tuntus tosi oudolta.
Mulla on muuten seuraava neuvola vasta juhannusviikolla ja silloin on jo 22 vkoa täynnä ja saa laittaa äitoyspakkaushakemuksen, jee! Tosin, kauhulla olen täällä kaappeja katellut, että mihinhän minä ne vauvan vaatteet laitan :S Täytynee vetästä vaatehuoneeseen suursiivous ja sitten laitan ukon tekemään sinne lisää hyllyjä, tuskin tästä muuten selvitään. Tietäs vaan, että kumpi sieltä on tulossa, niin helpottas tuota vaatepuolta paljon.
Mutta, minäpäs alan nyt leipomaan pitsaa illaksi, että saa taas mutustaa ittensä ähkyyn peliä kattoessa :) Tuon tuplarattaiden työntämisen TÄYTYY olla TOSI hyvää kalorinkuluttajaa, koska oon syöny koko raskauden ajan ku hevonen ja kuitenki tuo painonnousu pysynyt kurissa :) Tai no, onhan se 4kg aika paljon, mutta ainaki meidän terkkarin mielestä ihan soppelisti :)