Näyttöpäätelasit
Silmäniväsyvät näyttöpäätettä koko pvän luuratessa. Käytössä on jo likimäköön tarkoitetut lasit ja monitehotkin pitäisi hankkia mutta tarvitaanko tähän nyt vielä kolmannetkin lasit? Maksaako työnantaja? Olen määräaikainen.
Kommentit (8)
Työnantaja maksaa päätelaseihin tietynhintaiset (halvat) kehyksen sen jälkeen, kun työpisteesi ergonomia on selvitetty. Ja se selvitetään joka kerta uudestaan, kun tulee tarve vaihtaa laseja. Meillä menee 6 kk ennen kuin kukaan tulee katsomaan työpistettä eli helpompaa ostaa omilla rahoilla. Tosin voi käydä kuten työkaverille, jolle tuli työnantajalta määräys jättää ne päätelasit työpaikalle, kun vaihtoi toiseen työpaikkaan. Siinä riideltiin jonkun aikaa siitä, oliko työnantaja maksanut mitään, koska työterveydestä oli laitettu lähete fysioterapeutille työpisteen tarkistusta varten ja pääteltiin, että työnantaja oli ne lasit maksanut.
Miten ergonomia auttaa minua näkemään paremmin? Tietysti ruudun tekstiä voi suurentaa. Vai voiko?
Hanki ensin ne monitehot. Niillä minä pärjään.
Hanki ensin ne monitehot. Niillä minä pärjään.
Sain näyttöpäätelasti määräaikaisessa työsuhteessa ollessani. Toimii hyvin, jos vain istuu siinä näytön ääressä, eikä tarvitse kävellä muualle.
Ite jotenkin vastustin näyttöpäätelaseja pari vuotta. Lopulta en pärjännyt enää monitehoilla ja hankin ne. Mistään hinnasta en enää monitehoilla olisi. Työnantaja maksoi, eikä siksi voi kotiin ottaa, mutten koneella siellä paljoa olekaan. Työhönhän ne on ostettu, siksi ok, että töihin jäävät.
Tyksissä olisin saanut työnantajan kautta, kun tein näyttöpäätetyötä, olin silloin alle 50 ja vakityössä. Mutta sairastuin syöpään ja jouduin eläkkeelle.