Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hitto mun hampaita vaivaa?! Nyt kaikki tietäjät tänne

Vierailija
13.01.2019 |

Noin 2viikkoa sitten alkoi alahammastani särkeä kovasti ja sen jälkeen kävin hammaslääkärillä laittamassa lääkepaikan siihen. Sen jälkeen alkoi kaikkia hampaita (tai ikeniä) särkemään. Kävin uudestaan hammaslääkärissä sillä kipu yltyi sietämättömäksi, laittoi uuden lääkepaikan. Ei helpotusta. Syön joka päivä noin 3 g panadolia, että selviän edes jotenkin. Herään monta kertaa yössä kipuun ja tekisi mieli repiä kaikki hampaat irti. Kaikki huoneenlämpöistä kylmempi on yhtä helvettiä hampaille. Ruoan jälkeen kipu on kovimmillaan. Kova paine helpottaa, esim jos puree hampaita oikeen kovaa yhteen. Onko jollain muulla ollut samanlaista?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto sinun hammaslääkäriäsi vaivaa? Miksei hän tehnyt muuta kun laittoi lääkepaikan? Sehän on tilapäinen apu.

Vierailija
2/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hermoperäiselle. Googleta trigeminusneuralgia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hitto sinun hammaslääkäriäsi vaivaa? Miksei hän tehnyt muuta kun laittoi lääkepaikan? Sehän on tilapäinen apu.

Kuulemma päivystyksessä on niin kiire, että antavat vain tilapäisen helpotuksen. Mutta kun se ei helpota edes tilapäisesti. Aina vaan jankkaavat, että kyllä se kohta helpottaa kun lääke vaikuttaa tms.

Ap

Vierailija
4/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudestaan päivystykseen ja pyydät että selittävät kunnolla sinulle että mistä johtuu ja miten hoidetaan

Vierailija
5/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmälle oireilu on pienempi paha kuin kuumalle, juuritulehdus oireilee kuumalle.

Ota kombona patasetamolia ja ibuprofeiinia, parasetamoli ei ole tehokkain apu hammasvaivoihin.

Voisiko paikka olla korkea ja tämä aiheuttaa vaivaa koko suuhun? Jos et saa huomenna omaa lääkäriäsi kiinni niin mene päivystykseen, turha kärsiä pidempään.

Vierailija
6/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä hammastarkastuksessa pian. Jossain on reikää tai vanhan paikan sauma vuotaa. Kun kylmä särkee noin kovaa se on selvä merkki reijästä. Kipu todakin voi säteillä pitkin leukaluuta, kokemusta on edelliseltä talvelta, siihen kovaan kipuun ei edes särkylääke tehoa.

Vierailija
7/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen takaisin. Paikan hionta matalammaksi voi auttaa tai kokonaan uuden, matalamman laitto.

Minulle on tapahtunut näin pari kertaa.

Vierailija
8/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmälle oireilu on pienempi paha kuin kuumalle, juuritulehdus oireilee kuumalle.

Ota kombona patasetamolia ja ibuprofeiinia, parasetamoli ei ole tehokkain apu hammasvaivoihin.

Voisiko paikka olla korkea ja tämä aiheuttaa vaivaa koko suuhun? Jos et saa huomenna omaa lääkäriäsi kiinni niin mene päivystykseen, turha kärsiä pidempään.

Buranaa en saa käyttää koska olen raskaana.

Paikka on kyllä silmiin katsottuna matala, tai saman korkuinen kuin muutkin hampaat.

Ap

Vierailija
9/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollaista kun viisaudenhammas mätäni. Syönnin jälkeen oli niin kipeä että vedet valui silmistä. Menin särkypäivystykseen, pääsin saman tien sisään ja hammas kiskottiin pois. Voi luoja mikä helpotus!

Vierailija
10/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen lääkepaikka? Joku tilapäinen paikkaus?

Ibuprofeenia särkyyn, panadol ei auta itse syyhyn eli tulehdukseen. Lankaat huolella hampaiden välit ja peset hampaat fluoritahnalla kaksi kertaa päivässä. Jos ei ala auttaa niin sitten pitempi aika ajanvarauksen kautta että ehtii tutkia ja hoitaa kunnolla?

Vierailija
11/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen heti takaisin, eihän tuossa ole mitään järkeä. Raskaana ollessa ei muutenkaan ole järkeä vedellä kahmalokaupalla särkylääkkeitä vaan koska hammaslääkäri ei jaksa perehtyä ongelmaan.

Vierailija
12/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoishermosärky oireilee noin. Ei ole välttämättä siis ollenkaan hampaista peräisin.

Vierailija
13/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla särkee ylähampaita poskiontelotulehduksessa. Mutta kai tietäisit jos sinulla poskari olisi.

Vierailija
14/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä uudelleen päivystykseen. Voi olla, että lääkepaikkaus ei yksistään nyt riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän