Mitä mieltä miehestä joka juo aina kahvinsa kuksasta
Kommentit (24)
Onko sillä neljäntuulenhattu päässä samalla😅
Hanki itsellesikin aito kuksa. Liota puoli vuotta konjakissa. Haluat aina juoda siitä kahvisi ;D
Kyl sen voi pestä. Kuumaa vettä ja tiskiharjan pyöräytys.
Juotko sinä oikeista kahvikupeista vai jostain mukista?
Terveellistä. Ei tuu pesuaineiden myrkkyjä kahvin mukana. Jos haluaa välttää kemikaaleja, kannattaa vaihtaa astiat puisiin, koska niiden pinnalla ei kasva haitalliset mikrobit.
Minä aikoinaan tunsin erään (tai tunnen edelleen), joka ei VOINUT juoda kahviaan kuin siitä hel vetin kuksastaan. Kantoi kuksaansa aina mukana. Erityisen noloa oli eräissä hautajaisissa missä muistokahvitkin joi siitä kuppaisesta kuksasta. Ja toki kovaan ääneen mölötti kuinka kahvi ei ole kahvia jos sitä ei juo kuksasta. Automatkalla taukokahvitkin osti suoraan siihen kuksaan. Työpaikallaan lipitti taukokahvit kuksasta. Kuksakahvia tietty aina maustoi lisää se, että jaksoi aina päivitellä miten muut eivät arvosta hyvää kahvia.
Pirun raskas tyyppi, onneksi ei olla törmätty vuosiin.
Ennen porsliinia, kupit oli puusta. Silloin kaikissa kahviloissa juotiin kahvit puumukeista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä juodaan aidoista pikku kupeista (1,5 dl). Myös vieraat joutuvat alistumaan tähän. Espresso juodaan espressokupeista tai pienistä, italiasta tuoduista laseista.
Espressoa varten minulla on myös pikkuinen kuksa. Taidankin lähteä käyttämään ja täyttämään nyt sitä, kun tuli puheeksi.
Mikäpä siinä, ymmärrän hyvin! Itsellänikin on tietty lempikuppi, josta kahvi maistuu vaan niin parhaalta, samoin teelle oma lempikuppinsa.
Terveellisempää se on kuin esim. muovikupista juominen.
Ihana . Kuksasta kahvi maistuu parhaalta.
Oikea ja Rehti, sekä Reipas Tosimies.
Ekologinen kuppi. Tutkimusten mukaan hygieeninen, sillä siihen ei pääse muodostumaan samalla tavalla haitallista bakteerikalvoa kuin esim. muoviseen astiaan.
Puun rakenne estää laajemman bakteerikasvun. Voi pestä ja huuhtoa välillä, mutta jo pelkästään se, että kuksa kuivahtaa käyttökertojen välillä, parantaa hygieniaa. Minä pidän kuksaa mukana henkilökohtaisena vesikuppinani. Kahvinkin voi juoda kuksasta mustana ilman, että hygienia kärsii. Kuksan on parasta olla henkilökohtainen. En jaksa aina olla pesemässä vesipulloa, joten kuksa on helmompi käyttää. Pesen sen harvakseltaan.
Taitaa olla lempikuppi☕.
Kait se on ok, jos ei ihan liiallisuuksiin mene niin kuin tuo yksi ( siis että se pitää olla aina mukana, juhlissakin...).
Näin itse asian näkisin.
Toisaalta se voisi tuoda huumoria
ja toimia keskustelun "avaajana"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä juodaan aidoista pikku kupeista (1,5 dl). Myös vieraat joutuvat alistumaan tähän. Espresso juodaan espressokupeista tai pienistä, italiasta tuoduista laseista.
Espressoa varten minulla on myös pikkuinen kuksa. Taidankin lähteä käyttämään ja täyttämään nyt sitä, kun tuli puheeksi.
Minäkin juon espressoni 6 dl tippakupista. Kahvia varten sitten kunnon kuppi.
Vierailija kirjoitti:
Eräjorma.
Luultavammin kuitenkin vain esittää eräjormaa. Oikea jorma tajuaa että on eri asia juoda kahvia salongissa kuin leirinuotiolla.
Lappalainen?