Kokemuksia mielenterveyspotilaan läheisenä?
Mulla on kokemusta valitettavasti jo kymmenen vuoden ajalta. Tuskaa on tuottanut. Haluaisin asettaa tähän jotkut rajat, kun en jaksa koko ajan. Kyse on siskosta.
Kommentit (4)
Jaksatko kuunella samoja juttuja kymmeniä kertoja? Entäs se kun ei ikinä tiedä, mitä tulevaisuus tuo mukanaan. haluasin vähän irtautua tästä asiasta. Ahdistaa. ap
Eri ihminen olen, mutta kokemusta löytyy veljestä 5vuotta ja siskoa ei ole diagnosoitu mutta saman tyyppisiä oireita on.
Ja raskaus aikana työnsin nämä ihmiset pois elämästäni. Selitin että en pysty olemaan tukena. Kaaduin itse taakan alla. Ja jouduin pitämään todellista eroa. Soiteltiin 1-2 kk. sen jaksoin.
Tulevaisuus todella ahdistaa. Hyvä puoli on että veljeni seurustelee ja olen saanut jaettua tämän auttaja roolin. Tiedän ettei veljeni koskaan parane. Se satuttaa eniten.
Olen itse masentunut tämän asian kanssa, joten toivon että otat yhteyttä terveyskeskukseen ennen kuin on liian vaikeaa.
Syitä siihen on monta. taakkaa on kertynyt ja lapsi syntyi 1,5 v sitten. Sikollani on vakavia mielenterveysongelmia. en jaksaiis keskittyä enää hänen asioihinsa. onhan mulla pieni lapsikin. haluaisin elää " omaa elämääni" . en katkaista välejä, mutta tehdä rajaa, että ei tarvi tyyliin joka päivä soittaa parhaasa kaksi ym. sairaiden ajatusten kuuntelu ahdistaa. olenhan kuunnellut tätä jo niin kauan. ap
Mulla on kokemusta miehestäni 5 vuoden ajalta.
Ja sukulaisestani muutamien vuosien ajalta.
Vaikeaa on toisinaan.