Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko kiinteistövälittäjien ”asiakkaani etsii tältä alueelta asuntoa” -mainokset aina pelkkää kusetusta?

Vierailija
13.01.2019 |

Eli ne ”asiakkaat” eivät itse asiassa ole todellisia asiakkaita, vaan huoneistoesittelyissä yhteystietonsa jättäneitä ihmisiä, jos edes niitäkään, ja mitään ostosopimuksia välittäjän kanssa ei ole solmittu? Mainiksen tarkoitus on saada asunnon myyjä tekemään vakiomuotoinen välityssopimus, jossa myyjä maksaa täysimääräisen välittäjän palkkion, vaikka mainoksen mukaan ”asiakas” eli ostaja oli muka jo valmiiksi olemassa? Tämäkö on pelin henki?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun asiakas on todellinen, saattaa olla maininta, että asiakas maksaa kulut. Tällöin asiakas tosissaan halua tietyltä alueelta asunnon.

Vierailija
2/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pelkkää kusetusta.

Haluavat välityssopimuksen jonka jälkeen laittavat nettiin vakioilmoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Miksi ihmeessä ostaja maksaisi siitä että saa ostaa asunnon 😁

Vierailija
4/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tyhmä kysymys, mutta missä tällaisia mainoksia siis on? 

Vierailija
5/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei mainintaa että ostaja maksaa kulut niin kusetusta tai siis kiinteistövälittäjiltä puuttuu myytävää

Vierailija
6/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä jaetaan postiluukusta ja löytyy mm. lyhtypylväistä.

Vierailija
7/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei itse viitsi seurata ilmoittelua. Tosin sitten joutuu vastailemaan koko ajan välittäjän puheluihin ja siltikin käymään katsomassa vähän väliä. Itse ainakin sisällyttäisin välittäjän palkkion siihen maksimihintaan, minkä suosuisin maksamaan asunnosta.

Vierailija
8/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä yritti erään isohkon välitysfirman välittäjä kusettaa.

Pyysimme ilmaisen arvion ja välittäjä kävi. Vajaan viikon päästä soitti että olisi mahdollinen ostaja ja haluaa kuvia asunnosta että voi lähettää ostajalle. Ekaa kertaa nuorina (ja tietämättöminä) lähetin pyydetyt kuvat. Jotenkin tuli olo ”liian hyvä ollakseen totta” ja näin olikin. Kuvat saatuaan välittäjä pyysi meitä tekemään myyntitoimeksiannon. Onneks olin siinä vaiheessa selvittänyt että jos hänellä on ostaja niin hänellä tulee olla ostotoimeksianto ostajan kanssa. Pyysin saada nähdä tämä ostotoimari. Kinasi vielä muutaman viestin verran ettei näin tarvitse olla. Lopetti kuitenkin kun vetosin heidän nettisivuillaan olevaan tekstiin että noudattavat ”hyvää välitystapaa”.

Eli voisin noihin vastata jos olisin myymässä mutta pyytäisin saada nähdä tämä ostotoimari.

Tuskin sellaista on heillä.

Vierailija
9/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärtäisi, miksi k*settaisivat noin. Jos minä näen tuollaisen ilmoituksen ja olisin aikeissa myydä taloani, toki ottaisin yhteyttä välittäjäfirmaan siinä hengessä, millaista asuntoa etsitään enkä miten saisin oman asuntoni kaupaksi. Aika noloon tilanteeseen se välittäjäfirma joutuisi, jos tiedustelisin asiakkaan toiveita ja tarpeita eikä asiakasta olekaan. Jos oikeasti se impulssi yhteydenottoon syntyi nimenomaan siitä, että olisi mahdollisesti ostaja valmiina, ei kai kukaan ota yhteyttä välittäjäfirmaan kysymättä tästä mitään. 

Vierailija
10/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli noita asokämppäänkin sellaiseen aikaan, ettei ollut muuta mainosjakelua, eli oli itse käynyt tiputtamassa laatikkoon. Ei herättänyt luottamusta välittäjän alueen asiantuntemus...

Vierailija
11/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa kohteen jollaista ei ole myynnissä. Ostajahan ne kulut loppupeleissä aina maksaa. Myyjä huomioi myyntikulut myyntihinnassa.

Vierailija
12/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli noita asokämppäänkin sellaiseen aikaan, ettei ollut muuta mainosjakelua, eli oli itse käynyt tiputtamassa laatikkoon. Ei herättänyt luottamusta välittäjän alueen asiantuntemus...

En ymmärrä. Mikä vika alueen asiantuntemuksessa oli? 

Vierailija
13/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut halutulla alueella, niitä tungetaan jatkuvasti postiluukkuun, vaikka siinä olisi ei-ilmaisjakelua-tarra.

Vierailija
14/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä yritti erään isohkon välitysfirman välittäjä kusettaa.

Pyysimme ilmaisen arvion ja välittäjä kävi. Vajaan viikon päästä soitti että olisi mahdollinen ostaja ja haluaa kuvia asunnosta että voi lähettää ostajalle. Ekaa kertaa nuorina (ja tietämättöminä) lähetin pyydetyt kuvat. Jotenkin tuli olo ”liian hyvä ollakseen totta” ja näin olikin. Kuvat saatuaan välittäjä pyysi meitä tekemään myyntitoimeksiannon. Onneks olin siinä vaiheessa selvittänyt että jos hänellä on ostaja niin hänellä tulee olla ostotoimeksianto ostajan kanssa. Pyysin saada nähdä tämä ostotoimari. Kinasi vielä muutaman viestin verran ettei näin tarvitse olla. Lopetti kuitenkin kun vetosin heidän nettisivuillaan olevaan tekstiin että noudattavat ”hyvää välitystapaa”.

Eli voisin noihin vastata jos olisin myymässä mutta pyytäisin saada nähdä tämä ostotoimari.

Tuskin sellaista on heillä.

Ei ne kyllä sopimuksiaan ulkopuolisille näytä. Eikä pidäkään.

Vierailija
15/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aso-kämppä. Kyllä välittäjät yleensä tietävät, missä on osakehuoneistoja. Mutta olen minä nähnyt nettisivuillakin, että kämpän sijainti on merkitty väärään kaupunginosaan. Esim. tilanteessa, että se toinen kaupunginosa on tien toisella puolella, mutta raja on selkeä. Heti näkee, että aluetta ei välittäjä tunne. 

Vierailija
16/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja yksi tuttuni ollaan saatu unelmakämppä haluamaltamme alueelta niin, että ollaan käyty jakamassa ITSE kirjeet ko. alueen postilaatikoihin. Kerroin, että olen etsimässä kohdetta ko. alueelta, minkätyylistä haen ja ehdotin, että jos omistaja harkitsee myymistä, niin nyt olisi tilaisuus kokeilla, onko tarjoukseni kilpailukykyinen ja päästä maksamasta välityspalkkiota. Minulla on lakimies, joka teki kaikki kauppaan liittyvät paperit, eli välittäjää ei mihinkään tarvittu ja hyvin meni.

En ikinä pyytäisi välittäjää hoitamaan tällaista pikkuhommaa puolestani, jos kyse on tarkasti rajatusta pienestä alueesta. Jos taas suuremmasta, niin kannattaa seurata ihan normaaleja myynti-ilmoituksia.

Vierailija
17/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kämppä myyty ilman välittäjää, yksi ostettu ilman välittäjää ja toinen ostettu välittäjän kautta. Kaikki näistä sujui ihan hyvin. Se välittäjän kautta on ostettu siksi, kun välittäjällä oli se sopiva myynnissä. 

Vierailija
18/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aso-kämppä. Kyllä välittäjät yleensä tietävät, missä on osakehuoneistoja. Mutta olen minä nähnyt nettisivuillakin, että kämpän sijainti on merkitty väärään kaupunginosaan. Esim. tilanteessa, että se toinen kaupunginosa on tien toisella puolella, mutta raja on selkeä. Heti näkee, että aluetta ei välittäjä tunne. 

Täh? Eikö asumisoikeusasunnosta saa muuttaa pois? Jos minä etsisin asuntoa joltain tietyltä alueelta, kyllä minulle kelpaisi se aso-kämppäkin. 

Vierailija
19/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta löytyy. Otin Etuoven kautta yhteyttä kahteen eri välittäjään samasta firmasta, koska heillä molemmilla oli muka kiinnostuneet ostajat. Siinä kävi niin että toinen välittäjä suuttui kun olin ottanut toisernkin yhteyttä ja tämä toinen loppujen lopuksi vaati meitä tekemään toimeksiannon tälle yhdelle "asiakkaalle". Meni hermot ja toivoisin että oppivat jotain.

Vierailija
20/22 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Eikö asumisoikeusasunnosta saa muuttaa pois? Jos minä etsisin asuntoa joltain tietyltä alueelta, kyllä minulle kelpaisi se aso-kämppäkin. 

Ei asumisoikeutta noin osteta. Asunnon omistaja myy sen, ei asumisoikeuden haltija.

Ja tuota kaupunginosarajojen hämärtämistä käytetään myyntikikkana, kun se viereinen osa on tunnetumpi, trendikkäämpi ja kalliimpikin.