Ovatko kiinteistövälittäjien ”asiakkaani etsii tältä alueelta asuntoa” -mainokset aina pelkkää kusetusta?
Eli ne ”asiakkaat” eivät itse asiassa ole todellisia asiakkaita, vaan huoneistoesittelyissä yhteystietonsa jättäneitä ihmisiä, jos edes niitäkään, ja mitään ostosopimuksia välittäjän kanssa ei ole solmittu? Mainiksen tarkoitus on saada asunnon myyjä tekemään vakiomuotoinen välityssopimus, jossa myyjä maksaa täysimääräisen välittäjän palkkion, vaikka mainoksen mukaan ”asiakas” eli ostaja oli muka jo valmiiksi olemassa? Tämäkö on pelin henki?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli noita asokämppäänkin sellaiseen aikaan, ettei ollut muuta mainosjakelua, eli oli itse käynyt tiputtamassa laatikkoon. Ei herättänyt luottamusta välittäjän alueen asiantuntemus...
En ymmärrä. Mikä vika alueen asiantuntemuksessa oli?
Aso-kämppä. Kyllä välittäjät yleensä tietävät, missä on osakehuoneistoja. Mutta olen minä nähnyt nettisivuillakin, että kämpän sijainti on merkitty väärään kaupunginosaan. Esim. tilanteessa, että se toinen kaupunginosa on tien toisella puolella, mutta raja on selkeä. Heti näkee, että aluetta ei välittäjä tunne.
Täh? Eikö asumisoikeusasunnosta saa muuttaa pois? Jos minä etsisin asuntoa joltain tietyltä alueelta, kyllä minulle kelpaisi se aso-kämppäkin.
Ei asumisoikeutta noin osteta. Asunnon omistaja myy sen, ei asumisoikeuden haltija.
Ja tuota kaupunginosarajojen hämärtämistä käytetään myyntikikkana, kun se viereinen osa on tunnetumpi, trendikkäämpi ja kalliimpikin.
Niin, mutta se asukas kai itse parhaiten tietää, onko mahdollisesti muuttamassa pois eikä se omistaja. En minä mistään ostoprosessista nyt puhunutkaan. Kysehän on tiedusteluista eikä varsinaisen sopimuksen tekemisestä.
Onko mielestäsi ammattitaitoista tehdä ostotoimeksiantokartoitusta vuokratalojen asukkaille? Sitähän asot käytännössä ovat.
Pelkkää resurssien hukkaamista tuo on.
Niin, mutta se asukas kai itse parhaiten tietää, onko mahdollisesti muuttamassa pois eikä se omistaja. En minä mistään ostoprosessista nyt puhunutkaan. Kysehän on tiedusteluista eikä varsinaisen sopimuksen tekemisestä.