Mitä absolutistit tekevät viikonloppuisin?
Tipaton tammikuu ja todella tylsää. Eli mitä teette, jos ette juo? Oon maannu koko viikonlopun sängyssä ja selaillu somea. Urheilu ei oikeen kiinnosta, äläkä myöskään ehdota sukan kutomista tai netflixin katselua, koska se on tylsää. Eli miten voi pitää oikeasti hauskaa ilman viinaa? Nauraa ja saada ikimuistoisia kokemuksia. Ilman, että rahaa kuluisi ainakaan ihan hirveästi.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi puuhata samoja asioita mitä juodessa? Oletan että sohvalla istuminen ei kuitenkaan muutu automaattisesti hauskaksi kun ottaa mukaan pullon kossua.
Baariin en halua mennä selvinpäin. Kavereita voisin pyytää kylään muuten vaan vaikka tekemään ruokaa kuten joku täällä ehdotti, mutta yleensä kaverit sitten ehdottaa, että juodaan muutamat myös ja mennään loppuillasta baariin.
Hienoa kun kokeilet! Toivottavasti mietit suhdetta alkoholiin kokonaisvaltaisesti. Mä teen käsitöitä, käyn kahvilla kavereiden kanssa, urheilen, luen krrjoja, käyn tapahtumissa. Olisi aivan kamalaa käydä joka viikonloppu juhlimassa 😂
Omataan ainakin parempi mielikuvitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi puuhata samoja asioita mitä juodessa? Oletan että sohvalla istuminen ei kuitenkaan muutu automaattisesti hauskaksi kun ottaa mukaan pullon kossua.
Baariin en halua mennä selvinpäin. Kavereita voisin pyytää kylään muuten vaan vaikka tekemään ruokaa kuten joku täällä ehdotti, mutta yleensä kaverit sitten ehdottaa, että juodaan muutamat myös ja mennään loppuillasta baariin.
On muuten tosi kiva ja hyvä taito osata mennä baariin selvinpäin ja pitää hauskaa. Juot nollaolutta tai tonikkia tai karpalomehua, mistä nyt tykkäätkin. Mieluiten kuitenkin järjestät niin että ei tarvitse sitten olla kuskina/huolehtimassa muista örveltäjistä.
Olen suurkuluttaja ja nyt tipattomalla. Päätin just että mietin 3 kk lisää tästä vuodesta jolloin oon myös tipaton. Nukun hyvin ja saan asioita paremmin aikaan.
Mitä olemme tehneet miehen kanssa? Molemmat siis tipattomalla. Lenkkeileet enemmän. Rakastelleet paljon (no teemme sitä aina paljon), selvinpäin se on parasta. Käytiin teatterissa, väliajalla vain käveleskelimme aulassa. Olen lukenut kirjoja. Ollut pirteä.
Voisi olla parempi jos alkoholi olis elämässä vain poikkeus tämän voinnin perusteella.
Tänä viikonloppuna: remontoinut ja siivoillut, käynyt pitkällä kävelyllä, leiponut, lukenut, neulonut...
Alkoholi turruttaa. Ei kai sinulla ap ole mitään tekemistä kun olet ollut pöhnässä sen ajan kun olisit voinut opetella tekemään kotona muutakin kuin makaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole vielä tähän hetkeen mennessä ymmärtänyt, että viikonloput ovat juomista varten.
Minua ei olekaan koskaan kalja tai viina määrännyt, vaan osaan itse päättää, koska niitä tarvitsen.
Viikonloppuna voi elää!
Kyllä! vaikka kaverin kanssa maastoon lenkille ja pitämän hauskaa vitsien kerronnalla! Sitten jaksaa ymmärtää elämää ohi alkoholin. Antaa hyvälle ololle arvo, että jaksaa kroppa ja mieli! Kannattaa miettiä mitä kaikkea hyvää elämä tulevaisuudessa antaa ilman alkoholia. Siis on tiedossa terveempi ja onnellisempi elämä ilman itsesyytöksiä ja alkoholimasennusta. Kokeile vaikka, palataan kahdenkymmenen vuoden päästä katsomaan kumpi on terveempi ja paremmassa kunnossa alkoholisti vai hän joka on sylkenyt lasiin.
Olen miettinyt monesti kuinka tyhjää elämäni olisi, jos viikonloppuisin seuranani olisi vain alkoholi. Viikonloppuaamut alkavat jo neljän-viiden aikaan, ruokin ja hoidan kotieläimet (kissat,koirat,lampaat,hevoset ja kanat) kannan puita sisälle ja virittelen puuhellaan tulet. Koko päivä menee erilaisissa askareissa liittyen eläinten tai kodin hoitoon,iltaisin jo aikaisin nukkumaan. Toki näen välillä ystäviä jne. Nautin elämästäni suunnattomasti.
Minä käyn tanssimassa viikonloppuisin. Suurin osa muistakin on selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä lähes jokaisena viikonloppuna vuodessa
Sama. Töiden jälkeen teen sitä, mitä nyt ihmiset yleensä töiden jälkeen tekee - käy kaupassa, syö, katsoo Netflixiä tai lukee kirjaa, nukkuu.
Enkä ole absolutisti, vaikka viikonloppuisin en juokaan. Juon vain noin kerran tai ehkä kahdesti kuussa, joko käydään jonkun kaverin kanssa istumassa ulkona iltaa tai sitten ollaan jonkun kotona. Ihan arki-iltakin käy, ei vaadi viikonloppua, kun on erilaiset rytmit ihmisillä.
No itse tipattomalla. Ajattelin kyllä olla pidempään kuin kuukauden, mut mä käyn viikonloppuisin salilla, kokkailen pidempään, tapaan silti ystäviäni vaikka en juokaan. Ei tää ole itseasiassa edes paha. Ryyppäsin ennen 3-4 krt kuukaudessa.
Luen, rentoudun, käyn baarissa kavereiden kanssa, katon miehen kanssa elokuvia, urheilen, jne...😄
Luen, tuijota sarjoja/elokuvia, laitan ruokaa, käyn kaupassa, siivoan, pyykkään, lenkkeilen, teen pihatöitä... Tekemistähän riittää. Joskus käydään ulkona lounaalla tai kahvilla. En ole absolutisti mutta ilman viinaa suurin osa mun elämän viikonlopuista kuitenkin menee.
Vierailija kirjoitti:
No itse tipattomalla. Ajattelin kyllä olla pidempään kuin kuukauden, mut mä käyn viikonloppuisin salilla, kokkailen pidempään, tapaan silti ystäviäni vaikka en juokaan. Ei tää ole itseasiassa edes paha. Ryyppäsin ennen 3-4 krt kuukaudessa.
Hyvä et susta tuntuu ok. 3-4 krt kuukaudessa niin siihen ne vkloput sit meneeki. Mulla oli sama meininki ,mutta kyllästyin siihen et aina sunnuntaina heräs kissanpaskan maku suussa ja maanantaina väsytti töissä. Olen löytänyt sisältöä elämään nytmuualta kuin pullon pohjalta. Ne harvemmat kännitkin kolahtaa ihan eri tavalla kuin ennen.
Halveksin ihmisiä, jotka eivät uskalla nauraa tai pitää hauskaa ilman viinaa.
Voi olla, että tämän yhden kuukauden aikana et ehdi (aivosi eivät ehdi) oppia nauttimaan selvinpäin olemisesta.
Ulkoilen, teen kotitöitä, tapaan joskus kavereita, luen, tai sitten ihan vaan makaan sohvalla jos ei huvita tehdä muuta. Iltaisin katson leffoja, joskus juon alkoholittoman siiderin siinä samalla.
Alkoholi masentaa ja koska terve maksa tekee ihmisen luonnostaan iloiseksi, absolutisti nauttii tietysti olemisestaan.
Ihan niitä samoja asioita voit tehdä, mitä tekisit kännissäkin. Miinus rahanmeno, krapula ja kännisekoilut.
Tänään kävin jo aamulla punttisalilla ja vedin rankan treenin. Autoin teiniä kokeeseen lukemisessa. Kävin kaupassa, tein lasagnea. Värjäsin tukkani. Katsoin televisiosta Rillit huurussa, joka on lempisarjani. Nyt katson toisella silmällä Rockya ja nauran kornille leffalle. Kohta katson miehen kanssa yhden leffan. Myöhemmin luen vielä ennen nukahtamista.
Huomenna siivoan, käyn pitkällä kävelyllä mieheni kanssa, autan taas teiniä, teen ruokaa. Luen ja katson varmaan viimeisen osan Babylon Berliniä miehen kanssa Areenasta.
Arkisia juttuja, mutta aika lailla terveellisempää elämää kuin jokaviikonloppuinen juopottelu.
Kyllä minä joskus alkoholia juon, eli en ole absolutisti. Mutta runsas yli 3 annoksen juominen kerralla on terveysriski ja erityisen haitallista naisille, jotka saavat miehiä herkemmin sairauksia alkoholista.
Joten HYVÄ että pidät tipatonta, koeta vähentää alkoholin roolia ja määrää myös niinä 11 muuna kuukautena. Ei se oikeasti tee elämästäsi hauskempaa tai mielenkiintoisempaa.