Miksi vieraat eivät ilmoita ajoissa, jos eivät pääse tulemaan
Meillä oli tänään lapsen syntymäpäivät. Olimme kutsuneet mummot, kummit ja ystäväperheitä.
Osalla on erityisruokavalioita ja otan heidät huomioon. Olenhan itse heidät kutsunut. Tästä on tottakai vaivaa enemmän ja välillä pitää todella käyttää mielikuvitusta. Tykkään kolota ja leipoa.
Tänään viisi henkinen perhe ilmoitti 1,5h synttäreiden alkamisen jälkeen, etteivät pääse. Toinen viisi henkinen perhe ei vain ilmestynyt. Yksi ilmoitti ovesta astuessaan, etteivät lapset ole mukana, kun on flunssassa. Neli henkisestä perheestä saapui kaksi.
Eniten minua ärsyttää nyt, kun ruokaa menee roskiin todella paljon. Osan saan pakkaseen, mutta esim. täytekakkua en syö pakastettuna.
En ymmärrä miten ihmiset eivät tajua ilmoittaa ajoissa esteestä. He tietävät, että huomioin ruokavaliot.
Meillä oli mukavat juhlat ja sankari oli tyytyväinen.
Kommentit (11)
Tollaset ihmiset on todella raivostuttavia.
Mua ainakin ketuttaa kun kaiken tekee valmiiksi ja viime tipassa todetaan ettei nyt jaksa. Olis edes joku yllättävä syy, mutta ei. Ei vaan viitsi ilmottaa ajoissa.
Meillä tuo on kyllä ihan tavallistaa ettei välttämättä etukäteen ilmoiteta, jos koko porukka ei pääsekään juhlimaan, kun kyse on jostain kahvitteluista, jossa ei oleteta kaikille olevan mitään omaa annosta tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo on kyllä ihan tavallistaa ettei välttämättä etukäteen ilmoiteta, jos koko porukka ei pääsekään juhlimaan, kun kyse on jostain kahvitteluista, jossa ei oleteta kaikille olevan mitään omaa annosta tarjolla.
Meidän ruokarajoitteiset vieraat tietävät, että heille on varattu heille sopivaa ruokaa.
Ap
Ikävää tuollainen. Ei huomioida sun vaivannäköä.
Voiko ylijäämää antaa kavereille tai naapureille?
Mitä tarkoittaa 'kolota'? Onko se jotain murretta?
Aikamoinen lössi teille sitten oli tulossa.. minä en kutsuisi lapsen synttäreille samaan aikaan sukulaisia ja ystäviä, kun ei riitä istumapaikat, eivätkä tunne toisiaan. Mieluummin pidin aikoinaan erikseen sukulaissynttärit ja kaverisynttärit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa 'kolota'? Onko se jotain murretta?
Aikamoinen lössi teille sitten oli tulossa.. minä en kutsuisi lapsen synttäreille samaan aikaan sukulaisia ja ystäviä, kun ei riitä istumapaikat, eivätkä tunne toisiaan. Mieluummin pidin aikoinaan erikseen sukulaissynttärit ja kaverisynttärit.
No sinä tekisit silleen ja minä tekisin tälleen ja tuo tekis tolleen. Ei nyt vain mitenkään kuulu tähän asiaan.
Huonot käytöstavat!
Ei kunnioitusta toista kohtaan.
Kertoo etteivät arvosta sinua. Olet itsestäänselvyys. Loukkaantuisin tosi paljon jos jätetään tulematta ilman hyvää syytä. Vielä jos ei edes vaivaudu ilmoittamaan estymisestä. Tietäähän se että juhlan sankari odottaa.
Minä en toiste kutsu tuollaisia perheitä kylään. Sympatiat ovat sinun puolellasi.
Tuossa on loukkaavaa se että se kertoo heidän suhtautumisen teihin. Jos olisi joku kutsuja ketä arvostavat, varmasti menisivät vaikka pyörien paikalle. Tai vähintäänkin ilmoittaisivat jos eivät pääsisi. Se että jättää tulematta edes ilmoittamatta sitä on pöyristyttävän itsekästä ja epäkunnioittavaa. En olisi tuollaisten kanssa tekemisissä.
Ei siitä nyt loukkaantua pidä, jos kaikki eivät tykkää tulla teille kylään.