Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Röntgenhoitajaa/alaa opiskelevaa paikalla?

Vierailija
12.01.2019 |

Osaako joku kertoa, millainen pääsykoe on? Olen ymmärtänyt, että koe olisi kaksi osainen ja toinen osista mittaisi matemaattista lahjakkuutta. Minkälainen kyseinen koe on vaikeusasteeltaan.

Nykyään kun voi hakea millä tutkinnolla vaan, olisin hakemassa aiemmalla ylemmällä korkeakoulututkinnolla...

Mitä röntgenhoitajantyössä merkitsee vastuullisuus, mikä toisin sanoen on kaikkein haasterllisinta?

Työlkistyykö 44-vuotias, tuore röntgenhoitaja pääkaupunkiseudulla. Olen nyt 39 ja valmistuessani olisin n. 43.5 vuotta...

Kaikenlaisia näkökulmia otetaan vastaan...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti kiinnostaa osastokohtaiset työnjaot ja vastuukysymykset. Käsittääkseni työ jakautuu radiologien, sairaalafyysikoiden ja röntgenhoitajien kesken. Käytännössä tämä tarkoittaa mitä?

Vierailija
2/6 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein röntgenhoitajakoulutuksen ja valmistuin 45-vuotiaana viime vuonna. Meidän ryhmässä oli monta yli nelikymppistä osallistujaa, itse en ollut edes läheskään vanhin. Pääsykoe ei ollut vaikea eikä koulutus myöskään. Perusduunariammatti ja koulutus sen mukainen. Harjoittelut ovat koulutuksen tärkeintä antia ja sitä kautta suurin osa omista opiskelijakavereista on työllistynyt, myös ne vanhemmat.

Työ on sinänsä ihan mukavaa, eikä vastuu ole mikään erityisen suuri. Hoitajana suoritat kuvaukset, tulkinta on radiologien hommaa. Työyhteisöstä riippuen voi olla oikein mukavakin työ, toisaalta hoitoala on hoitoala, eli aika epämiellyttäviäkin harjoittelupaikkoja matkan varrelle sattui. Jos pidät hoitotyöstä ja jatkuva sosiaalinen vuorovaikutus ei sinua rasita, ehdottomasti voi suositella röntgenhoitajan työtä. Palkka toki on pieni, mutta eipä töissä toisaalta paljon rasitukaan.

Vierailija
4/6 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein röntgenhoitajakoulutuksen ja valmistuin 45-vuotiaana viime vuonna. Meidän ryhmässä oli monta yli nelikymppistä osallistujaa, itse en ollut edes läheskään vanhin. Pääsykoe ei ollut vaikea eikä koulutus myöskään. Perusduunariammatti ja koulutus sen mukainen. Harjoittelut ovat koulutuksen tärkeintä antia ja sitä kautta suurin osa omista opiskelijakavereista on työllistynyt, myös ne vanhemmat.

Työ on sinänsä ihan mukavaa, eikä vastuu ole mikään erityisen suuri. Hoitajana suoritat kuvaukset, tulkinta on radiologien hommaa. Työyhteisöstä riippuen voi olla oikein mukavakin työ, toisaalta hoitoala on hoitoala, eli aika epämiellyttäviäkin harjoittelupaikkoja matkan varrelle sattui. Jos pidät hoitotyöstä ja jatkuva sosiaalinen vuorovaikutus ei sinua rasita, ehdottomasti voi suositella röntgenhoitajan työtä. Palkka toki on pieni, mutta eipä töissä toisaalta paljon rasitukaan.

Missäpäin Suomea opiskelit?

Olen auttavainen luonne, tuen jatkuvasti toisia ympärilläni, olen empaattinen ja välittävä, asiakaspalveluhenkinen, rohkea ja määrätietoinen. Omaan hyvän ongelmanratkaisukyvyn.

Uskon sopivani alalle, en toki voi olla varma.

Vierailija
5/6 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/6 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up