Paljonko teillä maksanut yksityinen gynekologi? Tsekkaus ja papa-koe..
Ajattelin ensimmäistä kertaa mennä yksityiselle kunnon tarkistukseen. Kuinkahan monta euroa about loppulasku tulee olemaan?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleislääkäri ei ole gynekologi.
Kyllä naisen pitää käydä pari kolmen vuoden välein ihan oman alansa lääkäri tarkastuksessa.
Siellä tulee yleensä ilmi asioita, joita itse ole edes huomannut. Papaa ei ole pakko ottaa, ei myöskään tarvitse välttämättä ultrata, jos ei ole epäilyksiä jostain kasvista tms.
Pelkkä sisätutkimus ja haastettelu saattaa riittää monille.
Gynekologi on erikoislääkäri: Opiskellut 6 vuotta lääkäriksi , sitten erikoistunut naistentauteihin ja synnytyksiin 6-7 vuotta, mikä on erikoislääkäriksi kouluttautumisen aika.
Kaikkien erikoislääkäreiden palkkiot yksityisvastaanotoilla ovat korkeita, miettikääpäs, miksi niin on?
Miks? Käytkö ortopedilläkin tarkistuttaa luiden tilanteen? Kardiologilla tutkituttaa sydämen?
Minä käyn tutkituttamassa pääni varmuuden vuoksi vuosittain.
1,3% vastasyntyneiden kuolemista aiheutuu ympärileikkauksista http://www.cirp.org/library/death/
Papanäyte ja ultra tarkistuksineen reilu 290€
Vierailija kirjoitti:
1,3% vastasyntyneiden kuolemista aiheutuu ympärileikkauksista http://www.cirp.org/library/death/
Oho taisi mennä väärään ketjuun..
Miksi käytte papakokeessa yksityisellä? Anteeksi, jos on tyhmä kysymys, mutta itse käyn vain kun kutsu tulee. Toki ymmärrän, jos epäilyttää solumuutokset, mutta tässäkin ketjussa todella moni on otattanut yksityisellä papakokeen, ja ihmettelen vain tätä määrää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa. Jos iskee syöpä, on syy yhteiskunnan. Vähävaraisilta ollaan viety mahdollisuus terveydenhoitoon. Tämä on ns hillitty puhdistus. Kiitos oikeisto, kiitos kepu.
Tämä. Kevennetty holokausti. Sen lisäksi ei tietenkään etanasiaa, vaan paskalla kivunlievityksellä vuodeosastolle kitumaan loppuun. Koska sadismi.
Vierailija kirjoitti:
N. 130e koko höskä toimistomaksuineen.
Komppaan. Tämä kuulostaa tutulta hinnalta myös minun käynnistäni.
Hui mitkä hinnat, huomen menossa ilmatteeks ku tänävuonna 30v tuli täyteen. Eka meinasin etten mene, mut nyt kyllä kun hinnat tien niin huoh onneks meen, meinaan kirpasis aikalailla tollanen summa maksella.
Ymmärtäisi vielä n. 150 e hinnan/perusgynekäynti mitä ovat olleetkin vuosia, mutta yhtäkkiä yli 200e ja lähemmäs 300 e ovat aivan järkyttäviä summia.
Miksi yhtäkkiä parin vuoden sisään yksityisten hinnat nousseet? Yksityinen vakihammaslääkärikin maksoi yhtäkkiä satasen enemmän kun yleensä, vaikka samat toimenpiteet kuin ennen. Jossain mättää nyt pahasti.
Mulla on ollut syöpä nuorena ja pakko mennä jollekin onkologisiin hoitohin perehtyneelle gynekologille, joten varmaan 280-300 e maksaa Aavassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut syöpä nuorena ja pakko mennä jollekin onkologisiin hoitohin perehtyneelle gynekologille, joten varmaan 280-300 e maksaa Aavassa.
Kysypö ensin, sillä mulla oli pari v sitten Aavassa jotain 130 sisälsi ultran ja papa olis ollu n30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisen pitää käydä pari kolmen vuoden välein ihan oman alansa lääkäri tarkastuksessa.
Siellä tulee yleensä ilmi asioita, joita itse ole edes huomannut. Papaa ei ole pakko ottaa, ei myöskään tarvitse välttämättä ultrata, jos ei ole epäilyksiä jostain kasvista tms.
Gynekologi on erikoislääkäri: Opiskellut 6 vuotta lääkäriksi , sitten erikoistunut naistentauteihin ja synnytyksiin 6-7 vuotta, mikä on erikoislääkäriksi kouluttautumisen aika.
Kaikkien erikoislääkäreiden palkkiot yksityisvastaanotoilla ovat korkeita, miettikääpäs, miksi niin on?
Miks? Käytkö ortopedilläkin tarkistuttaa luiden tilanteen? Kardiologilla tutkituttaa sydämen?
Itse käyn yksityisellä ortopedillä, kardiologilla ja gynekologilla. Kyllä tarvitsen 3 asiantuntijaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytte papakokeessa yksityisellä? Anteeksi, jos on tyhmä kysymys, mutta itse käyn vain kun kutsu tulee. Toki ymmärrän, jos epäilyttää solumuutokset, mutta tässäkin ketjussa todella moni on otattanut yksityisellä papakokeen, ja ihmettelen vain tätä määrää.
Miksi käyn yksityisellä. Monilla on huonoja kokemuksia seulonnoista julkisella. Gynekologi hoitaa kokonaisvaltaisesti. Eihän se ole sama asia.
Rahalla saa palvelua!!!! Kaikki eivät ole massaa, joita käsitellään kuin liukuhihnalla. Julkisen pas ka palvelun voi jättää omaan arvottomaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni käy yksityisellä koska on itse töissä samassa paikassa missä kokeet otetaan. Siis kahvittelevat samassa huoneessa ja sille pitäs aukasta haarovälit asiakkaan/potilaan ominaisuudessa.
Eihän siinä pitäs olla mitään noloa mutta tämä on aika yleinen syy ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
TERVEYSKESKUS KYLLÄ YLEISLÄÄKÄRI LÄHETÄÄ LÄHETELLÄ NAISTENTAUTIEN POLIKLINIKALLE JOS HÄIKÄÄ ESIMERKISI ON.ANTAA TARVITAESSA SEN LÄHETEEN SINNE PAPAKOKESEEN ,SAMAAN PAIKKAN MISSÄ TEHDÄN 5 VUODEN VÄLEIN PAPA SEULONTA.ELI JULKISEN PUOLEN LAPORATORION. SEN TULOKSEN UKAAN TODELLA LAITTA JULKISEN PUEN NAISTENTAITIEN PLK.
Itse ottaisin ehdottomasti ultrankin, sillä ei siinä perustarkastuksessa näe kuin ulkoisesti. Papakaan ei kerro paljon. Ultra on se, millä nähdään munasarjojen kunto, onko kystia/monirakkulaisuutta/muuta häikkää vai näyttääkö kaikki toimivan kuin pitää.
Selvittelin juuri, että käynti ultran kanssa maksaa 230-350€... Liian kallista mulle!
Julkiselle en tosin edes saanut lähetettä. Olen nyt tavannut 4 lääkäriä (yksi jopa yksityinen), eikä lähetettä heru millään... Yleislääkärillekään ei juuri nyt pääse kuin päivystyksessä, eli oma terveysasema on niin kriisissä, ettei tavallisia aikoja enää meinaa saada. Edes sinne 8 viikon päähän, kuin ennen....
Kallistunut on. Mehiläises kävin talvella marraskuussa -22 ja papa ja nopeasti otettu ultra joka kesti pari minuuttia, lasku 430 e. tuolla on se toimisto maksukin 29,50
Ei ole varaa. Jos iskee syöpä, on syy yhteiskunnan. Vähävaraisilta ollaan viety mahdollisuus terveydenhoitoon. Tämä on ns hillitty puhdistus. Kiitos oikeisto, kiitos kepu.