Todellinen uni
Asuin noin 17vuotiaana isossa kartanossa isäni kanssa. Isäni vietti yöt ystävänsä auton kimpussa joten nukuin yksin. Isä oli sanonut että kun kello on 12 sulje valot olohuoneesta ettei naapurit nää minua tai isääni. Sen tarkemmin ei hän sitä minulle kertonut. Illalla päätin mennä sulkemaan valot ja tajusin kuinka pimeää oli ilman kattolampun valoa. Sytytin kynttilän olohuoneen pöydälle ja isäni soitti minulle samantien. Vastasin ja isäni huusi minulle mitä teit!! He katsovat sinua. Katsoin ikkunasta ja jokin todella katsoi minua. Kiljuin niin että kaaduin lattialle säijähdyksestä ja samalla heräsin kirkunaan. Isäni istui sohvalla ja kysyi mikä hätänä? Mikset ole nukkumassa. On jo myöhä.. Sanoin olevani ok ja menin portaissa tajusin ettei se ollut unta sillä aiemmin puolituntia myöhemmin leipomani piiras oli pöydällä. Isäni katsoi minua ja kysyi miksi sytytin kynttilän menin sanomatta mitään nukkumaan ja minulla oli heikko olo. Isäni huusi nimeäni mutta ne kuulin vain vaimeina sanoina aivan kuin hän olisi sanonut *mene nyt jo nukkumaan* heräsin aamulla siihen että makasin sohvalla kynttilä paloi edelleen vieressäni ja isäni katsoi tv tä ja kysyi olinko kunnossa. Nykyään vain nauran tuolle tarinalle