Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästättekö lastenleluja ja tarvikkeita mahdollisia lastenlapsia varten?

Vierailija
12.01.2019 |

Meillä olisi edessä vauvatavaroiden ja taaperolelujen myyminen. Joitain "merkki"-lelujen, kuten brion päältä ajatteva lelu ja puiset palikat yms mietityttää.
Kannattaako säästää tätä varten vuosia näitä varastossa? Eli mitä JOS lapseni saavat joskus itse lapsia ja mummolassa olisi sitten näitä vanhanajan leluja jemmassa.

Minulla on kaksi poikaa...onko edes nykyään enää todennäköistä että mummoksi pääsisin....

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin aikanaan veljen perheestä laatikollinen heidän vanhoja lasten kirjoja meidän lapsille. Meillä luettiin niitä mutta nyt omat lapset isoja. Joten pakattiin kirjat (suurin osa samoja jotka saatiinkin sieltä) ja vietiin takaisin kun heillä nyt jo lapsenlapsia. Perheen aikuiset tytöt penkovat laatikkoa ja muistelivat innoissaan kirjoja. Ja heistä oli kiva saada omia lapsuuden kirjoja takaisin alle vuoden ikäisiä lapsia varten. Kohta he pääsevät lukemaan omia lapsuuden kirjoja omille lapsilleen.

miehestä oli tosi kiva leikkiä omilla vanhoilla leluilla omien lastensa kanssa. Harmitteli kyllä sitä välillä että äitinsä oli antanut osan miehelle tärkeimmistä leluista eteenpäin. Itse olen kysynyt lapsilta itseltään mitkä esim pikkuautoista säilytetään ja antanut eteenpäin vain ne jotka lapset ovat luvanneet hävitettäviksi.

Vierailija
22/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lelujen kohdalla pitää myös kuunnella lasta. Tietysti kaikkea ei tarvi säästää mutta lapsella on oikeus olla valitsemassa mitkä lelut säästetään jotka mahtuvat säilytystilaan.

Olisin kyllä ollut katkera vanhemmilleni jos olisivat antaneet kaikki vanhat leluni eteenpäin minulta kysymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästin lapsen lapselleni erityisesti kirjoja. Nyt hän täyttää 15 ja toivoo minun säilyttävän ne hänen lapsilleen. Ne on aina olleet minun asunnossa. Joten kun hän tuli kylään luonani oli kirjoja, leluja ja vaatteita. Ja tietysti hammasharja.

Vierailija
24/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä säästin lapsen lapselleni erityisesti kirjoja. Nyt hän täyttää 15 ja toivoo minun säilyttävän ne hänen lapsilleen. Ne on aina olleet minun asunnossa. Joten kun hän tuli kylään luonani oli kirjoja, leluja ja vaatteita. Ja tietysti hammasharja.

Lapsen lapseni siis suunnittelee saavansa lapsia aikanaan, mutta hän ei asukaa Suomessa.

Vierailija
25/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon säästänyt kivoimmat ja tunnepitoisimmat lelut ja paljon kirjoja, mutta en lapsenlapsia varten koska niitä ei tule. Ihan tunnesyistä säästin, ja kyllä ne nyt omille aikuisille muksuille ovatkin tärkeitä.

Samaten mulla on omasta lapsuudesta joitain leluja ja kirjoja tallella, voi että kuinka ihania muistoja!

Vierailija
26/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on hävittänyt tietämättäni lapsuusajan leluni, ja kyllä minulla siitä vähän paha mieli jäi. Tästäpä oppien olen säästänyt omien lasten leluja tietyssä määrin heille, jotta saavat sitten aikuisena katsoa mitä säästävät.

Vierailija
27/28 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pakattiin isoon matkalaukkuun legot, puulelut sekä barbit vaatteineen ja tavaroineen.

Nyt liki aikuiset lapsenlapset leikkivät niillä paljon, lelut ovat nyt tallessa mahdollisia lapsenlapsenlapsia varten.

Vierailija
28/28 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaikki mun vanhat lelut 70-80 luvulta säästetty, mutta koska haisivat homeelta niin luovuin niistä kaikista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme