On HenkkaMaukalla tosiaan pientä mitoitusta! ! 10v tytöllä takki aikuisten osastolta.
Huppu liian iso, mutta muuten koon 36 toppatakki on täysin sopiva! Ei ihme, että välillä tuntuu koon 44 naisena täysin mahdotomana löytää sieltä vaatetta.
Kommentit (11)
Tai sitten lapsesi on isompaa kokoa?
157cm/52kg 36 toppatakki menee
Itse olen 167cm ja ihan normaali painoinen. Silti mulla on muutama vaate hm lasten osastolta. Eiköhän tuo riipu enemmän siitä minkä mallinen vaate on.
Minusta taas koot ovat kasvaneet huomattavasti myös heillä viime vuosina. Olen 155cm pitkä nainen ja 152cm vaatekoko sopii minulle hyvin. Ennen käytin kokoa 158; painoni ei ole muuttunut vaan vaatekoot.
Aikuisten 32 vastaa kokemukseni mukaan kokoa 158 aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten lapsesi on isompaa kokoa?
157cm/52kg 36 toppatakki menee
148 cm ja 35kg.
Ap
Mun mielestä siellä on ihan normaalit koot.
T. Kahden teinin äiti
Ainakin lastenvaatteet on tosi pieniä... Meidän 74 cm pitkä vauva käyttää HM:n vaatteissa kokoa 86 cm. Eikä ole leveydestä kyse, vaan pituudesta.
Divided on nuorten mallisto ja esim. koko xs on niin pieni että näyttääkin lastenvaatteelta.
Meillä tyttö 148 cm ja 40 kg, ruumiinrakenne on roteva, leveät hartiat jne. Ikää vasta 9 vuotta. Täytyy ostaa paljon isompaa kokoa (158 cm) eikä mitkään H&M:n superkapeat housut mene edes reisistä ylös.
Mielestäni H&M:n tyttöjen mitoitus on tehty kukkakepeille.
Hieman pienempää mitoitusta kyllä kuin esim. Vero modassa, Vilassa tai Lindexillä, mutta ei mielestäni poikkeavan pientä. Itselleni yleensä sopii H&M:n koot xs ja 34 (farkuista26/30-32), takeista mieluummin 36. T. 169 cm ja 56 kg
Jep, siellä on välillä ihan naurettavia mitoituksia. 7-vuotias tyttäreni on koko ikänsä keikkunut normaalipainon alarajalla ja ollut pitkäsääristä mallia, mutta muutama vuosi sitten HM;n ohuemmat leggingsit menivät jalkaan jos otti pituuden mukaan 3 numeroa isompaa kokoa.