Hei te, jotka säälitte lapsettomia!
Luin ketjua, jossa kysyttiin, oletko kateellinen lapsettomalle ja onnelliselle. Hyvinkin moni vastasi, että ei kateellinen, mutta säälii lapsettomia.
Minulla on kaksi lasta, mutta en ole koskaan säälinyt lapsettomia. No, ehkä en ole emotyyppi... mutta sitten tuli vain mieleeni, mikä teitä " säälijiä" yhdistää??
Oletteko hyvin vahvasti emotyyppejä? Auttajatyyppejä? Mikä on koulutuksenne, työkokemuksenne tai perhetaustanne? Löytyykö teistä jotain, mitä minulla ei ehkä ole?
Kommentit (3)
Silti tuli mieleeni, että ehkäpä näillä ihmisillä on järkeä enemmän, kuin tämän avauksen tekijällä. Siinä saattaisi olla se merkittävä erottava tekijä ap:n ja säälijöitten välillä.
huolimatta voi saada lasta, sillä se on takuulla rankkaa. Valittu lapsettomuus on eri asia, siinä ei ole mitään säälimistä, kaikki eivät lapsia kaipaa tai tarvitse hyvään elämään.
mutta lapsi on elämän ihme, jota ei millään rahalla saa ja laittaa kaikki muut arvot ihan uuteen järjestykseen.
Ehkä jos olisin emotyyppi, pitäisin itsestäänselvänä että lapset on " kivoja" ..
Elämänkatsomus on myös muuttunut, vaikka olin mielestäni ihan fiksu ja ajattelevainen jo ennen lapsiakin.