Kätilö vastaa äitienpäivän kunniaksi kysymyksiisi
Kommentit (17)
Vierailija:
Ilmeisesti pääsen ainakin synnytystapa-arvioon? Ja onko niin, että uudestaan ei enää käynnistetä, kun on vanha sektioarpi jne.? Näin olen ymmärtänyt jostain... Vähän pelottaa, että miten tässä käy.Entä kuinka yleistä on kokemuksesi mukaan se, että raskausmyrkytys uusii?
Kiitos! Ja hyvää äitienpäivää :)))
Synnytystapa-arvio tehdään n 36 raskausviikolla. Käynnistellä voidaan, vaikka on sectio takana, kylläkin vähän varovaisemmin ja pienemmillä annoksilla.
Raskausmyrkytyksen vaara on suurin ensimmäisessä raskaudessa, uusiminen n 30 % luokkaa.
Hyvää äitienpäivää myös sinulle.
klö
Vierailija:
hänellä menisi " vilunväreitä" . Liikkuu ja potkii normaalisti mutta välillä tulee sellainen hassu väristys-liike?Kiitos etukäteen,
rv 32
Kyllä väristyksiä ovat monet kuvailleet eivätkä liity mihinkään poikkeamiin. Ole huoletta.
klö
siis niin runsas, että oikein pulppuaa verta suihkuna (2 tunnin päästä synnytyksestä) en muistanut kysellä, mistä johtui tämä.
Jos sinua noin kovin häiritsee, hyppää yli vaan...
klö
Todennäköisimmin johtuu kohdun huonosta supistumisesta. Istukan irtoamispaikalla on isoja verisuonia ja jos ei kohtu supistu riittävästi ja paina suonen päätä kiinni, seuraa kuvaamasi verenvuoto. Myös huomaamatta jäänyt repeämä voi vuotaa.
klö
Olen ollut tekemisissä lapsen kanssa, jonka perheessä rotavirusta. Olen rv 39 raskaana.
On normaalia. Tilaa on vähemmän ja vettäkin yleensä vähemmän.
Jos huolestuttaa, makaa tunti kyljelläsi ja laske liikkeet. Jos 10 liikettä tái yli,asia kunnossa, jos alle, seuraa toinen tynti. Jos edelleen vähän, käy päivystyksessä sydänäänikäyrässä tai ultrassa.
klö
Jos ala kiinnostaa, kannattaa ehdottomasti. Palkan vuoksi ei kannata missään nimessä.
klö
Niinpä...Et ole ainoa tällaisen ongelman kanssa. Molempien on kuitenkin hyvä olla yhtä mieltä asiasta, näin suurta päätöstä ja " jekkua" miehelle ei kannata yksin tehdä. Keskustelua ja tunteisiin vetoamista.
klö
Hoitoalan huonot palkat ovat tunnettu fakta.. Ala vain muuten kiinnostaa. T.3
Jos saat itse kovan vatsataudin, se voi käynnistää synnytyksen ja se ei näillä viikoilla haittaa. Sitten huolellisella käsihygienialla varjellaan lasta. Raskauden aikana en usko, että tarttuu.
klö
Toki olen menossa sektioon kymmenen päivän päästä, että toivottavasti ei käynnisty sitä ennen.
-5
Ilmeisesti pääsen ainakin synnytystapa-arvioon? Ja onko niin, että uudestaan ei enää käynnistetä, kun on vanha sektioarpi jne.? Näin olen ymmärtänyt jostain... Vähän pelottaa, että miten tässä käy.
Entä kuinka yleistä on kokemuksesi mukaan se, että raskausmyrkytys uusii?
Kiitos! Ja hyvää äitienpäivää :)))
hänellä menisi " vilunväreitä" . Liikkuu ja potkii normaalisti mutta välillä tulee sellainen hassu väristys-liike?
Kiitos etukäteen,
rv 32