Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Politiikka ei kiinnosta minua

Vierailija
11.01.2019 |

Ei voisi vähempää kiinnostaa politiikka ja en aio äänestää ketään tulevissa vaaleissa. En ole edes löytänyt puoluetta joka ajaisi asiaani joten nukkuvien puolueelle menee ääneni. Myöskään yksi ääni ei vaikuta mitään vain tyhmä kuvittelee että äänestemällä voisi vaikuttaa mihinkään. Suomessa on kuitenkin 5 ja puoli miljoonaa ihmistä joten eihän yksi ääni tee siinä mitään. Toki tuosta kaikki ole äänioikeutettuja mutta silti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi ihmiset edes vaivautuvat äänestämään? Koulussa politiikasta ei kerrota mitään, se pidetään arjesta irrallisena. Jossain kohtaa sitä miettii: "hei, kyllähän mua kiinnostaa, miten ympäristöni toimii!" Kunnes tulee järkiinsä. Tajuaa, että kansanvalta on pelkkä illuusio. Paitsi jos ajattelee asioita kovian kapea-alaisesti, ei koko isänmaan etua ajatellen.

Vierailija
2/3 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäisten äänten joukoilla nuo nykyisetkin on eduskuntaan valittu. Usein on muutamasta äänestä eli yksilöstä kiinni, kuka sinne pääsee.

En tietenkään luule vakuuttavani sinua siitä, että jos on äänioikeus annettu, sitä pitää käyttää. Tuo "politiikka ei kiinnosta" kuitenkin tarkoittaa sitä, että sinua ei kiinnosta se, kuka päättää tämän maan isoista ja pienistä asioista. Minullakin on edessäni tilanne, jossa ei mistään puolueesta löydy ketään, joka "ansaitsisi" ääneni, mutta silti etsin jonkun, joka on edes sinne päin. Vaikeaa se on, mutta aina olen onnistunut.

Jos on ollenkaan mahdollista, että kuitenkin äänestäisit, katso muutamasta vaalikoneesta itsellesi tärkeät kysymykset ja etsi ehdokas, jonka kanssa tulisit toimeen riitelemättä. Kun nimi ja naama ovat tiedossa, politiikan arkipäiväkin saattaa alkaa kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon,että jokainen ääni voi vaikuttaa ja olla ratkaisevassa asemassa. - Äänestämättä jättäminen on sama kuin jättäisi yhteisten päätöksien tekemisen kokonaan muiden hoidettavaksi, ilman, että edes hieman yrittäsi itsekin vaikuttaa. Tiettävästi Suomessa(kin) äänestävät eniten he, joille on usein kaikkein vähiten merkitystä siitä, ketkä tai kuka esimerkiksi eduskunta tai EU -vaaleissa valitaan päätöksiä tekemään ja laatimaan. Ja vastaavasti vähiten äänestävät he, joille sillä on eniten merkitystä, millaista politiikkaa harjoitetaan. Esimerkiksi ei 6000€  nettotuloilla kuukaudessa ole päivittäisen elon kannalta  juurikaan väljä nouseeko lapsilisä tai vaikka asumistuki parikymppiä. Mutta jos ainoat tulot koostuvat tulonsiirroista, kuten toimeentulotuesta tai opintotuetsa ja asumislisästä, niin tuolla parilla kympillä saattaa usein olla "jo" hieman merkitystä.    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi