Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni on huolestuttavaa jos elämä olisi tyhjää ilman lapsia

Vierailija
11.01.2019 |

Eikö teillä ole tosiaan mitään muuta kuin ne lapset?

Ei harrastuksia, intohimoja, unelmia, projekteja, elämyksiä tai mitään?

Oliko elämäsi tyhjää ennen lapsia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy,, tehdä lisää lapsia,, että elämä., jatkuu !! Ei siitäkään , sitten,, mitään tule ,jos maa pallolta loppuu elämä??

Vierailija
2/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo musta oli todella surullista kun yks entinen työkaveri, n. koulutettu 40-v nainen, ei iltaisin osannut tehdä mitään muuta kuin passata miestä ja kolmea teini-ikäistä lastaan. Teinit kuulema tiputtelivat likapyykkiä pitkin lattioita ja äiti sitten keräsi näitä ja pesi illat pitkät.

Yhtenä kesänä hän sitten ihmetteli mitä tehdä koko viikon töiden jälkeen, kun mies oli jo lomalla ja mennyt lasten kanssa mökille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä todella tylsää elää koko elämänsä sitä lapsettoman elämää.

Vierailija
4/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsää? Kunpa olisikin joskus aikaa ihan vain tylsistyä 😂

Vierailija
5/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt tällaiseen maahan edes hankkisi lapsia?

Vierailija
6/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsää? Kunpa olisikin joskus aikaa ihan vain tylsistyä 😂

Kyllä minä tylsistyin täysin. Ja suorastaan itkettää kun lapsettomiksi jääneet ystävät jauhaq edelleen sitä samaa tylsyyttä.

Vierailija
7/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksia, intohimoja, unelmia, projekteja ja elämyksiä voi olla lasten kanssakin ja lapsiin liittyen.

Vierailija
8/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on, mutta totta kai kun lapsia on niin ajatus elämästä ilman heitä tuntuu tyhjältä. Jos en olisi lapsia hankkinut niin ajatus elämästä ilman ei tuntuisi samalta.

Vierailija
9/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on, mutta totta kai kun lapsia on niin ajatus elämästä ilman heitä tuntuu tyhjältä. Jos en olisi lapsia hankkinut niin ajatus elämästä ilman ei tuntuisi samalta.

Minustakin elämä tuntuisi tyhjältä ilman kissojani kun vapaa-aika on pitkälti niiden kanssa seurustelua. Onneksi kissoja voi saada lisää vaikka vanhaksi mummoksi saakka.

Vierailija
10/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastuksia, intohimoja, unelmia, projekteja ja elämyksiä voi olla lasten kanssakin ja lapsiin liittyen.

Vauvapalstalla oli aikaa sitten ketju, jossa kysyttiin, mitä lapsettomat viettävät elämäänsä. Toki matkustelua ja uraa tekeviä löytyi, hellyttävän moni kuitenkin kertoi viettävänsä aikaa Netflixiä katselleen, päiväunia ottaen, ja nukkuen pitkään. Ilman ilkeilyä, tämä helpotti kummasti pikkulapsiarkea pyörittävää; kun on sidottu lapsiarkeen, alkaa unelmoida vapaa-ehtoistyöstä Afrikassa, flamencon harrastamisesta, toisen tutkinnon opiskelusta tai yrittäjäksi ryhtymisestä. Tosiasiassa ihmiset elivät proosallisesti tylsää arkea vaikka olivatkin lapsettomia. En missannut mitään, kuinka kauan tv:n katselu ja nukkuminen, tai vaikkapa matkustelu riittää elämän sisällöksi?

Vierailija
11/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joiden elämä on tyhjää, eivät yleensä edes jaksa hankkia lapsia.

Vierailija
12/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei siitä ollut kyse vaan siitä että joillain ei ole mitään jos ei ole lapsia. Jäikö lukutaito synnärille?

Vierailija
13/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä se sulle tarkoittaa? Ryyppäämistä?

Vierailija
14/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla oli aikaa sitten ketju, jossa kysyttiin, mitä lapsettomat viettävät elämäänsä. Toki matkustelua ja uraa tekeviä löytyi, hellyttävän moni kuitenkin kertoi viettävänsä aikaa Netflixiä katselleen, päiväunia ottaen, ja nukkuen pitkään. Ilman ilkeilyä, tämä helpotti kummasti pikkulapsiarkea pyörittävää; kun on sidottu lapsiarkeen, alkaa unelmoida vapaa-ehtoistyöstä Afrikassa, flamencon harrastamisesta, toisen tutkinnon opiskelusta tai yrittäjäksi ryhtymisestä. Tosiasiassa ihmiset elivät proosallisesti tylsää arkea vaikka olivatkin lapsettomia. En missannut mitään, kuinka kauan tv:n katselu ja nukkuminen, tai vaikkapa matkustelu riittää elämän sisällöksi?

Voin kertoa omani niin saat laajempaa perspektiiviä. Pystyin alkaa opiskella unelma-alaani nyt aikuisena koska ei ole elättejä. Olen perustamassa yritystä tässä samalla. Olen lähdössä ulkomaille pitkään vaihtoon. Ihan tavallisena arkena teen taidetta ja käsitöitä sekä tutkin ja kirjoitan. Katson netflixini miehen kainalossa kenenkään häiritsemättä.

Mutta juu onhan noita tylsiäkin ihmisiä jotka ei tee elämällään mitään kehittävää. Osalla on lapsia ja osalla ei.

Vierailija
15/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin totaaliyh, joten ei mun elämässä ollut vuosiin mitään muuta kuin lapset ja työ. Eikä kiinnosta pätkääkään, jos joku tästä on ollut huolestunut. Ennen lapsia elämässäni oli paljon paljon muutakin.

Vierailija
16/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jollain velalla tylsä elämä, oot rustannut näitä yrityksiäsi naljailla lapsiperheille vaikka kuinka. Joka ilta kun piipahdan av:ssa niin monta uutta provoa löytyy ja jo ainakin useamman päivän ajalta (joululoman vietin rakkaan perheeni kanssa joten en tiedä mätänitkö silloinkin yksin av:ssa todistelemassa lapsettomuuden ihanuutta :D) kyllä nyt alkaa ainakin uskottavuus aloittajan onnellisesta vela-elämästä karista. Onko sulla kavereita? Pyydä käymään

Vierailija
17/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni se ei ole lainkaan huolestuttavaa. Yhdelle elämän sisältö on lapset, toiselle matkustelu ja kolmannelle ryyppääminen. Meitä on moneksi ja moneen junaa. Ei minulta ainakaan ole pois, jos joku saa lapsista sisältöä elämään. Kunhan ei vaadi kaikkia hankkimaan lapsia. 

Vierailija
18/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole tosiaan mitään muuta kuin ne lapset?

Ei harrastuksia, intohimoja, unelmia, projekteja, elämyksiä tai mitään?

Oliko elämäsi tyhjää ennen lapsia?

Ensimmäinen kysymys: Kyllä, minulla hyvin paljonkin muuta kuin lapset. On mies, sukulaiset, ystävät, harrastukset, koti, vaatteita, ruokaa jne. jne.

Seuraava: On harrastuksia, on intohimoja, on unelmia, on projekteja, on elämyksiä

Kolmas: Kyllä, elämäni oli tietyltä osin tyhjää ilman lapsia, sillä olen aina halunnut äidiksi. Se ei tarkoita, ettei minulla ollut silloin mitään sisältöä elämään. Elämä kun voi kattaa enemmän kuin vain yhden sisällön. 

Vierailija
19/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että elämässä ei sinun mielestäsi voi olla kuin yksi sisältö. Ok.

Vierailija
20/26 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä voi saada kaiken mitä haluaa kun tietää mitä oikeasti haluaa, muttei ehkä ihan samaa aikaa. Lapset ovat yksi "elämän sisältö" minkä aina halusin. Lisäksi on tietenkin paljon muuta sisältöä vaikka tokihan lapset pieninä sitovat luokseen enemmän kuin lapsetonta, en siis ihan samoissa määrin ehdi harrastaa tai tavoitella muita unelmiani kun olen lasteni kanssa, mutta ihan itse kyllä olen toivonut saavani lapseni ja olevani heidän kanssaan. Ja kauanko se lasten lapsuuskaan vanhempaa paljoa "rajoittaa"? Muutaman hassun ja rikkaan vuoden ja sitten sinulla on taas aikaa kuin velalla, mutta lapset, jotka halusit. Mikä kamala tragedia! Elämäni on pilalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi