Lestadiolaiset, jotka ennen äänestivät keskustaa, mutta eivät nyt voi. Mitä puoluetta aiotte äänestää tilalle?
Ainakin Oulun seudulla on paljon lestadiolaisia, niin kuin Sipiläkin. Ja nyt kannatus romahtanut.
Mitä te äänestätte? Kokoomustako?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ja ke pu li laisuuden
Sanoo Venäjän rahoittama persu.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ne kepua voisi äänestää?
Omat arvoni ovat vielä niin vanhanaikaiset, että perustuvat ajatukselle koti, uskonto ja isänmaa ja siksi kepu ja kokoomus ovat nyt poissa laskuista. Vasemmisto ja vihrät ovat joka tapauksessa pois laskuista ja demarit lasketaan tässä tapauksessa vasemmistoon. Myös ruotsalaiset jäävät ulos eu-äänestyksen vuoksi. Eli vaihtoehtoja taitaa jäädä kristilliset, persut ja liikenyt + mahdollisesti joku muu hörhö pienpuolue.
Itse tähän herätysliikkeeseen kuuluvana äänestän nykyisin persuja, koska kepu on linjaton ja sekaisin. Kepu mahdollisti vihervasemmistolaisen politiikan, jota en voi tukea. Kokoomuskin on kepua siedettävämpi vaihtoehto, mutta ei ihanteellisin minulle.
Vaihtoehdot lähinnä kokoomus, kristilliset tai persut. Ehdokkaan pitää olla arvokonservatiivinen ja perinteitä arvostava.
Pitäisikö minun äänestää keskustaa? En ole koskaan tiennyt. Olen äänestänyt vaikka mitä puolueita, yleensä äänestän enemmän henkilön kuin puolueen perusteella.
-vl
Uskovainen kirjoitti:
Siirryin kepusta persuihin. Paljon on lestadiolaisia tuttuja PS ehdokkaina, hyvä niin.
Perussuomalaiset on edelleen Suomen maaseudun puolue!
Miksei ne kepua voisi äänestää?