Mitä teidän tyttären wanhojentanssipuku maksoi?
Ostettiinko se uutena vai käytettynä? Vuokrapuku? Itse tehty?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen. Tyttäreni myi kirppistavaroita, aloitti 9 luokalla. Ekoilla rahoilla osti Kaleva Korun, sitten Vuittonin laukun ja lopuksi Norwegianilla Pariisin lentoliput ja kävi ostamassa Chanelin laukun sieltä. Myi siis 3 vuoden aikana tuhansia tavaroita netissä , kirppiksillä ja fb.ssä.
Lähti Pariisiin parhaan ystävänsä kanssa sekä hänen äitinsä. Kaikki 3 ostivat laukun.
Yhtenä päivänä tämä ystävän äiti kysyi voiko lainaa laukkua ystävälleen ja kieltäytyi tietty, sanoi ei ota riskiä. Lopulta he vaihtoivat. Tyttäreni sai tämän ystävän vanhojen päiväpukua lainaa ja Chanelin laukku meni sinne lainaan.
Kummatkin tyytyväisiä .
Kuka ne myydyt kirppistavarat oli alunperin ostanut? Niitä tuskin oli saatu ilmaiseksi. Eli ei se pukukaan ilmaiseksi tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen. Tyttäreni myi kirppistavaroita, aloitti 9 luokalla. Ekoilla rahoilla osti Kaleva Korun, sitten Vuittonin laukun ja lopuksi Norwegianilla Pariisin lentoliput ja kävi ostamassa Chanelin laukun sieltä. Myi siis 3 vuoden aikana tuhansia tavaroita netissä , kirppiksillä ja fb.ssä.
Lähti Pariisiin parhaan ystävänsä kanssa sekä hänen äitinsä. Kaikki 3 ostivat laukun.
Yhtenä päivänä tämä ystävän äiti kysyi voiko lainaa laukkua ystävälleen ja kieltäytyi tietty, sanoi ei ota riskiä. Lopulta he vaihtoivat. Tyttäreni sai tämän ystävän vanhojen päiväpukua lainaa ja Chanelin laukku meni sinne lainaan.
Kummatkin tyytyväisiä .
Muuten hyvä, muttei ne kirppistavarat olleet ilmaisia ostettaessa.
Pari vuotta sitten teetettiin. 1200 €
50 € käytetty puku ja vannehame kaverilta. En ymmärrä, miksi pitäisi olla suihkurusketus, irtoripset, kynnet yms. Kampaus ja meikki tehdään itse. Kengät ja takin lainaa multa. Vanhemmat voi kuskata, ei siihen taksia tarvitse. Pääkaupunkiseudulla asumme.
1500 € ja olen pienipalkkainen äiti :(
käytetty puku + kengät 50 €, kampaus + meikki itsetekeminä
50€. Vuokraamo myi pukujaan uusien tieltä. Useasta tosi hyvästä valittiin. Sitä on jo käyttänyt 3 tyttöä.
95 €
Ei halunnut missään tapauksessa sellaista pastellia tyllimekkoa, en tiedä miksi. Todella nätti ja juhlava puku, sifonkia ja kimalletta ja ihan liehuva helma, mutta ei vannehametta. Tämä ostettiin jo kesällä alesta muistaakseni Zalandolta, Bubbleroomilta tai jostain vastaavasta.
Piti hiukan korjata, mutta mummi maksoi sen, en tiedä paljonko maksoi. Muutaman kympin.
Ei todellakaan halua suihkurusketusta, kynsiä, ripsiä jne. Ei ole yhtään sen tyyppinen. Kampaajalla käy, mutta haluaa meikata itse. Kengät on jo tanssiharrastuksen vuoksi ja osaa niillä myös tanssia.
Talvitakkina menee minun pitkä tumma villakangastakki ja ulkona menemiseen on itsellään nilkkurit.
Olen ihan iloinen tästä, vaikka olisin voinut maksaa enemmänkin.
Jonkun koulun tanssiaisiin pistetään tuollaisia summia. Naurettavaa.
€650. Teetetty puku. Isovanhemmat ostivat sen hänelle lahaksi ja Mummin kanssa yhdessä pukua miettivät ja tähän päätyivät.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun koulun tanssiaisiin pistetään tuollaisia summia. Naurettavaa.
Noh. Tästä voi olla montaa mieltä. Suomalaisessa yhteiskunnassa iltapukujuhlia ei välttämättä vietetä koko elämän aikana muuta kuin lukiossa. Akatemiassa kyllä, mutta valtaosa ihmisistä ei ehkä koskaan sellaiseen mene. Ymmärrän täysin halun panostaa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa kaunis ja leveähelmainen iltapuku ja siihen vannehame. Tanssiaispuvut ja muut sen nimisinä myytävät maksavat paljon enemmän.
Tytär valitsi juuri tällaisen kauniin sifonkihelmaisen tumman iltapuvun. Käy myöhemmin myös akateemisiin juhliin.
200 e puku pukuliikkeen outletista, kampaaja päällä n. 80 e ja meikin tekee sisar. Kyydityksen kouluun hoitaa niinikään sisar.
N. 80e, otettiin riski ja tilattiin Kiinasta mutta laatu olikin uskomattoman hyvä, käsin kirjailtu. Vannehame lainaksi 0e. Kengät ostettiin jo aiemmin toisiin juhliin. Meikit ja kampaus 0e, on harrastanut tanssia vuosien ajan joten tottunut tekemään itse ja sukulaiselta lainaksi laadukas luomiväripaletti jota käytti häämeikissään.
Uusi puku outlet-myynnistä, hinta 190 euroa.
Lisäksi teetettiin tyllialushame, sen hinnaksi tuli kaikkiaan 100 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Uusi puku outlet-myynnistä, hinta 190 euroa.
Lisäksi teetettiin tyllialushame, sen hinnaksi tuli kaikkiaan 100 euroa.
Ai nii, kampaus maksoi 40 euroa (tuttu perhekampaaja teki) ja meikin tytär teki itse.
Lainaksi ei löytynyt riittävän pitkää tyllialushametta, tyttäreni on melko pitkä ja kokeillut olivat puoliväliin säärtä mikä ei taas näyttänyt mekon alla hyvältä.
Uusi.
7500
Tilattiin pariisista.
Saa köyhät kattella tyttäreni pukuun verhottua, täydelliseksi treenattua ampiaisvartaloa, perkele...
Mekkoni maksoi jotain n. 250e uutena liikeestä. Myin sen vuoden päästä 200 eurolla eteenpäin. Eipä ole sen jälkeen tullut sellaisia tilaisuuksia missä sitä olisi edes voinut käyttää, joten yhtään ei harmita, että pistin heti eteenpäin.
250 euroa liikkeen muuttoalesta syksyllä. Siihen lisäksi matkat Helsinkiin edestakaisin yhteensä 350 km autolla. Vielä muutostyöt pitää teettää.