Lapseni on menossa nukutustoimenpiteeseen - Erottaako sairaanhoitaja millilitrat milligrammoista
Kommentit (33)
Minulla sairaanhoitaja kaveri, hirvittää kun tiedän minkalainen hän on, vitsailee kokoajan siitä että äää en osaa näitä numeroita ja lukuja. Joka kertaa vähän äää olo, kertoo myös eteenpäin mitä kaikkee jännää nähnyt päivän aikana.
En ikinä menisi hänelle hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^^ Laitteessa ollut valintana millilitra ja milligramma. Potilaalle annettu milligrammojen sijaan millilitroja.
Nää on hoitsuille liian vaikeita
M45 DI
Mitäs suunnittelit paskan käyttöliittymän. Kai sä sen tiedät, että jos käyttöliittymä sallii virheen, niin virhe tapahtuu ennemmin tai myöhemmin. Se on ihan sata varmaa.
Tästä on monesti väitelty töissä. Etenkin DI:t uskoo siihen, että ihmiset toimivat aina ohjeiden mukaan, mitään varmistuksia ei tarvita, huvät ohjeet vain. Eikö teille opeteta mitään ihmisten toiminnasta siellä korkeakoulussa?
t. M46, insinööri[/
Jaa oikein kalupuikkoviiksi-insinööri palstalla.
Ja sinä et ole nähnytkään minkään lajin insinööriä. Etkö parempaan pysty? Tiedätkö edes mitä sanat käyttöliittymä, käytettävyys ja vikasietoisuus tarkoittavat?
No en ole kyllä. Oletpa pätevä insinööri. Vaihda jo levyä kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Jos toimenpiteeseen kuuluu narkoosi, sen hoitaa lääkäri. Uskotko hänen erottavan mittayksiköt?
Esilääkityksen antaa hoitsu.
Lääkäri yleensä sen tarkistaa, jos ehtii.
Katsokaas kun sairaanhoitajiakin on eri aloille erikoistuneita. Luuletteko todella, että esim. perussairaanhoitajat tai vaikka psykiatriset sairaanhoitajat tietävät lääkkeistä yhtä paljon/osaavat käyttää välineistöä yhtä hyvin kuin anestesiahoitajat?
Paree varmistaa mittasuhteet ite. ap
Mä purskahdin itkuun, kun lapsi viimein saatiin nukutettua. Hoitajat pisteli reikiä käsiin ja jalkoihin, kun eivät millään meinannu löytää suonta. Yhet lääkkeet valutettiin kudoksiin, ihmeteltiin kun ei nukahtanutkaan. Kolmannella lääkkeen valutuksella anestesialääkäri vihdoin onnistui! Mä pelkäsin lapsen saaneen liian suuren anmoksen, että se sieltä kudoksistakin vaikuttaisi eikä pieni enää heräisikään.
Kaikki meni kuitenkin hyvin, kudokseen annettu lääke valui vielä seuraavanakin päivänä reiästä ulos ja aiheutti särkylääkettä vaativaa kipua pari päivää. Meillä oli vain pelkkä nukutuksessa tehtävä mri, leikkaukseen en tuolla nukutuksella olisi kai uskaltanut lastani luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat todennäköisesti kyllä, lähärit tuskin. Mutta leikkaussalivalmistelut määrää lääkäri ja sairaanhoitaja toteuttaa.
Eiköhän valtaosa lähihoitajistakin lääkkeet osaa annostella.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kymmenissä leikkauksissa ja asunut useita kuukausia sairaaloissa. Hoitajat on yksi ryhmä joille nostan hattua.
Ap tuntuu nostavan hoitajille vain kankkua ja sitten.... PRÖÖÖÖT
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat todennäköisesti kyllä, lähärit tuskin. Mutta leikkaussalivalmistelut määrää lääkäri ja sairaanhoitaja toteuttaa.
Kyllä lähäreidenkin pitäis osata, koulussa nuo kuitenkin opetetaan ja jos ei saa niitä lääkelaskuja oikein niin kurssiltakaan ei pois pääse. Ei taida vaan kuulua lähihoitajan toimenkuvaan tuo, mutta kyllä niillekin ne opetetaan ja työssä annetaan näytöt siitä että osaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä purskahdin itkuun, kun lapsi viimein saatiin nukutettua. Hoitajat pisteli reikiä käsiin ja jalkoihin, kun eivät millään meinannu löytää suonta. Yhet lääkkeet valutettiin kudoksiin, ihmeteltiin kun ei nukahtanutkaan. Kolmannella lääkkeen valutuksella anestesialääkäri vihdoin onnistui! Mä pelkäsin lapsen saaneen liian suuren anmoksen, että se sieltä kudoksistakin vaikuttaisi eikä pieni enää heräisikään.
Kaikki meni kuitenkin hyvin, kudokseen annettu lääke valui vielä seuraavanakin päivänä reiästä ulos ja aiheutti särkylääkettä vaativaa kipua pari päivää. Meillä oli vain pelkkä nukutuksessa tehtävä mri, leikkaukseen en tuolla nukutuksella olisi kai uskaltanut lastani luottaa.
Tuo ei todennäköisesti ollut varsinainen nukutus vaan ns. humautus, sama joka naiselle annetaan kaavinnan yhteydessä sekä muissa pienissä ja nopeissa toimenpiteissä.
Mullaki on nukutus edessä helmikuussa. Taidan hyvästellä lapset varmuuden vuoksi 😪
Mitä huomautettavaa niissä oli?