Onko nyt liikkeellä ärhäkkää flunssaa jossa kova ärsyttävä yskä?
Aamulla kun heräsin, niin oli kuin kissa olisi raapinut henkitorven rintalastan kohdalta rikki sisältä ja nyt yskittää kamalasti. Nopeasti kyllä alkoi tämä, täytyy ihan ihmetellä. Influenssarokotuskin on otettu marraskuussa. Nuhaa ei vielä ja pikku lämpöä vaan. Viimeksi ollut tavallinen perusflunssa joskus 4 vuotta sitten, silloinkin vaan pelkkää nuhaa ollut.
Kommentit (22)
On liikkeellä, ainakin itselläni alkoi juuri tuolla kovalla yskällä ja vasta muutaman päivän päästä iski perusnuha valuvine räkineen. Itselläni oli tosin myös viikon verran lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli tuo ennen joulua, ja olen tosiaan ollut viimeksi kipeänä yli kahdeksan vuotta sitten....
Se tekee pidemmäksi aikaa tuon inhottavan yskän, kannattaa hakea apteekista nacia, se helpottaa paljonkin.
Suolaisen syöminen teki jostakin syystä myös tuossa flunssassa äärimmäisen huonon olon.
Ei ole tuttu tuo naci tai nacia. Onko se jotain yskänlääkettä?
On.. pistävä fiilis varsinkin herätessä. Vedet tuli silmistä. Yskä ja nuha alkoi 2krt ikäänkuin uudelleen.. 5 vkoa mennyt ja uskon että nyt alkaa olla viimein ohi.
Ilman vicksiä ei pystynyt nukkumaan ja välillä jäi yöunet 2h mittaisiksi ihan vain sen yskän/liman kanssa.
Mulla ei ollut kuumetta ollenkaan mutta jäätävä yskä kyllä, joka kesti yli 4 viikkoa.
n-25 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli tuo ennen joulua, ja olen tosiaan ollut viimeksi kipeänä yli kahdeksan vuotta sitten....
Se tekee pidemmäksi aikaa tuon inhottavan yskän, kannattaa hakea apteekista nacia, se helpottaa paljonkin.
Suolaisen syöminen teki jostakin syystä myös tuossa flunssassa äärimmäisen huonon olon.
Se on asetyylikysteiinia, sitä saa apteekista suomessa jollakin mucomycin nimellä (?).
Mulla on sitä puhtaana jauheena aina kotona, se hajottaa limaa ja estää sitä kautta yskää. Varsinkin tässä flunssassa se auttoi paljon.
Täälläkin köhitty pian neljä viikkoa. Ekana yönä oli vähän kuumetta ja kurkkukipua, mutta muuten koko aika on ollut pelkkää yskimistä ilman muita oireita.
Kiitos kysymästä kyllä on liikkeellä. Minulla kesti lähes 2 kk. Ei meinaa parantua millään.
Mulla oli joku virus ja sitten angiina 2x, marras- ja joulukuun olin kokonaan kipeänä.
n-25 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä lienee N-asetyylikysteiini?
Vierailija kirjoitti:
On liikkeellä, ainakin itselläni alkoi juuri tuolla kovalla yskällä ja vasta muutaman päivän päästä iski perusnuha valuvine räkineen. Itselläni oli tosin myös viikon verran lämpöä.
Tuliko mitään jälkitautia, kauhkoputken- tai poskiontelontulehdusta?
Vierailija kirjoitti:
n-25 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
n-25 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.
Täytyy muuten sanoa, että hoidin tätä tosiaan tuolla ja mulla kesti tämä flunssa vain viikon.
Eli ehkä auttaisi teille muillekin, joilla ei meinaa parantua se yskiminen?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä kyllä on liikkeellä. Minulla kesti lähes 2 kk. Ei meinaa parantua millään.
Ai kauheeta!
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut kuumetta ollenkaan mutta jäätävä yskä kyllä, joka kesti yli 4 viikkoa.
Varmasti keuhkoa ja kylkiluita ympäröivät lihakset olleet kovilla.
Kiitos aloituksesta! Luulin että terveyteni on jotenkin heikentynyt tai minussa on jotain muuta vikaa kun muihin flunssiin verrattuna tämä yskä on aivan jäätävä! Itse flunssa oireet kuten kurkkukipu ja räkäisyys olivat peruskauraa ja aika helppoja, mutta yskä pitää hereillä jopa yöllä.
Se on sitä sikaniskainfluensaa jota on liikkeellä. Joko H1N1 tai H3N2. Kehno rokote sulla.
Ainakin ärsyttää naapuri kun yksin koko yön.