Millainen alue on maunula?
Kommentit (39)
Mun mies eli siellä lapsuutensa. Muistelee lämmöllä ja haikailee yhä takaisin :D Tosi paljon kaupan kulmilla riittää juoppoja, mutta oikeasti se on mun mielestä ihan rauhallinen alue. Juoppoja kun on melkein kaikissa Helsingin kaupunginosissa, kuuluvat katukuvaan.
Hyvä matikkalukio siellä on myös, serkkuni käy sitä parhaillaan ja tykkää kuulemma.
Kamala. Maunulan S-Market on yksi masentavimmista paikoista missä oon käynyt
Bar 62 on paras. Suosittelen lämpimästi
Hyvä alue, josta on hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan.
Ennen vähän narkkimaineessa, mutta nykyään ei. Tietysti lähellä Paloheinän ja Pakilan asukkaat katsovst nenän vartta pitkin Maunulan kerrostaloja.
Kai siellä hengissä pysyy kun varovasti liikkuu.
Muutan pian pois. Muutama vuosi riitti tätä lähiötä. Missään ei ole näin paljon tupakoitsijoita, kiljuvia huonosti kasvatettuja ipanoita ja juoppoja. Palvelutkin aika nihkeät ja pitkä matka joka paikkaan.
En tajua alueen hypetystä, kupla se on. Nuoret perheet löytää täältä edullisen asunnon mutta kannattaako täällä isompia lapsia kasvattaa, onkin eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Muutan pian pois. Muutama vuosi riitti tätä lähiötä. Missään ei ole näin paljon tupakoitsijoita, kiljuvia huonosti kasvatettuja ipanoita ja juoppoja. Palvelutkin aika nihkeät ja pitkä matka joka paikkaan.
En tajua alueen hypetystä, kupla se on. Nuoret perheet löytää täältä edullisen asunnon mutta kannattaako täällä isompia lapsia kasvattaa, onkin eri asia.
Tuskin se Kontulaa pahempi voi olla.
Siellä on keskimääräistä enemmän Maunuja. Myös Maunoja on aika runsaasti. Sen sijaan Mikot, Pertit ja Kalevit eivät Maunulassa juuri viihdy. Pari Sirpaa on tavattu sekä muutama Arjuska. Kesällä saattaa olla vilkkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta.
Lapsiperheen ei kannata muuttaa Maunulaan. Siellä on samassa pkssa ja koulussa kolmannen polven (tulevat) narkomaanit.
Olen itse asunut Maunulassa 90-luvulla, ja iso osa samanikäisistä jäi sinne jatkamaan vanhempiensa päihdeperinteitä.
Nämä nykyisin sinne muuttavat perheet ovat muualta kuin Stadista alunperin, eivätkä ymmärrä millainen paikka oikeasti on kyseessä.
Vältä kuin ruttoa.
Eikö alueesta ole enää hyvää sanottavaa?
Asuin Månsas Cityssä vv 88-96. Hienoa aikaa, vaikka narkkeja ja juoppoja oli silloinkin.. Alueella oli kivat puistot ja metsäreitit,joita kuljimme lasten ja koiran kanssa. Ei ollut pelottavaa, 5-v lapseni kävi viereisessä Elannossa yksinään. Nykytilanteesta en tiedä. Minulla oli omistusasunto hyvässä yhtiössä wanhan Maunulan puolella. Maunula on nyt uusi Kallio.
Vierailija kirjoitti:
Maunula on nyt uusi Kallio.
Tuskin sentään baareja sekä yökerhoja löytyy kuten Kalliosta. Sehän kallion tekee.
Ei ole mikään uusi Kallio. Kalliossa on toki juoppoja ja narkkeja kuten Maunulassakin, mutta tunnelma Kalliossa on urbaani ja nuorekas, boheemi, kun Maunulassa vain väsähtänyt. Juopotkin on pääosin vanhempaa vuosimallia.
Asuin Maunulassa pari vuotta ja en kyllä tykännyt juuri tuon nuhjuisuuden ja juoppojen ja kaupungin taloissa m*mujen takia. Minulla pieni koira jota pitää ulkoiluttaa moneen kellonaikaan enkä oikein tykkää pimeällä kulkea paikoissa joissa noita juoppoja ja nistejä pyörii. Muutin rauhallisempaan ja luonnonläheisempään kaupunginosaan sieltä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kamala. Maunulan S-Market on yksi masentavimmista paikoista missä oon käynyt
Milloin kävit, ennen vai jälkeen 2014,jolloin rakennettiin uusi S-market?
Riippuu siitä oletko alkoholisti vai et.